Miehen omituinen käytös pienessä asiassa. Mitä v***a oikeasti?
Minulla on hajuyliherkkyys. Olen pari kertaa riidellyt miehen kanssa sellaisesta asiasta, että roskapussia ei saa jättää eteiseen haisemaan, vaan se on nostettava heti pihalle. Tämä ei ole mielestäni iso asia. En edes tiedä miksi tästä on pitänyt riidellä. Miksi miehelle ei riitä, että huomautan asiasta? Miksi hän ei voi kunnioittaa asiassa minun toivettani?
Tänään taas roskapussin jättäminen toistui. Kysyin, miksi hän toistaa tätä. Saan todella pahan olon ko. hajusta. Hän alkoi syyttää että minä käytän tässä valtaa ja yritän hallita ja lähti. Ei vastaa edes viesteihin. Tällainen käytös on hänelle tyypillistä riidan aikana.
Muissa asioissa hän yleensä kunnioittaa minua.
Mitä minä en tässä hahmota?
Minulla on traumataustaa joten en aina huomaa väärinkohtelua.
Mikä on normaalia?
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko liikuntavammainen vai miksi nillität asiasta jonka voit hoitaa itsekin?
Mies ottaa roskapussin ja vie sen eteiseen asti. Mutta ei ulos. Pitäisikö juosta repimään pussi hänen kädestään?
Mihin pihalle? Linnut voi levittää ne roskat, sekös sitten mukavampaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie itse jos asia häiritsee sinua. Kyllä meidänkin perheessä pussi jätetään joskus eteiseen ja otetaan mukaan, kun pihalle seuraavaksi mennään. Ihan normaalua. Jos ongelma on sinulla, voinet itse hoitaa pussin viennin.
Onko parisuhteessa siis normaalia, etteivät osapuolet kunnioita toistensa toiveita? En kysynyt onko pussin jättäminen eteiseen normaalia vaan sitä, onko tällainen toisen toiveiden päältä kävely normaalia?
Veisit vaan sen pussin itse. Miestä varmaan ärsyttää, että yrität tunkea hänelle ehdottomia aikatauluja. Moni on tottunut viemään mennessään, tuomaan tullessaan joustavasti eikä minkään armeijamääräyksen mukaan.
Niinpä. Kun nainen käskyttää kuin omaa lastaan ja antaa aikatauluja. Kyllä tuo on niin ärsyttävää. Mies kun tekisi samoin niin se olisi kontrollointia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie itse jos asia häiritsee sinua. Kyllä meidänkin perheessä pussi jätetään joskus eteiseen ja otetaan mukaan, kun pihalle seuraavaksi mennään. Ihan normaalua. Jos ongelma on sinulla, voinet itse hoitaa pussin viennin.
Onko parisuhteessa siis normaalia, etteivät osapuolet kunnioita toistensa toiveita? En kysynyt onko pussin jättäminen eteiseen normaalia vaan sitä, onko tällainen toisen toiveiden päältä kävely normaalia?
Veisit vaan sen pussin itse. Miestä varmaan ärsyttää, että yrität tunkea hänelle ehdottomia aikatauluja. Moni on tottunut viemään mennessään, tuomaan tullessaan joustavasti eikä minkään armeijamääräyksen mukaan.
Ei vaan toivon, että se nostetaan suoraan ulos. En ole määritellyt aikatauluja tälle.
Juurihan sanoit että HETI. Onko sulla dementia?
Kysyt, mitä et hahmota. Olisiko niin, että teillä on menossa keskenänne jatkuva valtataistelu siitä, kumpi määrää ja kumpi tottelee. Mies myötäilee ja tekee mitä käsket, eikä hänellä ole muuta keinoa kertoa todellisia ajatuksiaan päsmäröinnistäsi, kuin jättää se roskapussi nostamatta ulos.
Melkoinen parisuhde, mutta onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haiseeko ne roskat jotenkin vähemmän siellä keittiössä ja enemmän eteisessä?
Ei varmaan, jos pidät roskiksena vain pussia keittön nurkassa. Aika monella on roskis keittiön kaapissa suljetun oven takana, biojäte vieläpä kannen alla.
Aika monella on myös eteisen ovi. Voisin vaikka väittää että suurimmalla osalla
Minullakin on hajuyliherkkyys. Saan myös pahan migreenin tietyistä hajuista vaikken haluaisi.
Ei ole minulta mitään vittuilua tai kontrollointia jos toivon että läheiset ihmiset tämän huomioisivat.
En myöskään pysty katsomaan kauhuelokuvia. Joten minusta ei leffaseuraa kyseisiin leffoihin saa.
Kunnioitusta ihmiset hyvät!
Mitä enemmän luen sun kommentteja sitä enemmän käy miestäsi sääliksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntyjään nigerialaisen naisen kanssa naimisissa. Voin 99% varmuudella sanoa että jos käyttäytyisin noin häntä kohtaan niin tämä avioliitto olisi loppunut heti alkuunsa, joka on tietysti ihan ymmärrettävää, miksi teeskennellä parisuhdetta jos toista ei arvosta. Tuollainen käytös on omiaan melko nopeasti syömään luottamuksenkin, kun homma hoidetaan vain puoliksi ja sitten kiukutellaan kuin pikkulapsi kun kerrotaan että kuinka se ihan aikuisten oikeasti olisi pitänyt hoitaa. Nainen luultavasti on luullut menneensä naimisiin miehen eikä mieslapsen kanssa. No, sitten kun luottamus on mennyt niin jäljelle jää vain niiden eropaprujen täyttely.
Onko nigerialaisessa kulttuurissa roskat jotenkin erityisen pahoja? Vai miten tuo nigerialaisuus liittyy asiaan?
