HS: Hallitus ajoi läpi "orjalain": "Työntekijät töihin rangaistuksen uhalla"
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011088567.html
"Emmekö me saa päättää, olemmeko töissä ja missä olemme töissä? Miksi ei saisi irtisanoutua, sanoa että tattis ja moro, nyt riittää?", sanoo Rytkönen.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä hoitajilla olisi samantasoiset työolot, työehdot ja palkat kuin on Ruotsissa ja Norjassa niin tuskin tarvitsisi miettiä mitään suojatyölakeja, porukkaa saisi aina töihin.
Jokusia on lähtenyt ruotsiin ja norjaan
Orjuus olis kyllä hallituksen ideaali ratkaisu työttömyyteen:
Työttömät orjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisinko että minua hoitaa sairaalassa tai puolustaa sodassa sellainen joka on pakotettu siihen ja motiivi nolla?
Ja sitten odottaisin hyvää työmoraalia?
Jos, niin miksi?
Hyvä. Kannatat siis asevelvollisuuden poistamista.
Asevelvollisuus on Suomen ylivoimaisesti suurin lainsäädännöllinen ihmisoikeus-- ja tasa-arvo-ongelma.
Ei tuu pakottamalla hyvä mistään.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävimmän näköisiä muikkeleita, mitä koskaan olen nähnyt.
Siis ketkä näitä 'muikkeleita' ovat selvennätkö?
Kannattaa sitte miettiä minkä alan itselleen opiskelee ettei vahingossa joudu orjaksi. Kuka muuten haluu saada hoitoa ihmiseltä kuka on pakotettuna ja orjuutettuna "palkka"töissä, vaikkapa hammas hoitoa tai vaikkapa ensihoitoa?
Mä en ainakaan, tuskin semmosella on halua hoitaa hommaa tunnollisesti. Tai minä en ainakaan hoitaisi hommiani tunnollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä väärin on se, että työnantajan pitää maksaa palkkaa, vaikka työntekijä ei ole töissä. Miksei sitä voida poistaa?
Olen täysin samaa mieltä. Jos olen poissa töistä otan sen palkattomana sairaspoissaolona nykyään. Enhän minä kotona tuota firmalle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät orjiksi.
Orjuuttaminen on tämän hallituksen kärkihankkeita. Sitä ei tietenkään sanota orjuudeksi vaikka sitä se tulee olemaan käytännössä. Työttömät kiristetään tukien menettämisen uhalla töihin ilman palkkaa. Nimike voi olla työvelvoite tai jokin muu nimitys. Tärkeintä on ettei töistä tarvitse maksaa palkkaa. Sairas yhteiskunta sairastuttaa sen kansalaisia. Mielenterveyspalvelut ovat jo valmiiksi onnettoman huonot. Ei tarvitse ennustajan lahjoja kun näkee että päihteiden ja huumeiden käyttö kasvaa tällä tavalla.
Ärsyttää uutisointi, että hallitus ottaa AY-liikkeestä voittoa. Kun ay-liike tarkoittaa todellisuudessa hallituksen OMAA kansaa!
Itse ajattelen että suomen hallituksen tehtävä olisi edistää oman kansansa asioita eikä alistaa heitä.
Oikesti, miettikää nyt ketä äänestätte. Arvostakaa edes itse itseänne.
Tuhohallitus on typeryksiä täynnä
Vierailija kirjoitti:
Työttömät orjiksi.
Hallitus suunnittelee toimeentulotukea vastikkeelliseksi: olisi käytävä töissä, että saisi toimeentulotukea.
Tämäpä hienoa. Käy hoitajille kuten lastentarhanopettajille. Ne vaihtavat joukolla alaa ja uusia ei tule, kun työt on paskaa ja palkka pienempi kuin perustoimeentulotuki. Kuka hullu enää opiskelee ja menee sotesektorille töihin?
Sastamalan hikipaja-aatteen isä Grillimaisteri Satonen ajaa työmarkkinat kaaokseen ja hankkii Vietnamilaisia kusetettavia tilalle.KykypuolueKokoomus.
Sastamalan päälahtari Satonen toteuttaa fantasioitaan.Ja vielä hhooooommossttteelllleeeee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät orjiksi.
Hallitus suunnittelee toimeentulotukea vastikkeelliseksi: olisi käytävä töissä, että saisi toimeentulotukea.
Tämä johtaa siihen että ihmiset saavat potkut uuden potkulain myötä. Sitten samat ihmiset työttömäksi jäätyään jatkavat orjana työskentelyä samassa firmassa.
Vai luuleeko joku ettei jotkut työnantajat käytä tätä hyväkseen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät orjiksi.
Tämä johtaa siihen että ihmiset saavat potkut uuden potkulain myötä. Sitten samat ihmiset työttömäksi jäätyään jatkavat orjana työskentelyä samassa firmassa.
Tämähän se on Satosen unelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät orjiksi.
Persut ja kokoomus laittaa Suomalaiset ensin ja silleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät orjiksi.
Tietenkin sitä käytetään hyväksi. Siihenhän koko homma perustuu että voidaan käyttää työttömiä hyväksi. Nimikkeet vain vaihtuu ja pakotus kovenee. Eikä kukaan ole vastuussa mistään. Tyhmä voisi luulla että asiat tapahtuu itsekseen. Ehei joku tarkemmin jotkut hyötyvät siitä kun voidaan teettää töitä ilman palkkaa. Jos maassa olisi oikeutta niin löytyisi niitäkin jotka ovat vastuussa tästä.
Älkää menkö töihin. Työnteko ei kannata. Erotkaa myös armeijasta.
Kahvilla ja kampaviinereillä case on closed.