Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskon Jumalaan, haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
16.03.2025 |

Tämä on turvallinen paikka keskustelulle Jumalasta. :)

Kommentit (1325)

Vierailija
921/1325 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsimys oli Raamatun tekstin mukaan olemassa paratiisissa ennen lankeemusta.

Anna Raamatunjae.

Jakeet on koko ongelman juuri. Jotta ymmärtää, pitäisi lukea ilman jakoa jakeisiin.

Vierailija
922/1325 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messiaan tultua piti kaikkien sotien loppua. Yksi selväsanaisista profetioista. Messias ei ole tullut.

Essaias 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1325 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miikan mukaan messiaalla on jumala joka on Jahve, messias ei siis ole Jumala.

Vierailija
924/1325 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Olen aina jollain tasolla tiennyt ja tuntenut, että on pakko olla jotain suurempaa kuin me. Jumala on kaikkialla, luonut kaiken ja loppu viimein antaa meille ikuisen elämän. Elämän antaminen Jeesukselle vahvisti kaiken tämän ja Raamattu on Jumalan sana joka on muuttumaton. Kun Jumalan kerran löytää siitä on mahdoton päästä eroon, ellei anna Saatanalle valtaa joka vahvasti ohjaa tätä maailmaa tällä hetkellä. 

Oletko käynyt rippikoulun?

Vierailija
925/1325 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulit uskoon ja miten?

Olen aina jotenkin uskonut johonkin suurempaan, mutta vasta siinä vaiheessa kun tajusin antautua Jeesukselle täysin tulin varsinaisesti uskoon. 

Tapahtuiko tämä rippileirillä?

Tapauskovaisesta tuli tosiuskovainen?

Joulunäytelmän hahmot tuli uniisi vierailulle?

Vierailija
926/1325 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä oikeutat sen, että maailmaan syntyy koko ajan tuhansia ja taas tuhansia katulapsia, jotka elävät koko lyhyen kurjan elämänsä kadulla aikuisten miesten raiskattavana ja kuolevat lopulta aidsiin tai muihin tauteihin?

Miksi jumala on mielestäsi tarkoittanut näin ja miksi jumala koettelee juuri näitä viattomia lapsia? Siksikö, että Aatami söi omenaa, niin lapset pitää laittaa raiskattavaksi ja tappaa tauteihin? 

Jeesus antaa kaiken anteeksi.

Kukaan ei ole viaton, olemme kaikki syntisiä, kunnes tulemme uskoon ja saamme synnit anteeksi.

Nyt ymmärrät.

Vierailija
927/1325 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Vierailija
928/1325 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala sallii kaiken pahan tapahtua, onko Piru niin paljon vahvempi?

Ihmisille annettiin vapaa tahto.

Olen uskovainen, mutta en ap.

Ap, pidätkö raamattua täysin korrektina. Itse en. Sitä on muutettu, siitä on poistettu osia ja osa kirjoituksista on kirjoitettu paljon myöhemmin kuin sen väitetty kirjoittaja olisi voinut sen tehdä. Kirkoissa huvittaa se, miten Jeesus (maailman kovin juutalainen) kuvataan. Ei hän siltä näyttänyt. Jeesuksesta muuten on Rooman historian kirjoituksista puhetta. Hän ei ollut fiktiivinen. Ja en pilkkaa Jumalaa. Minä uskon häneen.

Miten todistetaan, että ihmisellä on vapaa tahto? Mies ja nainen eroavat toistensa suhteen yhden kromosomin verran. Usemmiten mies haluaa suhteen naisen kanssa ja päinvastoin ja tämä halu johtuu geeneistä. -Ihmiselle on eduksi uskoa,

Minä en tehnyt lapsia.

Haluan silti miestäni, hyväksyn että se johtuu geeneistä.

Koska elämäni ei ole vain eloonjäämiskamppailua, yritän opiskella ja ymmärtää yhteiskuntaa ja elämää 

Kyllä joillain poikkeusyksilöillä on vapaa tahto

He vain yleensä kuolevat asiansa puolesta nuorena kuten alex navanyi.

Minä olen pelkuri ..mutta ateisti sentään

Vierailija
929/1325 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Jeesuksen nuo sanat vastaa profetiaa, mutta noiden sanojen mukainen oppi hylättiin yli tuhat vuotta sitten.

Vierailija
930/1325 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messias profetiat eivät puhuneet henkisestä Jumalan valtakunnasta. Niissä puhutaan jopa alueista. Messiasprofetioiden mikään osa ei ole oikeasti toteutunut. Jos lukee ne VTn mukaisesti.

Vierailija
931/1325 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
932/1325 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi profeetta Jesaja profetoi Messiaasta tarkasti jo 600 vuotta ennen Kristuksen syntymää, eikä ollenkaan asiayhteydestä irrotetusti.

Tekstien katsotaan kirjoitetun temppelin hävittämisen jälkeen, koska muulla tapaa ei ole kyetty selittämään sitä että Jeesuksen sanat kävivät toteen. Profetian mahdollisuus on suljettu pois epätieteellisenä, joten pakkohan ne on olla jälkikäteen kirjoitettu ja vääristelty. Vaan mitäs jos ei olleetkaan...