Kun mietin omia vanhempiakin polvia, niin ei niiden roskapuss
Ihan suloista kyllä. Mutta suomalaisessa kulttuurissa naiset koetaan tasavertaisina toimijoina kuin miehetkin. Siis nimenomaan toimijoina. Naiset käyvät töissä ja opiskelevat siinä missä miehetkin. Naiset vievät myös roskapussit siinä missä miehetkin. Eikä yleensä määräilyistä tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on hajuyliherkkyys. Saan myös pahan migreenin tietyistä hajuista vaikken haluaisi.
Ei ole minulta mitään vittuilua tai kontrollointia jos toivon että läheiset ihmiset tämän huomioisivat.
En myöskään pysty katsomaan kauhuelokuvia. Joten minusta ei leffaseuraa kyseisiin leffoihin saa.
Saatko sä kuitenkin roskapussit vietyä?
En suosittele pitkässäkään parisuhteessa yhdessä asumista, kaikenlaiset riidat arkipäiväisistä asioista voi välttää kun kumpikin tekee omassa huushollissaan ihan miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntyjään nigerialaisen naisen kanssa naimisissa. Voin 99% varmuudella sanoa että jos käyttäytyisin noin häntä kohtaan niin tämä avioliitto olisi loppunut heti alkuunsa, joka on tietysti ihan ymmärrettävää, miksi teeskennellä parisuhdetta jos toista ei arvosta. Tuollainen käytös on omiaan melko nopeasti syömään luottamuksenkin, kun homma hoidetaan vain puoliksi ja sitten kiukutellaan kuin pikkulapsi kun kerrotaan että kuinka se ihan aikuisten oikeasti olisi pitänyt hoitaa. Nainen luultavasti on luullut menneensä naimisiin miehen eikä mieslapsen kanssa. No, sitten kun luottamus on mennyt niin jäljelle jää vain niiden eropaprujen täyttely.
Siis ymmärränkö oikein, että rehvastelet täällä että olet nigerialaisen naisen tossun alla?
Ja luottamus menee parisuhteessa roskapussin mukaan?
Taidat olla amatööri.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi sitä roskapussia ei voi viedä heti ulos roska-astiaan. Meillä on tapana viedä se heti astiaan asti kun se otetaan pois
Koska ap:n mielestä on miehen tehtävä viedä se. Miestä roskapussi ei häiritse, ap:tä häiritsee. Se ei kuitenkaan häiritse ap:tä niin paljon, että hän veisi sen itse, vaan ap:tä häiritsee enemmän se, että mies ei vie pussia.
Niinpä ap jatkaa elämäänsä ärtyneenä, ja on siihen selvästikin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
No vedäpä se roskapussi päähäsi ja ole hiljaa.
Tää on just se tapa miten tämä olisi ratkaistu Nigeriassa!
Jos roskapussien haju sisätiloissa häiritsee sinua noin paljon, niin toimivin ratkaisu olisi se, että huolehdit roskien ulos viemisestä itse. Vai oletko niin yliherkkä roskien hajulle, ettet pysty viemään roskia ollenkaan?
Valitettavasti käytöksesi vaikuttaa vallankäytöltä, vaikka et sitä sellaiseksi olisi tarkoittanut. Tuntuu, että ikään kuin näkisit miehen vain tämän roskienviennin kautta ja olet saanut päähänpinttymän, että miehesi on nostettava roskat ulos, jotta voisit todeta hänen kunnioittavan ja rakastavan sinua. Miehesi ei ole hajuyliherkkä mutta sinä olet ja sinun on löydettävä ne konstit, joiden avulla pärjäät arjessa yliherkkyytesi kanssa. Miehen vastuulla se asia ei ole. Kun lakkaat valittamasta, komentamasta ja syyllistämästä miestäsi ja alat itse huolehtia siitä, etteivät roskat pääse kasaantumaan hajuhaitaksi asti, saattaa mies hyvinkin tulla sinua puoliväliin vastaan. Silloin hän näkee, että teet itse jotain asian eteen etkä vain kiukkua ja heijasta omia ongelmiasi häneen.
Taas kerran todella paska miesvihatrolli.
Miten se hajuyliherkkyys ei häiritse roskapussin ollessa auki ja roskakaapissa?
Jos tuollainen asia on mennyt noin överiksi, niin hankkikaa eteiseen erillinen säilytysastia pitämään hajut poissa siksi aikaa, kunnes pussi toimitetaan ulos.
Etsikää ratkaisuja älkääkä räyhätkö prkl! Siinä resepti toimivaan parisuhteeseen.
Tota, ns. hajuherkät reagoi hajusteisiin, ei luonnollisiin hajuihin. Jos biojätepussi haisisi niin pahalta, ettet pysty olemaan, se haisisi jo ennen kuin se viedään sinne eteiseen. Mikään tässä ei täsmää.
Hajuyliherkkyytesi tuntuu toisesta luultavasti rasittavalta nillitykseltä. Ei aina sitten muista/jaksa laittaa sitä ulos niin se tympäisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko sä kuitenkin roskapussit vietyä?
Kyllä mutta minua ei tämä kyseinen haju häiritse siinä määrin. Ap kärsii. Ymmärrän täysin että puolison ajattelemattomuus kummastuttaa häntä.
Puoliso voisi kiikuttaa sen haisevan pussin suoraan pihalle eikä jättää vaimonsa kiusaksi eteiseen. Olisi sitten koskematta koko pussiin jos ei sitä ulos asti saa. Ja ottaisi huomioon muutkin!
Ai mies on hullu kun ei jätä roskista ulos harakoiden levitettäväksi??
KYLLÄ ON HULLU MIES !!!