Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa jossain ilmainen mahdollisuus mitata verenpaine, ja mielellään myös vaaka?

Vierailija
16.03.2025 |

Olen jäänyt työttömäksi, ei ole nyt rahaa ostaa verenpainemittaria. Entinen on rikki. Minulla on ollut 8 vuotta sitten lääkkeet, joista luovuttiin, kun verenpaine tasaantui. Varasin nyt uudestaan lääkäriajan, joka 4 viikon päästä. Ohje sairaanhoitajalta mitata 2 viikkoa aamulla ja illalla ennen lääkäriä. Pyydettiin myös täyttämään lomake, siihen pituus ja paino. Painosta ei aavistustakaan, eipä ole 10 vuoteen mitattu. Saako jossain käydä noita ilmaiseksi mittaamassa? Apteekissa on verenpaineen mittaus, maksullinen.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teillä joillakin on ihmeelliset kuvitelmat. Ihminen kävisi terveyskeskuksessa mittauttamassa verenpaineensa seurantaa varten. Otanpa esimerkiksi oman tilanteeni:

Lääkäri kehotti (taas kerran) minua mittaamaan verenpaineeni ennen seuraavaa käyntiä siten, että mittaan sen sekä aamuin että illoin kahden viikon ajan. Tämä tietää siis 28 mittauskertaa. Meidän kunnassa terveyskeskus on arkisin auki klo 18 saakka, viikonloppuisin ei lainkaan. Tk sijaitsee noin 20 km päässä kotoani. 

Miettikää toisenkin kerran; joka aamu ennen verenpainelääkkeen ottoa lähtisin ajamaan (minulla on sentään oma auto) tuonne tk:een, sama joka ilta ennen verenpainelääkkeen ottoa (otan sen klo 21). Ongelmaksi koituisi, että tk ei ole aukikaan silloin ja luulenpa, että verenpaineeni olisi taivaissa tämän ruljanssin keskellä. 

Äly hoi!

Vierailija
62/69 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä löytyy neuvolassa pelkkä vaaka millä voi painon ottaa, mutta hoitaja mittaa paineet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että seurakunnan diakoneilla on verenpainemittari. Vaa'asta ei tietoa. Meillä on muuten terveyskeskuksessa paikka, jossa saa omatoimisesti käydä mittaamassa verenpaineen.

Vierailija
64/69 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kyllä voisi tehdä kansalaisaloitteen siitä, että hyvinvointialueiden terveyskeskuksiin tai muihin terveyspisteisiin järjestettäisiin itsemittauspisteitä missä voisi ainakin punnita itsensä ja mitata verenpaineen.

Ennen niitä oli, mutta sehän ei kuulu enää hyvinvointialueen strategiaan ainakaan Etelä-Suomessa. Kaikesta leikattu. 

Eikös se toisi ihan rahallistakin säästöä, kun ihmiset hoitavat mittauksia itse eivätkä vaivaa joka kerta asialla hoitohenkilökuntaa.

Vierailija
65/69 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin verenpainemittari maksaa 20 euroa. Varmasti tulee halvemmaksi ostaa oma kuin rampata päivittäin jossain mittailemassa verenpaineita

Vierailija
66/69 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketeissahan myydään vaakoja niin siellä on testikappaleita.

Vierailija
67/69 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy työterveyshoitajlla mittauttaan. 

Vierailija
68/69 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy ihmetellä miksi olet varannut ajan lääkäriin, jos et voi seurata arvojasi. Eli ellet kykene hankkimaan paria laitetta.

Ei se lääkäriaikakaan ilmainen ole ! 

Prisman verkkosivut: haku henkilövaaka 17.95 eur. Haku verenpainemittari 29.95 eur. 

Vierailija
69/69 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustiin ja Mirriin voi mennä ainakin punnitukseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan