Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskon Jumalaan, haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
16.03.2025 |

Tämä on turvallinen paikka keskustelulle Jumalasta. :)

Kommentit (1325)

Vierailija
481/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus = Jumala, söi lihaa kun oli maan päällä !

Vierailija
482/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kolmiyhteiseen jumalaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegetarismi kuuluu ilmastonmuutos pelleilyyn. Maatilat pitäisi hävittää ja ruokatuotanto omavaraisuus tuhota.

Siksi se kuuluu ideologiseenuskontoharhaan.

Niin ilmastonmuutoksen vuoksiko Fransiskus Assisilainen oli kasvissyöjä? Ilmastonmuutoksen vuoksiko kristityillä on paasto, joka tarkoittaa kasvissyöntiä? 

Tarkoitin suuressa mittakaavassa olevaa liharuuan poistamista ihmisravinnoksi.

No sehän vain noudattaisi samaa linjaa kuin mainittu pyhimys. Kai sellaiseen pyrkiminen on Jumalan mieleen yleisemminkin? 

Lehmät ja lihakarja ovat ruokaomavaraisuuden elinehto.

Vierailija
484/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla kielillä jotka tarkistin niin puhutaan nimenomaan karjasta.

Karja ei ole synonyymi sille, että eläin on Jumalan mukaan tarkoitettu syötäväksi. Ihanko oikeasti sulle on täysin vieras käsite tämä, että ennen syntiinlankeemusta Jumala antoi ihmiselle ravinnoksi vain kasvit? Yleisin näkemys tästä on se, että vasta vedenpaisumuksen jälkeen Jumala antoi eläimet ihmisen syötäväksi. 

Vierailija
485/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut ihmisistä jotka ovat käynneet taivaassa. Siellä he ovat nähneet edesmenneitä omaisiaan vastassa. Aabraham,Daavid ,Pietari,Maria esimerkkeinä ovat varmasti taivaassa  eikä tuonelassa odottamassa.

Varmaan huuhaata koska Raamatussa sanotaan että vasta tempauksen yhteydessä jo uolleet uskovaiset nousevat taivaaseen

Ei siinä mitään taivaasta puhuta.

Vierailija
486/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegetarismi kuuluu ilmastonmuutos pelleilyyn. Maatilat pitäisi hävittää ja ruokatuotanto omavaraisuus tuhota.

Siksi se kuuluu ideologiseenuskontoharhaan.

Niin ilmastonmuutoksen vuoksiko Fransiskus Assisilainen oli kasvissyöjä? Ilmastonmuutoksen vuoksiko kristityillä on paasto, joka tarkoittaa kasvissyöntiä? 

Tarkoitin suuressa mittakaavassa olevaa liharuuan poistamista ihmisravinnoksi.

No sehän vain noudattaisi samaa linjaa kuin mainittu pyhimys. Kai sellaiseen pyrkiminen on Jumalan mieleen yleisemminkin? 

Lehmät ja lihakarja ovat ruokaomavaraisuuden elinehto.

Liha on ihmiselle hyvää ravintoa,jota ei tarvitse hullun ideologian vuoksi vähentää. Uusi ravintosuositus ei ole kansanterveyttä,vaan ideologiaa.

Ihmisillä on elinkeino karjankasvatusja maitotiloilla.

Vierailija
487/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka jankkaa täällä että Jumala on antanut ihmisille luvan syödä vain kasviksia, voisi lukea lukea luomiskertomuksen.

Lisäksi Jeesus, joka oli maan päällä sekä ihninen että Jumala, söi lihaa ja kalaa.

Vierailija
488/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka jankkaa täällä että Jumala on antanut ihmisille luvan syödä vain kasviksia, voisi lukea lukea luomiskertomuksen.

Lisäksi Jeesus, joka oli maan päällä sekä ihninen että Jumala, söi lihaa ja kalaa.

