Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 50-v lääkäri - ajattelin lopettaa lääkärin työt - miksikö?

Vierailija
15.03.2025 |

Siksi, että potilaat / ihmiset ovat muuttuneet. Muutamassa kymmenessä vuodessa ihmisten persoonat ovat muuttuneet jotenkin ikävämpään suuntaan. Ei tietenkään kaikilla, mutta riittävän monella, että oma kuppi alkaa olla täynnä. Kyky suhtautua omiin vaivoihin, sairauksiin ja keinot itse vaikuttaa omaan terveyteen ovat monella hävinneet. Ja samalla syytetään terveydenhuoltoa ja siellä työtä tekeviä kaikesta.

Erilaiset mielenterveys tai oikeastaan persoonallisuushäiriöt tuntuvat lisääntyneen. Jos ei saada omaa tahtoa ja mielenmukaista diagnoosia tai lisätutkimuksia läpi lääkärillä asioinnin yhteydessä, käyttäydytään kuin kiukutteleva teini. Suututaan, itketään, uhkaillaan, kirjoitetaan valituskirjeitä. Osa aikuisista on muuttunut aivan käsittämättömiksi. Todella psyykkisesti epästabiileja. Ei siis mitään kenellekkään vaarallista, mutta koko heidän persoonansa ja moninaiset epämääräiset somaattiset vaivansa ovat selkeästi ja vahvasti psyykkeeseen linkittyneitä. Mutta jos erehdytkään heille ottamaan puheeksi mielen vaikutuksen pitkittyneisiin epämääräisiin oireisiin, siitähän se draama vasta alkaakin. Ja näiden psykosomaattisesti oireilevien osuus on kyllä lisääntynyt.

En siis syytä ketään tai varsinkaan potilaita. Mutta itselle tämä nykymeno riittää. Olen taloudellisesti riippumaton ja mulla on mahdollisuus tehdä kokonaan toisentyyppistä työtä. 

Kommentit (261)

Vierailija
1/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin lääkärissä käynnin 5 vuotta sitten, verenpaine ja kolesteroli lääkettä tyrkyttää, turhia kuvauksia ja labroja, rahastaa osataan, mutta ei hoitaa. Korjasin lääkärin liikunnalla, kuntosali kortilla ja sokerittomalla ja kasvispainotteisella ravinnolla

Vierailija
2/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistä. Palstalta poistetaan 99% aloituksista muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkeeseen? Et ole lääkäri.

Vierailija
4/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääria diagnooseja, hoidon laiminlyöntejä, rumaa käytöstä ym. Minäkin viimeiseen asti pyrin välttelemään ns. terveydenhuoltoa. Mikä orwellilainen sana!

Vierailija
5/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri sanoin, että nykyään vähiten arvostamani ammattiryhmä on lääkärit. Mitään ei kuunnella eikä ymmärretä ja mikään ei ole vialla, jos se ei näy esim. verikokeessa tai jalka roiku puoliksi irti. Tai ehkä näkyykin, mutta kun sitä ei osata selittää, niin sitä ei ole. Mitään ei myöskään enää oikein osata, eroon vaan halutaan mahdollisimman pikaisesti. Viimeisin kokemus, että vamman piti parantua 1,5 kk:ssa, ja 2 v myöhemmin vielä paraneminen kesken. 

Vierailija
6/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele Ap ensin kirjoittamaan, yritä sitten uudelleen.

0/5

Vierailija
7/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan aloittajaa. Sama ammatti, samat ajatukset ja aikomukset. Ihmisten käytös on muuttunut. Ehkä heijastelee koko tätä nyky-yhteiskuntaa. Asiantuntemus on jäänyt taka-alalle ja nettipalstojen suuriäänisimmät viisastelijat vieneet voiton.

Vierailija
8/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole lääkäri, lääkäri ei kirjoita _kenellekkään_. Valituksen teen, koska perusterveydenhuollosta sain lähetteen erikoissairaanhoitoon, johon pääsin vasta 11 kuukauden kuluttua. Se on oikeuteni ja suosittelen samaa muille, alkaa näkymään kuinka hoitotakuu paukkuu yli.

Vierailija
9/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele Ap ensin kirjoittamaan, yritä sitten uudelleen.

0/5

Kenellekkään

Vierailija
10/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ratkaisu Ap.

Lääkärin ammatti on kutsumusammatti.

Sinulla on sekä mahdollisuus, että halu tehdä jotakin muuta.

Vierailija
11/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitoala on lähes kaikkialla paljon rankempaa mitä ihmiset tajuaa. Eli tsemppiä ap:lle, mihin sitten päädytkin.

Vierailija
12/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitoala on lähes kaikkialla paljon rankempaa mitä ihmiset tajuaa. Eli tsemppiä ap:lle, mihin sitten päädytkin.

Ap pysyy edelleen kortistossa haaveilemassa lääkärin urasta.

Vierailija
13/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on parempikin että lopetat nuo hommat. Pahin moka jonka lääkäri voi tehdä on pitää potilasta niin idioottina että tämä kuvittelee omat oireensa. Tulee kalliiksi hyvinvointialueille ja yhteiskunnalle.

Helvettiin joutuminen tulee monelle lääkärille vielä yllätyksenä..

Vierailija
14/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa tulleista vastauksista on suora vahvistus aloittajan ajatuksille. Tsemppiä jatkoon mitä sitten aiotkaan tehdä.

Vierailija
15/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että moni tekee erilaisia nettidiagnooseja ja on tietävinään jo lääkäriin mennessään, mikä häntä vaivaa. Jos lääkäri on eri mieltä, niin siitä tietysti suututaan tai loukkaannutaan. Tai ei uskota, että omilla elintapojen muutoksilla voisi parantaa elämäänsä vaan halutaan apu lääkkeistä.

Minä olen voinut todella huonosti henkisesti viimeisen vuoden. Ensimmäinen lääkäri suositteli syömään terveellisesti, liikkumaan ja nukkumaan. Vaan kun syön terveellisesti, liikun pakkomielteisesti jo nyt, enkä silti pysty nukkumaan.

Nyt on sitten aika erikoislääkärille, jolta toivottavasti saa enemmän apua. Minusta jotenkin tuntuu, ettei minua ja tuntemuksiani uskota, koska olen sentään jaksanut käydä suihkussa ja mennä töihin. Pitäisikö sitä viillellä itseään, että paha olo näkyisi ulospäinkin tarpeeksi?

Vierailija
16/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monetkin alat ovat rankempia kuin ihmiset kuvittelevatkaan. Näitä ovat esimerkiksi opettajan, poliisin, kauppiaan, maatalousyrittäjän, pienyriittäjän, taiteilijan ym hommat.

Vierailija
17/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole lääkäri, lääkäri ei kirjoita _kenellekkään_. Valituksen teen, koska perusterveydenhuollosta sain lähetteen erikoissairaanhoitoon, johon pääsin vasta 11 kuukauden kuluttua. Se on oikeuteni ja suosittelen samaa muille, alkaa näkymään kuinka hoitotakuu paukkuu yli.

Onko lääkärit virheettömiä? Kaikki kirjoittaneet laudaturin äidinkielestä? Eivät tee virheitä, eivätkä varsinkaan kirjoitusvirheitä nettipalstalle kirjoittaessaan? Älä ole naiivi, vaan lue se kirjoituksen taustalla oleva ajatus, äläkä takerru johonkin yksittäiseen_kirotusvirheseen_.

ap, lääkäri

SV347xxx

Vierailija
18/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä mikään lääkäri ole. Tapailin jonkin aikaa lääkäriä. Ihan tavallinen ihminen oli, joten en ymmärrä lääkärien, lentäjien ym glorifiointia.

Vierailija
19/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni ei halunnut tuosta samaisesta syystä lääkäriksi, ei pidä ihmisistä, tai ainakaan potilastyöstä. Valitsi sitten proviisori koulutuksen. Ei ole katunut.

Vierailija
20/261 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot homo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi