Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sussexin herttuaparin elämä ja teot

Vierailija
15.03.2025 |

Grandiöösi otsikko huumorilla.

Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.

Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.

Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.

Kommentit (29677)

Vierailija
29621/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloisen Kansainyhteisön päämiehen, kuningatar Elisabet-vainaan, miniä menee kärsivien Afrikkaan valittamaan kurjia olojaan :o Naikkonen itse kylpi miljoonissa, kullassa ja timanteissa.

Ehkä yksi sen törkeimmistä teoista. 

Kansainyhteisö eli entinen Britannian siirtomaahallinto on kyllä tehnyt sellaiset temput Afrikalle, että ehkä Elisabetin olisi sietänyt ennemmin hävetä instituution suorana edustajana. 

Vierailija
29622/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloisen Kansainyhteisön päämiehen, kuningatar Elisabet-vainaan, miniä menee kärsivien Afrikkaan valittamaan kurjia olojaan :o Naikkonen itse kylpi miljoonissa, kullassa ja timanteissa.

Kansainyhteisö eli entinen Britannian siirtomaahallinto on kyllä tehnyt sellaiset temput Afrikalle, että ehkä Elisabetin olisi sietänyt ennemmin hävetä instituution suorana edustajana. 

Puhumattakaan Intiasta. Ja Falklandista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29623/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpä nyt vähän laajemmin. Englannin museot on täynnä siirtomaavalloista tuotuja aarteita. Onko tämä sinusta hyvä asia? 

Vierailija
29624/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin ovat hiljaa katenistit siitä, että syöpäsairas kuningas pitää pöydällään kuvaa, jossa hän taluttaa Meghanin vihille. Eikö Meghanin pitänyt olla hovissa ikuisesti kirottu?

Mitä haluaisit siitä sanottavan, mitä keskusteltavaa siinä on jos asia ei kiinnosta ihmisiä? Ja kerro koska ja missä on sanottu Meghanin olevan ikuisesti kirottu hovissa. Puhuttaisko vaihteeksi isosta Dianan potretista Sussexien seinällä.  Missä kolmen muun isovanhemman kuvat?

Kai jokainen saa laittaa seinälle mieleisensä kuvat. Eihän kuninkaallakaan ole kuin yhden miniän kuva lipaston päällä, etkä häntä vaadi tilille.

Kenen ketju? Sussexien vai kuninkaan ja muun hoviväen?

Älä sitten tuo sitä vanhaa Thomas-juoppoa tai Samanthaa jonka lapsetkin on huostaanotettu. 

Vierailija
29625/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpä nyt vähän laajemmin. Englannin museot on täynnä siirtomaavalloista tuotuja aarteita. Onko tämä sinusta hyvä asia? 

Ja jos vielä laajemmin mietitään, Englanti oli ylivoimaisesti suurin operaattori transatlanttisessa orjakaupassa. Miljoonia afrikkalaisia vietiin orjuuteen Yhdysvaltoihin. Elisabet edustaa historian valtaapitävien puolta, Meghan äitinsä puolelta uhrien puolta.

Vierailija
29626/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta loppuu huumorintaju, kun aiheena ei ole Epstein, Weinstein tai kukaan muukaan Stein, vaan tuo seitsemänkymppinen juoppo on Meghanin isä ja kuuluu oleellisesti aiheeseen, mutta silti joku yrittää koko ajan päästä jankuttamaan joistain seksuaalisesti ja mentaalisesti sairaista perversseistä.

Täällä käsitellään Sussexien tekoja, jotka ovat ajatusten tulosta, eli mitä mm. Meghanin päässä oikein liikkuu, mitä isän kohteluun tulee. Lehdet kirjoittelevat tästä.

Meghanin isä on 81v.

Jotakuta tuolla aiemmin harmitti ja huumori loppui, kun "seitsenkymmenvuotiasta juoppoa" paapotaan täällä, eikä Epsteinista ja Weinsteinista kukaan jankuta. Ketä kommentissa tarkoitettiin, ellei Thomas Marklea?

Jos Markle oli kyseessä, miksi et korjannut ikää jo tuolloin?

Jos kommentissa tarkoitettiin jotakuta muuta, niin ketä?

Vierailija
29627/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mennyt valittamaan. Vastasi reportterin kysymykseen. Olet huono valehtelija kun tästäkin on video netissä.

Hahhaahahaa, vai ei valittanut? Kyllä se nyt vaan sielläkin kävi vinkumassa, kun kukaan ei kysele miten minä, yhyy, MINÄ, suurin ja ylevin herttuatar, voin. Ihan sama kuka siltä sitä kysyi.

Olisihan se voinut olla märisemättäkin. Että kehtasikin, etuoikeutettu röyhkimys.

Vierailija
29628/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisabet ei ollut Kansainyhteisöä luonut tai aiheuttanut orjuutta tai kurjuutta mihinkään. Hän ei asemaansa ollut itse valinnut, vaan siirtyi perityn kruunun myötä hallitsijaksi. Turhaa häntä syytät mistään. MEGHAN on aiheena täällä.

Multirikas naikkonen menee köyhien keskuuteen uikuttamaan olojaan, ei paljon nolompaa voi enää olla.

Näin yritti taas meghanisti siirtää vastuun ja häpeän täysin asiaan kuulumattoman päälle. Kuten aina.

Hienosti kuitenkin kelpasi  Marklelle kaikki mitä Kansainyhteisön päämies hänelle tarjosi. Ja lisää vaati, isompaa residenssiä ja upeampaa tiaraa. halusi vielä kaupallistaa koko monarkian.  Siinäpä kunnon Afrikan siskojensa edustaja. 

Vierailija
29629/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaan liittyy vastuu. Elisabet olisi voinut esimerkiksi edistää muualta maailmasta ryöstettyjen aarteiden palautusta. Meghanin asemassa tuollainen ei olisi ollut mahdollista.

Vierailija
29630/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos vielä laajemmin mietitään, Englanti oli ylivoimaisesti suurin operaattori transatlanttisessa orjakaupassa. Miljoonia afrikkalaisia vietiin orjuuteen Yhdysvaltoihin. Elisabet edustaa historian valtaapitävien puolta, Meghan äitinsä puolelta uhrien puolta.

Britannian teollistuminen ja sen mukana tullut vaurastuminen 1800-luvulla revittiin köyhien brittien selkänahasta ja siirtomaavalloista. 

Vierailija
29631/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta loppuu huumorintaju, kun aiheena ei ole Epstein, Weinstein tai kukaan muukaan Stein, vaan tuo seitsemänkymppinen juoppo on Meghanin isä ja kuuluu oleellisesti aiheeseen, mutta silti joku yrittää koko ajan päästä jankuttamaan joistain seksuaalisesti ja mentaalisesti sairaista perversseistä.

Täällä käsitellään Sussexien tekoja, jotka ovat ajatusten tulosta, eli mitä mm. Meghanin päässä oikein liikkuu, mitä isän kohteluun tulee. Lehdet kirjoittelevat tästä.

Meghanin isä on 81v.

Jotakuta tuolla aiemmin harmitti ja huumori loppui, kun "seitsenkymmenvuotiasta juoppoa" paapotaan täällä, eikä Epsteinista ja Weinsteinista kukaan jankuta. Ketä kommentissa tarkoitettiin, ellei Thomas Marklea?

Jos Markle oli kyseessä, miksi et korjannut ikää jo tuolloin?

Jos

Kuule mä en tiedä minkä ikäinen joku Thomas on ja ei se mua kiinnosta sen vertaa et menisin äijän iän googlaamaan. Kunhan lonkalta vedin jonkun arvion. 

Vierailija
29632/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mennyt valittamaan. Vastasi reportterin kysymykseen. Olet huono valehtelija kun tästäkin on video netissä.

Hahhaahahaa, vai ei valittanut? Kyllä se nyt vaan sielläkin kävi vinkumassa, kun kukaan ei kysele miten minä, yhyy, MINÄ, suurin ja ylevin herttuatar, voin. Ihan sama kuka siltä sitä kysyi.

Olisihan se voinut olla märisemättäkin. Että kehtasikin, etuoikeutettu röyhkimys.

Sinä voisit kyllä siivota suutasi. Että kehtaatkin tulla ketjuun märisemään ja vinkumaan.

Vierailija
29633/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan historian kaikkitietävä mummo mitä hyvää Elisabet tai hänen lapsensa ovat tehneet Afrikalle? Mitä hyvää Iso-Britannia on tehnyt Afrikalle? Lista ei liene kovin pitkä. 

Vierailija
29634/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaan liittyy vastuu. Elisabet olisi voinut esimerkiksi edistää muualta maailmasta ryöstettyjen aarteiden palautusta. Meghanin asemassa tuollainen ei olisi ollut mahdollista.

Siirryt nyt "sujuvasti" ja hyvin äkkiä asiasta toiseen :D Elisabet on suorittanut hänelle asetetun virkatehtävän kuten häneltä on vaadittu. Noin hänen kuului hallita. Siihen oli varmasti tarvittavat kriteerit, sallitut ja kielletyt asiat.

Me emme täällä tiedä heidän systeemeistään, mitä hän olisi saanut ja voinut tehdä. Asia ei liity Marklen tekemisiin millään lailla.

Aika outoa, että joku Dorian jälkeläinen hinkuu Kansainyhteisön päämiehen miniäksi, ja vielä hoviin, tuohon pahuuden pimeään ja puritaaniseen helvetin esikartanoon, vaatii itselleen täydet luksukset, mutta samaan aikaan haluaa edustaa afrikkalaista orjien geeniperimää :o Haisee takinkääntäjältä. Niin feikkiä ja valheellista.

Ihan toinen asia on sitten Kansainyhteisö ja sen monimutkaiset kiemurat ja vaiheet. Ne eivät liity Markleen. Kukaan ei ole vaatinut häntä palauttamaan mitään aarteita, ihmetellyt vaan sitä, kun itse nauttii niistä ilman häpeän häivääkään.

Voisin kuvitella, että oikeasti oikean ja väärän erottava ja suoraselkäinen kunnian puolesta puhuja olisi kieltäytynyt jyrkästi luksuksesta ja glamourista, joka on hänen "siskojensa" esi-isiltä alun perin peräisin.

Ahneus voitti kunniantunnon.

Vierailija
29635/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan täällä kumman herkkänahkaisia, kun joku arvioi Thomasin iän alakanttiin. Kuitenkin ketjussa on ollut perinteenä valehdella ihan tarkoituksella Meghanin ikää yläkanttiin.

Eikä nyt tarkoituksenani ole lietsoa uutta tappelua asiasta. Newsweek tutki asian, ja on varma juttu, että Meghan on syntynyt vuonna 1981.

Vierailija
29636/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voisit kyllä siivota suutasi. Että kehtaatkin tulla k

Se on nyt sinun tehtäväsi, täällä kun puhutaan KETJUN AIHEESTA, mutta sinä hyökkäät anonyymien kimppuun! Joten nyt suu auki ja saippualla kunnon purskutukset. Sen jälkeen käytöstapoja opettelemaan! Hopi hopi!

Vierailija
29637/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisabet ei ollut Kansainyhteisöä luonut tai aiheuttanut orjuutta tai kurjuutta mihinkään. Hän ei asemaansa ollut itse valinnut, vaan siirtyi perityn kruunun myötä hallitsijaksi. Turhaa häntä syytät mistään. MEGHAN on aiheena täällä.

Multirikas naikkonen menee köyhien keskuuteen uikuttamaan olojaan, ei paljon nolompaa voi enää olla.

Multirikas? Vähän sanoit että Meghan on köyhä. 

Vierailija
29638/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voi

Itsehän just otit puheenaiheeksi Hopi-kansan joka Yhdysvaltojen alkuperäiskansa. Miten he liittyvät Sussexin pariskuntaan ?? 

Vierailija
29639/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö mielestäsi ole multirikas, kun vertaat Afrikan "sukulaisiin"?

Meghanistit kertovat, että olisi monimiljonääri. Eikö olekaan?

Hups, tulikohan kysymysmerkit nyt oikein? 

Vierailija
29640/29678 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän dailymail muistelee Meghanin ja kuningattaren välejä.

Robert Jobson kertoi että Meghanin Marokon reissun beige Diorin puku ärsytti kuningatarta, koska hänen mielestään 60 000 punnan asu oli aivan liian kallis ja kehoitti Meghania valitsemaan edullisempia asuja. 

Lilibetin nimen valinta suututti majesteettia kovasti, hän jopa viskasi lehden lattialle ja pelästytti henkilökunnan. (Ilmeisesti Elisabet ei saanut tietää pikkuisen nimestä henkilökohtaisesti vaan joutui lukemaan lehdestä.) Tässäkin asiassa muistikuvat vaihtelevat koska Sussexien mukaan he kysyivät Elisabethin lupaa ennen nimeämistä.

Meghanin ja Harryn kerrotaan jättäneen väliin myös kuningattaren iltapäiväteekutsut ilman erillistä ilmoitusta. Iltapäivän tee oli yksi Elisabethin mielihetkistä ja hän oli ilmeisesti jopa tilannut erikoiskakun Sussexien vierailua varten. Kuningatar, joka vanhemmiten tunsi itsensä yksinäiseksi, ei saanut parilta minkä

Missä Elisabet on valittanut yksinäisyydestä?