Kuinkahan muuten tutkijat selittävät profetiat juutalaisten paluusta Israeliin? Osa Raamatusta kirjoitettu vasta 1900-luvun puolivälissä? 😁

Oletko lukenus Jesajaa? Kokonaan ja avoimesti?

Sinulle varmaan "Kärpät palaa kotiin kultaa kaulassa tänä vuonna" olisi tarkka kuvaus Kärppien kiekkovuodesta. Keksisit tavan. Jos tulkitset Jesajaa noin.

Vierailija
933/1325 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä oikeutat sen, että maailmaan syntyy koko ajan tuhansia ja taas tuhansia katulapsia, jotka elävät koko lyhyen kurjan elämänsä kadulla aikuisten miesten raiskattavana ja kuolevat lopulta aidsiin tai muihin tauteihin?

Miksi jumala on mielestäsi tarkoittanut näin ja miksi jumala koettelee juuri näitä viattomia lapsia? Siksikö, että Aatami söi omenaa, niin lapset pitää laittaa raiskattavaksi ja tappaa tauteihin? 

Jeesus antaa kaiken anteeksi.

Kukaan ei ole viaton, olemme kaikki syntisiä, kunnes tulemme uskoon ja saamme synnit anteeksi.

Nyt ymmärrät.

Eli koska lapset eivät ymmärrä puhetta tai ymmärrä uskoa, heillä ei ole jumalan edessä arvoa. Näin sinä sanoit. Sinusta vauvat ansaitsevat kärsiä koska eivät ymmärrä uskoa. Uskovat eivät kuule itseään.

Vierailija
934/1325 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä halua kysyä sinulta mitään. Tuskin tiedät Jumalasta enempää kuin me muutkaan Junalaan uskovat. Yksi asia sentään kiinnostaisi: Miten vaientaa lahkolainen joka tuputtaa uskoaan?

Vierailija
935/1325 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan väärä profeetta väittää puhuvansa jumalan nimissä, ja väärän profeetan merkki on että hän kuolee.

Vierailija
936/1325 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan väärä profeetta väittää puhuvansa jumalan nimissä, ja väärän profeetan merkki on että hän kuolee.

Jeesus?

Vierailija
937/1325 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jeesus on sinusta enemmän totta kuin Dositheus? Dositheus oli juutalainen, joka teki ihmeitä, väitti olevansa messias ja mestattiin. Hänen seuraajat väittivät että hän nousi kuolleista. Kuulostaa samalta kohtalolta.

Vierailija
938/1325 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsimys oli Raamatun tekstin mukaan olemassa paratiisissa ennen lankeemusta.

Anna Raamatunjae.

Etsi synnytyskivuista tietoa.

No sitä ei ole ennen syntiinlankeemusta! Synnytyskivuthan nimenomaan seuraa syntiinlankeemuksesta. 

Vierailija
939/1325 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinulla ei ole mitään todisteita jumalastasi. Se oli pointti, mutta yrität kiemurrella aiheesta. Kellään ei ole syytä uskoa väitteitäsi ilman todisteita."

Voit vastaanottaa eri puolilta maailmaa lähetyskentiltä raportteja onnellisista kääntyneistä todellisen Jumalan puoleen ja ihmeistä . Esim. Mongolia, Ukraina, Filippiinit... eri eri.

En voi.

Ensin pyytää todisteita,sitten ei kelpaa .

Kenenkään tarina henkilökohtaisesta uskoon tulosta ei ole todiste yhtään mistään muusta kuin sen henkilön uskoon tulosta. 

Eikä oikeastaan edes siitä, kos

Sama pätee myös kaikkeen muuhun näyttöön, mistä asiasta tahansa.

Eihän keisarilla ole vaatteita. Vai onko?

Ei tietenkään päde. Henkilökohtaisen kokemuksen voi valehdella, toistettavia tutkimustuloksia ei (tai toki nekin voi valehdella, mutta se tulee heti ilmi kun joku toistaa tutkimusasetelma). 

Vierailija
940/1325 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinulla ei ole mitään todisteita jumalastasi. Se oli pointti, mutta yrität kiemurrella aiheesta. Kellään ei ole syytä uskoa väitteitäsi ilman todisteita."

Voit vastaanottaa eri puolilta maailmaa lähetyskentiltä raportteja onnellisista kääntyneistä todellisen Jumalan puoleen ja ihmeistä . Esim. Mongolia, Ukraina, Filippiinit... eri eri.

En voi.

Ensin pyytää todisteita,sitten ei kelpaa .

Kenenkään tarina henkilökohtaisesta uskoon tulosta ei ole todiste yhtään mistään muusta kuin sen henkilön uskoon tulosta. 

<

Eihän keisarilla ole vaatteita. Vai onko?

Ei tietenkään päde. Henkilökohtaisen kokemuksen voi valehdella, toistettavia tutkimustuloksia ei (tai toki nekin voi valehdella, mutta se tulee heti ilmi kun joku toistaa tutkimusasetelma). 

Uskoo ken haluaa. Mikään ei ole niin hölmö kuin ihminen.  Samojen virheiden toistaminen, ei tee asiasta sen todenpaa.Tiedät, että sininen on sininen ja punainen on punainen vain koska joku on kertonut sen olevan.