Voi hyvänen aika. En mä usko siihen Jumalaan. Mutta Raamatuntutkimusta olen harrastanut sen verran, että tiedän, että ainoa mitä Jumala mainitsee antavansa ihmiselle ravinnoksi ennen syntiinlankeemusta on kasvit. 

Vierailija
489/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut ihmisistä jotka ovat käynneet taivaassa. Siellä he ovat nähneet edesmenneitä omaisiaan vastassa. Aabraham,Daavid ,Pietari,Maria esimerkkeinä ovat varmasti taivaassa  eikä tuonelassa odottamassa.

Varmaan huuhaata koska Raamatussa sanotaan että vasta tempauksen yhteydessä jo uolleet uskovaiset nousevat taivaaseen

Ei siinä mitään taivaasta puhuta.

No aika selkeästi puhutaan

" silloin Jumala myös on Jeesuksen tullessa tuova poisnukkuneet elämään yhdessä hänen kanssaan. 15Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle. 16Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. 17Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa. 18Rohkaiskaa siis toisianne näillä sanoilla."

Vierailija
490/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. En mä usko siihen Jumalaan. Mutta Raamatuntutkimusta olen harrastanut sen verran, että tiedän, että ainoa mitä Jumala mainitsee antavansa ihmiselle ravinnoksi ennen syntiinlankeemusta on kasvit. 

Ja seuraavana päivänä, kun he olivat matkalla ja lähestyivät kaupunkia, nousi Pietari noin kuudennen hetken vaiheilla katolle rukoilemaan. Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin. Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan. Ja siinä oli kaikkinaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja. Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö". Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista". Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi". Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen.

Vierailija
491/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja karjan

Vierailija
492/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja karjan

Sellaista raamatunkohtaa ei ole, jossa Jumala, ennen syntiinlankeemusta, sanoisi antavansa karjan ihmiselle ravinnoksi. 

Vierailija
493/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraavana päivänä, kun he olivat matkalla ja lähestyivät kaupunkia, nousi Pietari noin kuudennen hetken vaiheilla katolle rukoilemaan. Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin. Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maaha

Tämä ei ole ennen syntiinlankeemusta. 

Vierailija
494/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja karjan

Sellaista raamatunkohtaa ei ole, jossa Jumala, ennen syntiinlankeemusta, sanoisi antavansa karjan ihmiselle ravinnoksi. 

Karja on sama asia kuin ravinto vaikka termiä ravinto ei siinä yhteydessä käytetä.

Vähän sama kuin "Tässä sulle kalaa. Ja kasviksia ravinnoksi." Et ymmärrä tuosta että kalaa vois syödä myös? 

Vierailija
495/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla kielillä jotka tarkistin niin puhutaan nimenomaan karjasta.

Karja ei ole synonyymi sille, että eläin on Jumalan mukaan tarkoitettu syötäväksi. Ihanko oikeasti sulle on täysin vieras käsite tämä, että ennen syntiinlankeemusta Jumala antoi ihmiselle ravinnoksi vain kasvit? Yleisin näkemys tästä on se, että vasta vedenpaisumuksen jälkeen Jumala antoi eläimet ihmisen syötäväksi. 

No ihan se siellä genesiksessä on mitä Jumala antoi syötäväksi ja missä järjestyksessä Mooseksen kirjoissa on lait mitä saa syödä ja mitä ei. Jeesuksen ylösnousun jälkeen on saanut syödä ihan mitä tahtoo paitsi verta ja verestä tehtyä ruokaa. Jeesus opetti itse että se mitä ihmisen saastuttaa tulee ihmisen sydämestä ei ruoasta.

Vierailija
496/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue itse. Opit jotain uutta.

Vierailija
497/1325 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja karjan

Karja on sama asia kuin ravinto vaikka termiä ravinto ei siinä yhteydessä käytet

Nyt teet ihan omia tulkintoja. Karjaa ei mainita samassa lauseessa minkään syömisen kanssa. Lue vaikka se luomiskertomus. 

