Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tunnistaa narsismi-jankkaaja

Vierailija
15.03.2025 |

-Tekee päivittäin aloituksia narsismista

- Nostaa vanhoja narsismiketjuja ylös

- Lisää vanhoihin ketjuihin samat viestit uudelleen

- Alkaa narsistisella raivolla spämmätä narsistitarinoita jos joku uskaltaa arvostella hänen sepustuksiaan

- Erittäin pakkomielteinen

- Huomionhakuinen

- Omaa itse paljon narsistin piirteitä, mutta ei tunnista niitä itsessään

- Nimittelee kaikkia narskuiksi

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistihullu haluaa aina laittaa asiat jonkun toisen syyksi. Äiti on narsisti, ex ja nykyinen mies, kaveri jne.  

Itse hän on sukunsa mahtavin ja älykkäin.

Vierailija
2/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistihullu haluaa aina laittaa asiat jonkun toisen syyksi. Äiti on narsisti, ex ja nykyinen mies, kaveri jne.  

Usein narsisti- sanalla halutaan leimata jokin ongelma yhden henkilön syyksi, ja tämä on aika harvoin totta, Psykiatrisen vankisairaalan vastaava ylilääkäri Hannu Lauerma kertoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi-jankkaaja on kova uhriutumaan

Vierailija
4/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein narsisti- sanalla halutaan leimata jokin ongelma yhden henkilön syyksi, ja tämä on aika harvoin totta, Psykiatrisen vankisairaalan vastaava ylilääkäri Hannu Lauerma kertoo.

Narsistiksi nimittelyä käytetään usein sanan todellista merkitystä kunnolla ymmärtämättä, ja sitä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä

Vierailija
5/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrian professori Jyrki Korkeila Turun yliopistosta sanoo, että ihmisten kannattaisi välttää narsistiksi tai psykopaatiksi nimittelyä.

- Meillä on suomen kielessä täsmällisempiä termejä kuten piittaamaton, välinpitämätön tai ilkeä, Korkeila muistuttaa.

Hänen mukaansa tieteelliseltä kuulostavilla termeillä lausuja haluaa ikään kuin tehdä sanomisestaan todenmukaisemman.

Vierailija
6/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
7/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu

Vierailija
8/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun aloittaja taitaa olla narsistihullu itse.

Tunnistitko itsesi aloituksesta? 

Vierailija
9/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismi-jankkaaja on kova uhriutumaan

Samaa sarjaa persuhullun kanssa. Uhritumisen ammattilaisia.

Vierailija
10/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tätä aiheitta pöyhitään ja aletaan tunnistamaan narsismi-jankkerit

Vierailija
11/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistiksi nimittelyä käytetään usein sanan todellista merkitystä kunnolla ymmärtämättä, ja sitä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä

Juu, eli narsistiksi nimittelijät ovat itse hyvin narsistisia. Haluavat siirtää huomion pois omista virheistään syyttämällä jotain toista

Vierailija
12/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, eli narsistiksi nimittelijät ovat itse hyvin narsistisia. Haluavat siirtää huomion pois omista virheistään syyttämällä jotain toista.

Eli tarkoitat siis että Trumpia narsistiksi kutsuvat ovat itse hyvin narsistisia. Aikamoinen näkökulma.

Vierailija
13/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tarkoitat siis että Trumpia narsistiksi kutsuvat ovat itse hyvin narsistisia. Aikamoinen näkökulma.

En kannata trumppia, mutta periaatteessa tuosta voisi seurata kunnianloukkaussyyte, koska narsistiksi nimittely on halventavaa.  Psykiatrinen terminologia ja jonkun henkilön mielenterveyden kyseenalaistaminen julkisuudessa on aina loukkaavaa ja menee sivuraiteille itse käsiteltävästä asiasta. 

Tämä ketju taas koskee ihmisisiä, jotka nimittelee toisia jatkuvasti narsisteksi. Ja kaikkiin heidän ongelmiin vastaus on narsismi. He ovat pakkomielteisiä eikä heidän päähän mahdu mitään muuta kuin tuo yksi sana. 

Vierailija
14/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kannata trumppia, mutta periaatteessa tuosta voisi seurata kunnianloukkaussyyte, koska narsistiksi nimittely on halventavaa.  Psykiatrinen terminologia ja jonkun henkilön mielenterveyden kyseenalaistaminen julkisuudessa on aina loukkaavaa ja menee sivuraiteille itse käsiteltävästä asiasta. 

Tämä ketju taas koskee ihmisisiä, jotka nimittelee toisia jatkuvasti narsisteksi. Ja kaikkiin heidän ongelmiin vastaus on narsismi. He ovat pakkomielteisiä eikä heidän päähän mahdu mitään muuta kuin tuo yksi sana. 

Siksi pitäisikin puhua narsistisista piirteistä ja niiden ilmentymisestä. Ne eivät vaadi diagnoosia.

Vierailija
15/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi pitäisikin puhua narsistisista piirteistä ja niiden ilmentymisestä. Ne eivät vaadi diagnoosia.

Ei kannata puhua mistään piirteistä, se on sama asia kuin diagnosointi. Joku voi olla piittaamaton tai ilkeä, ja tämmöiset täsmällisemmät termit on parempia. Voit sanoa myös ettet tule toimeen jonkun kanssa.

Jos väität jonkun olevan narsistinen, niin se on erittäin leimaavaa. Ja sinun pitäisi tietää esimerkiksi hänen empatiataso. Narsistin empatia on alhainen, mutta tätä on vaikea havaita. Jotku kun voi taitavasti esittää mukavaakin ihmistä.  

Ja toisaalta jotku empaattiset ovat vetäytyväisiä eivätkä näytä välittämistään niin suurin elkein.

Vierailija
16/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: 

Ei narsistista piirteistä puhuminen ole diagnosointia.

Kyllä se on diagnosointia kutsua jotain narsistikseksi. Ennen sitä olet ajatellut jonkun olevan narsisti ja tutkinut diagnoosikriteereitä. Teet siis toisesta diagnoosia vaikka muka lievennät puhuessasi narsistisesta käytöksestä.  

Ja huom. narsistisuus ei ole rikos. 

Vierailija
17/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Kyllä se on diagnosointia kutsua jotain narsistikseksi. Ennen sitä olet ajatellut jonkun olevan narsisti ja tutkinut diagnoosikriteereitä. Teet siis toisesta diagnoosia vaikka muka lievennät puhuessasi narsistisesta käytöksestä.  

Uskomatonta kaasuvalottamista täällä. Mutta hyvin tunnistettavaa. 

Yksi narsismi-jankkaajien erityispiirre on syyttää toisia kaasuvalottamisesta.

Vierailija
18/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Niinpä. Narsistisuus tai psykopatia ei ole rikos, mutta toisten kutsuminen sellaiseksi voi olla.

Vierailija
19/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy turhia. Kyllä siinä pinna kärähtää.

Vierailija
20/56 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Uskomatonta kaasuvalottamista täällä. Mutta hyvin tunnistettavaa. 

Yksi narsismi-jankkaajien erityispiirre on syyttää toisia kaasuvalottamisesta.

Vaikka niin jos se antaa sinulle hetkeksi paremman mielen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi