Suomessa lihavia on 26,8%
Suomi nousi eurooppalaisen lihavuustilaston kärkisijoille.
Terveys: Suomessa ylipainoisia on 59,5 prosenttia ja lihavia 26,8 prosenttia yli 16-vuotiaista, Eurostatin tilasto kertoo.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen 86,3 % suomalaisista on lihavia. Auts.
Onko lihava ylipainoinen? Vaikea uskoa että olisi noin iso luku.
Kyllä, ylipainoinen on lihava. Kyllähän tuo asia jo itse sanasta ilmenee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla menee nyt termit sekaisin. Lihava ja ylipainoinoinen on eri asioita. Ylipainoinen on henkilö jonka BMI on yli 25 ja lihavalla on BMI yli 30. Läski on sitten henkilö jonka BMI on yli 40.
Eikä mene. "Ylipainoinen" on 90% ajasta yksinkertaisesti lihava. BMI on toki huono mittaamaan kehon koostumusta, mutta eipä ole enemmistö yli 25 BMI-ihmisistä mitään lihaskimppuja. Esimerkiksi, jos otetaan 180 cm, mies, jonka BMI on 27.5, eli "ylipainon" ja "lihavan" välissä, hänen painonsa olisi noin 90 kg. Tuo ON lihava ellei sitten ole tavallista lihaksikkaampi, mitä harva jälleen on.
Se on on hyvä olla varastoa, se on sitä varautumista.
Sitä varten ravintoa varastoidaan, pahoja aikoja varten.
Katotaan sit kuka viimeksi nauraa.
Mitä tämä järkyttävä läski viha kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla menee nyt termit sekaisin. Lihava ja ylipainoinoinen on eri asioita. Ylipainoinen on henkilö jonka BMI on yli 25 ja lihavalla on BMI yli 30. Läski on sitten henkilö jonka BMI on yli 40.
Eikä mene. "Ylipainoinen" on 90% ajasta yksinkertaisesti lihava. BMI on toki huono mittaamaan kehon koostumusta, mutta eipä ole enemmistö yli 25 BMI-ihmisistä mitään lihaskimppuja. Esimerkiksi, jos otetaan 180 cm, mies, jonka BMI on 27.5, eli "ylipainon" ja "lihavan" välissä, hänen painonsa olisi noin 90 kg. Tuo ON lihava ellei sitten ole tavallista lihaksikkaampi, mitä harva jälleen on.
Lisäyksenä vielä, jotta saavuttaa yli 40 BMI tilan, eli mitä sinä kutsut läskiksi, tuon 180 cm miehen pitäisi olla vähintään 130 kg, mikä tekee hänestä jo valtavan lihavan. Huomaa ettei teillä eräillä ihmisillä ole enää mitään käsitystä siitä, mikä on normaali ja terve paino, kun luulette aitoa lihavuutta normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama taulukkoarvo naisten kanssa. Eli arvoja laskettu miehillä!
Itse olen ylipainoinen ja jopa minäkin tunnen itseni pieneksi kun käyn kauppakeskuksessa. Siis niitä sairaalloisen lihavia alkaa olla niin paljon! Se oikeastaan herätti minut, että tuollainen minäkin olen pian, jos en tee asialle mitään. Ja kun ne on kaikki nuoria, mä olen sentään jo keski-ikäinen. Nuorena olin hoikka, kuten lähes kaikki muutkin.
Tämä muutos on tapahtunut todella nopeasti ja on pelottavaa. Ja etenkin se, ettei ne nuoret välitä. Mä voin kertoa, että tässä iässä kyllä tuntuu polvissa ja nilkoissa lieväkin ylipaino. Nuo tulee olemaan vuoteen omia mun ikäisenä. Kuka heidät kaikki hoitaa ja millä rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ylipainoinen on lihava. Kyllähän tuo asia jo itse sanasta ilmenee...
Ei, vaan lihavalla tarkoitetaan henkilöä jolla on paljon lihaksia. Senhän kuulee tuosta sanastakin. Ylipainoinen ja läski sen sijaan tarkoittaa sitä, että kuinka läski joku on.
Kyllä rasvaa ja sokeria pittääpi olla!
Agendatiedettä luodaan siirtämällä maaliviivaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tämä kyllä vastaa omia havaintojani kaikenikäisistä kanssaihmisistä. Tietenkin nuorempien joukossa on suhteessa enemmän hoikkia. Selkeä enemmistö suomalaisista on todellakin lihavia.
"Terveys: Suomessa ylipainoisia on 59,5 prosenttia ja lihavia 26,8 prosenttia yli 16-vuotiaista, Eurostatin tilasto kertoo."
Sisältyvätkö nuo lihavat noihin ylipainoisiin? Eli 59,5% väestöstä on ylipainoisia, ja niihin sisältyy vielä nuo lihavat? Vai että 59,5% on ylipainoisia, JA 26,8% on lihavia, eli 86,3% väestöstä on joko ylipainoisia tai lihavia?
Jep, kyllä on huomattu, että vastaantulevista joka kolmas on lihava. Ja heistä myös osa luulee, että se on tervettä ja viehättävää.
Vaikuttaisiko kehitykseen, mikäli ylipainoisten näkymistä mediassa alettaisiin kontrolloida? Eihän tupakkaakaan ole enää vuosiin ollut suotavaa esittää yhteyksissä, joissa se näyttäytyisi hyvänä ja iloisena asiana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ylipainoisiin sis. tuossa luvussa lihavat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaan poistetaan puolet pois kaupan karkeista, kekseistä jne.?
Poistetaan housut? Housut painaa about 0,2..0,4 kg.
Asun itse ulkomailla, ja kun tulen Suomeen käymään, niin kyllä pistää silmään ihmisten lihavuus saman tien. Lihavia on Suomessa todella paljon, ja ns. "hoikatkin" ovat oikeastaan melko pullukoita. Eikä mikään ihme, kun tarkkailee ihmisten ostoskärryjä, ja tietty ihan ruokavalikoimaa suomalaisissa ruokakaupoissa. Aivan käsittämättömät valikoimat erilaista roskaruokaa.
Olen itse nainen, ja normaalipainoinen painoindeksin mukaan, mutta siellä yläpäässä, eli yli 24. Treenaan ahkerasti, monta tuntia viikossa, joten lihastakin kyllä löytyy. Mutta siltikin, näin normaalipainoisena treenaajanakin minulla kyllä löytyy löysää ja ylimääräistä. Eli normaalipainoinenkin henkilö on mielestäni kyllä vielä vähän pullukka vähintäänkin, hoikaksi en itseäni ainakaan mitenkään voi kuvailla. Minulla on hoikka ja kapea vyötärö, mutta alavatsassa, reisissä ja takamuksessa kyllä on vielä ylimääräistä. Kyllä sen painoindeksin täytyy olla lähempänä 20:tä, jos meinasi hoikka olla.
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt selvää, mitä lihavuus tarkoittaa lääketieteellisessä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ylipainon raja?
BMI enemmän kuin 25 ja alle 30.
Tarkistin muutaman BMI-laskurin ja antoivat saman tuloksen miehille ja naisille. Miehenä minulla, jos olisi paino 53,5 kg, niin olisi se vielä normaalipaino. Painoni on 75 kg ja vain vähän rasvaa, mutta lihakset painaa saliharrastuksen myötä. Ilmanko tulokset ovat sitten noinkin huonot. Ainakin miehistä saatiin ylipainoisia, se lienee tarkoituskin.