Vierailija
498/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua. Kukin uskokoon mihin uskoo kunhan ei satuta muita.

Mikset halua päästä tämän elämän jälkeen paratiisiin?

Mikset ymmärrä, että uskonnotomalle sinun paratiisiasi ei ole olemassa? Eikö sinua ärsyttäisi, jos joku kyselisi sinulta, miksi et halua Ankkalinnaan?

Ymmärrän hyvinkin ja voisi se ärsyttää, mutta minä tiedän että sellainen on olemassa ja toivon että mahdollisimman moni pääsisi sinne, niin mielellään siitä puhun. Ketjun otsikko on Uskon Jumalaan, haluatko kysyä jotain? Ei että "sinun on pakko tulla nyt tänne lukemaan ja/tai laitan sinut käsiraudoilla kiinni s

Paratiisi on iankaikkinen elämä. Ykseys Jumalan kanssa.

Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä.

Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä

Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.

Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Eivätkö ihmiset ymmärrä vertauskuvaa paratiisista?

Vaikka sana "paratiisi" mainitaan Uudessa testamentissa vain kolme kertaa, niin suuri osa Jeesuksen vertauksista koskee paratiisia. Paratiisi on Jumalan viisaus ja viisaus on iankaikkinen elämä. Ihminenhän luotiin paratiisiia varten.

Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä. 1. Moos. 2:15

Autuas se ihminen, joka on löytänyt viisauden, ihminen, joka on saanut taidon. Sillä parempi on hankkia sitä kuin hopeata, ja siitä saatu voitto on kultaa jalompi. Se on kalliimpi kuin helmet, eivät mitkään kalleutesi vedä sille vertaa. Pitkä ikä on sen oikeassa kädessä, vasemmassa rikkaus ja kunnia. Sen tiet ovat suloiset tiet, sen polut rauhaisat kaikki tyynni. Elämän puu on se niille, jotka siihen tarttuvat; onnelliset ne, jotka siitä pitävät kiinni. Sananl. 3:13,18

Jeesus tuli herättämään henkiin Jumalan viisauden. Viisas puhuu aina totta, koska valheella on lyhyet jäljet.

Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet kuningas?" Jeesus vastasi: "Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni."

Etelän kuningatar on heräjävä tuomiolle tämän sukupolven kanssa ja tuleva sille tuomioksi; sillä hän tuli maan ääristä kuulemaan Salomon viisautta, ja katso, tässä on enempi kuin Salomo.Matt. 12:42

Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään. Luuk. 21:15

Vierailija
499/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraavana päivänä, kun he olivat matkalla ja lähestyivät kaupunkia, nousi Pietari noin kuudennen hetken vaiheilla katolle rukoilemaan. Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin. Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinav

Tämä ei ole ennen syntiinlankeemusta. 

Sillä ei ole merkitystä, onko "ennen" vai "jälkeen".

Jumalan anteeksianto pyyhkii synnit pois.

Ja mihin kaupunkiin te tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, syökää, mitä eteenne pannaan, ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle'.

Vierailija
500/1325 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraavana päivänä, kun he olivat matkalla ja lähestyivät kaupunkia, nousi Pietari noin kuudennen hetken vaiheilla katolle rukoilemaan. Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin. Ja hän näki taivaan avoin

Sillä ei ole merkitystä, onko "ennen" vai "jälkeen".

Jumalan anteeksianto pyyhkii synnit pois.

Ja mihin kaupunkiin te tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, syökää, mitä eteenne pannaan, ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle'.

Kun keskustelun aihe on se, loiko Jumala alunperin ennen syntiinlankeemusta ihmisen syömään kasveja vai eläimiä, niin sillä todellakin on merkitystä. Se on silloin täysin olennaista. Synneistä en ole puhunut mitään, enkä siitä, mitä kristityt saavat syödä (kaikkea). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi