Sussexin herttuaparin elämä ja teot
Grandiöösi otsikko huumorilla.
Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.
Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.
Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.
Kommentit (29677)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meghan Markles Letter to Dad More Like Press Release Source
Tässä yksi nimetön lähde puhumassa Meghanin kirjeestä. Kuulemma: Meghan tuskaili jokaisen rivin kanssa, koska tiesi että isä on aiemminkin julkaissut hänen kirjeitään. Meghan rakastaa isäänsä, mutta ei luota tähän. (Oma huomautus: heillä on tässä jännä noidankehä, koska ovat itse toimineet myös tuolla samalla tavalla Harryn perhettä kohtaan.)
Yksi lähteistä kertoo kirjeen olleen lämmin ja sydämellinen, mutta "tarkasti laadittu" ja kuulostavan enemmän lehdistötiedotteelta kuin henkilökohtaiselta viestiltä.
Meghanin edustajat vahvistavat sen että Thomas on saanut kirjeen. Lähteet kertovat että Meghanilla ei ole suunnitelmissa soitella tai käydä katsomassa isäänsä ja että tilanne on sydäntäsärkevä Meghanille, joka kokee vaikeaksi toimia näin, mutta hän pelkää ja on varovainen.
Krist
Kuka haluaa olla juoppoon isäänsä yhteydessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä koko tätä kysymysmerkki-nokittelua. Millä lailla tämä näykkimäsi kirjoittaja käyttää kysymysmerkkejä väärin?
Ei hän käytäkään. Tuo kysymysmerkkijankkaaja sen sijaan on ymmärtänyt kieliopin väärin. Hän ei mitä ilmeisimmin ole kyennyt erottamaan kahta tai useampaa kieliopillisesti merkityksellistä ohjetta toisistaan vaan on sekoittanut niistä oman virheellisen käsityksensä, jota nyt tuputtaa kaikille.
Silloin kun jankkaaja aloitti kysymysmerkkivollotuksensa, perusteli hän asiaa jotakuinkin näin: "Miksi lisäät kysymysmerkin virkkeesi loppuun, vaikka sinulla on virkkeessä kaksi lausetta?? Teet väärin - KAHDEN LAUSEEN VIRKKEESEEN EI KOSKAAN TULE KYSYMYSMERKKIÄ!"
Huom! Yllä rakentuva käsityshän on yksinkertaisesti väärä, sillä kahden (tai useamman) lauseen virke voi aivan hyvin pä
Katsopa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä koko tätä kysymysmerkki-nokittelua. Millä lailla tämä näykkimäsi kirjoittaja käyttää kysymysmerkkejä väärin?
Niinpä :D Joku nyt vaan meikäläisen kysymysmerkeissä näyttäis triggeröivän :D Olisko ketjuun saapunut uusi hullu, nimittäin kysymysmerkkihullu?
Hauskaa on aina laittaa näitä näykkimisiä tiettyyn järjestykseen, kun aika hurjaa nimittelyä syydellään, eikä siinä mitään, kaikki näköjään niistäkin ok, mutta aika paha olo täytyy jollain olla, jos muutamasta kysymysmerkistä suivaantuu :D
Katsellaan, josko tuo tuosta rauhoittuis...
vai tarvitaanko taas poistaja-Eukkoa paikalle...
Nyt on petrattu. Vain kaksi virhettä.
Mutta mutta: toinen virhe on TAAS kysymysmerkki. 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa, idiootti, ottaisit ensin selvää kuka on kirjoittanut ja mitä. Heräsitkö laskuhumalaan, kun tykität hullun lailla jotain menneitä kommentteja? Menikö päivät sekaisin?
O-p-e-t-t-e-l-e käyttämään kysymysmerkkiä oikein.
Tuossa ylimmässä kysymys esitetään ensimmäisessä lauseessa, ei toisessa joten kysymysmerkki on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä :D Joku nyt vaan meikäläisen kysymysmerkeissä näyttäis triggeröivän :D Olisko ketjuun saapunut uusi hullu, nimittäin kysymysmerkkihullu?
Hauskaa on aina laittaa näitä näykkimisiä tiettyyn järjestykseen, kun aika hurjaa nimittelyä syydellään, eikä siinä mitään, kaikki näköjään niistäkin ok, mutta aika paha olo täytyy jollain olla, jos muutamasta kysymysmerkistä suivaantuu :D
Ei ole virhe. Mikä sinua vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa, idiootti, ottaisit ensin selvää kuka on kirjoittanut ja mitä. Heräsitkö laskuhumalaan, kun tykität hullun lailla jotain menneitä kommentteja? Menikö päivät sekaisin?
Tuossa ylimmässä kysymys esitetään ensimmäisessä lauseessa, ei toisessa joten kysymysmerkki on oikein.
No eihän tuo jälkimmäinen lause edes ole kysymyslause :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun virkkeessä on kaksi lausetta ja se (jälkimmäinen) sisältää kysymyksen, ei virkkeen loppuun laiteta sitä kysymysmerkkiä. Sinne laitetaan piste.
Väärin. Millään "jälkimmäisyydellä" ei ole asiassa mitään tekoa. Olet itse ymmärtänyt kieliopin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala vaan poistamaan. Kymmenen poistoa päivässä niin sitten on ketju veks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän käytäkään. Tuo kysymysmerkkijankkaaja sen sijaan on ymmärtänyt kieliopin väärin. Hän ei mitä ilmeisimmin ole kyennyt erottamaan kahta tai useampaa kieliopillisesti merkityksellistä ohjetta toisistaan vaan on sekoittanut niistä oman virheellisen käsityksensä, jota nyt tuputtaa kaikille.
