Erottaako joku nykyiset radiosoitettavat naisartistit toisistaan
Minä en. Ja olen kuvitellut tietäväni musiikista jotain.
Kommentit (26)
Kun kuuntelee vain Kasaria, ei ole tuollaisia ongelmia.
En, muttei ole väliäkään. Minä olen aina pitänyt joistain kappaleista riippumatta siitä, kuka niitä esittää.
Nasaaliääniä, joita ei toisistaan erota.
En erota. Lisäksi koitin kuunnella jotain noista suomalaisista hittibändeistä jota kovasti kehuttiin suosituksi, ja ekan kappaleen puolivälissä tajusin ettei kappaleesta jää mitään mieleen. Sama kun kuuntelin useamman kappaleen samalta bändiltä. Melkoinen suoritus kun yleensä noi bändit saa edes vahingossa luotua jotain meileenjäävää, mutta tuossa oli tuotteistettu niin tasalaatuista pökälettä että ei ollut sattumia.
Suomalainen musiikkiteollisuus näyttää rappeutuneen sisältäpäin siihen että tärkeät tyypit eli levy-yhtiöt pomoineen ja radiopomot saa tulonsa tuollakin tasalaatuisella tuuballa, joten miksi yrittää yhtään enempää.
Aikansa helmet Beerit, Paula Koivuniemi ja Laila Kinnunen olivat tunnistettavia, mutta nämä nykyiset ovat keneenkään vertaamatta ihan pelkkiä tekovikoja.
Ihmeellistä on myös sanojen painotukset, tulKAA katsoMAAN kaikKI ym. Ei ole suomen kieli loppupainotteista, hirveää kuultavaa.🤢
Vierailija kirjoitti:
Aamu. Ilta. Janna. Jonna. Jenna. Jippu. Jenni. Tinna. Viivi. Enni...
Kaikki kimittää ja vinkuu samoin.
Kaikki lähtee vuosikymmenien takaisesta nenä-honotus-autotune-vinkuna-kitinä-Rihanna-imitaatiosta, jota valitettavasti niin monet kuuntelee, että sitä tehdään studioissa tuottajien toimesta uudestaan ja uudestaan.
Jannan kohdalla en ymmärrä lainkaan kun varmasti kotonaan kuullut ihan kunnon musaa. Tai no jaa, alkoihan Kaija K:kin teineilemään.
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan että siellä kuuluu se samat kuluneet biisit vuodesta toiseen.
Myös suosittujen uusien miesartistien suoltama järjetön vikinäpaska on ihan samanlaista. Kuin sama tuottaja olisi toiminut taustalla kuin naisvikisijöilläkin. Muistakaa "seksikkäästi" huokailla ja imitoida pikkutyttöä.
Rahaa tulee keskinkertaisella bulkilla, joten äänestä ja musikaalisuudesta viis. Autotune ja tekoälyviritykset hoitavat loput.
Nykyään ei enää harrasteta melodioita. Ehkä siitä on liikaa vaivaa. Eniten ärsyttää tasapaksua hyminää tuottavat "artistit", jotka sitten plagioi just sen biisin parhaan koukun jostain vanhasta kappaleesta. Toisaalta jos ei itse osaa, niin kai se on pakko. Eipä silti, useimmissa näistä kuiskailu, hyminä, musta-tuntuu-suhinoissa ole koukkua ollenkaan.
Muistaako joku Eddie Vedderin? Minulla on sitä ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan että siellä kuuluu se samat kuluneet biisit vuodesta toiseen.
Kuten myös Radio Rock:ilta. Samat 20 biisiä eli ACDCt, Metallicat, Gunnarit jne päivästä toiseen, Näiltäkin bändeiltä vain ja ainoastaan ne valtavirtahitit. Ja juontajat olevinaan mukamas "rock" habitukseltaan.
eeeh eeeh eeeh eeeh eeeh eeeeeeeh
Kotimaisista esittäjistä ainoastaan Viikate on sellaista, jota pystyy joten kuten kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen oman nuoruuden rock-persoonat. Tuokin tyyppi oli sellainen mieleenjäävä oman tiensä kiipeilijä, joka otti aivan tarpeettomia riskejä niin yksityiselämässä kuin musiikissakin. Tavaramerkki hyminänsä lisäksi osasi myös laulaa, eli vaihteita oli viisi siinä missä näillä nykyajan voihkijoilla on tasan yksi, ja sekin se pienin ja heikoin.
Vierailija kirjoitti:
Muistaa. Ja kuuntelee tasaisin välein.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaisista esittäjistä ainoastaan Viikate on sellaista, jota pystyy joten kuten kuuntelemaan.
Olisipa Kaarle vielä osannut laittaa bändin nimeksi oikeaoppisesti Viitake, niin viitsisi kuunnellakin. Pitäisi joskus käydä Kaarlen ja Takalon yhteiskeikalla jos niitä vielä tekevät.
Aamu. Ilta. Janna. Jonna. Jenna. Jippu. Jenni. Tinna. Viivi. Enni...
Kaikki kimittää ja vinkuu samoin.