Silloin kun jankkaaja aloitti kysymysmerkkivollotuksensa, perusteli hän asiaa jotakuinkin näin: "Miksi lisäät kysymysmerkin virkkeesi loppuun, vaikka sinulla on virkkeessä kaksi lausetta?? Teet väärin - KAHDEN LAUSEEN VIRKKEESEEN EI KOSKAAN TULE KYSYMYSMERKKIÄ!"
Huom! Yllä rakentuva käsityshän on yksinkertaisesti väärä, sillä kahden (tai useamman) lauseen virke voi aivan hyvin pä
Hei, camoon, ketjun alaotsikossa sanotaan että on huumorilla höystetty. Ei kai kukaan tähän tosissaan kirjoita??
Jokohan kysymysmerkkijankkarilla menisi jakeluun tämä asia:
Virkkeen päättävä ns. iso välimerkki (piste, kysymysmerkki, huutomerkki) määräytyy yksinomaan virkkeen PÄÄLAUSEEN perusteella. -->
Mikäli VIRKKEEN PÄÄLAUSE (sen voi tarvittaessa kuvitella yksinään ilman sivulausetta/sivulauseita) päättyy kysymerkkiin, päättyy KOKO VIRKE kysymysmerkkiin. Sillä, onko PÄÄLAUSE virkkeessä ensimmäisenä, jälkimmäisenä tai vaikka keskimmäisenä, ei ole asiassa mitään tekoa. PÄÄLAUSE ON PÄÄLAUSE - riippumatta siitä, missä se sijaitsee.
Huom. Virke sisältää aina VÄHINTÄÄN YHDEN PÄÄLAUSEEN. Tämän lisäksi se voi sisältää sivulauseen/sivulauseita.
Entä mikä on PÄÄLAUSE = Lause, joka muodostaa täydellisesti ymmärrettävän kokonaisuuden myös yksinään ilman mahdollisia "höysteitä". Ts. ilman muiden lauseiden (olivat ne sitten muita päälauseita tai sivulauseita) apua.
PS. Minulle henk.koht. on yhdentekevää, päättävätkö ihmiset virkkeensä oikeaan välimerkkiin. Sen sijaan en voi sietää perusteetonta besserwisseröintiä eli sitä, että besserwisseröijä itse on auttamattoman hukassa asiansa suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala vaan poistamaan. Kymmenen poistoa päivässä niin sitten on ketju veks.
Ei pidä paikkaansa. Minä olen parhaimmillani poistattanut peräti 20 meghanistin kommenttia päivässä ilman, että ketju on hävinnyt.
T. Poistaja-Eukko
Vierailija kirjoitti:
Tämä kyseinen täti (tai mikä lieneekään) yrittää näköjään vallata koko ketjun, kun solvaa, räkyttää, korjailee, huomauttelee, kehottaa opettelemaan ja on jatkuvasti jonkun kimpussa. Uhkailee FBI:llä, joka on pian oven takana? :'D
Ensin sillä oli englannin kieli vaatimuksena ja nyt täällä ei saisi enää suomeksikaan kirjoittaa kykyjensä mukaan. Mitään taitovaatimuksiahan palstalla ei kielellisen tai kieliopillisen taidon ja tason suhteen kuitenkaan ole.
Jotain sillä on tooodella pahasti päässä vialla.
I want my ef-bii-ai (laulettuna kuin Sting laulaa em-tii-vii Dire Straitsin Money For Nothingilla)!!!
Sanoin jo eilen, että olen niin odotellut efbiiai ja siiaiei heppusia, ei väliä keitä, oven taakse keskustelemaan huijari-Meghanista ja itsesääli-Harrystä. Tää topmeghanisti niitä mulle lupasi, mutta ei vieläkään kumpaakaan ole tullut. Perjantai-iltana kakskyt yli kuusi luulin jo että nyt tullaan, kun ovikello soi, mutta ei. Se olikin vierailta mailta tullut taksikuski, joka ei osannut nähdä että meidän oven yläpuolella on A4, kun oli A3:een menossa.
Vielä täytyy odottaa mielenkiintoista keskustelua. Absolutely cannot wait!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kyseinen täti (tai mikä lieneekään) yrittää näköjään vallata koko ketjun, kun solvaa, räkyttää, korjailee, huomauttelee, kehottaa opettelemaan ja on jatkuvasti jonkun kimpussa. Uhkailee FBI:llä, joka on pian oven takana? :'D
Ensin sillä oli englannin kieli vaatimuksena ja nyt täällä ei saisi enää suomeksikaan kirjoittaa kykyjensä mukaan. Mitään taitovaatimuksiahan palstalla ei kielellisen tai kieliopillisen taidon ja tason suhteen kuitenkaan ole.
Jotain sillä on tooodella pahasti päässä vialla.
I want my ef-bii-ai (laulettuna kuin Sting laulaa em-tii-vii Dire Straitsin Money For Nothingilla)!!!
Sanoin jo eilen, että olen niin odotellut efbiiai ja siiaiei heppusia, ei väliä keitä, oven taakse keskustelemaan huijari-Meghanista ja itsesääli-Harrystä. Tää topmeghanisti niitä mulle lupasi, mutta ei vieläkään
Minä olen odotellut niitä jo pari vuotta. Sama uhkailijahan huuteli FBI:ta apuun jo niissä muinaisissa Harry & Megs -ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun virkkeessä on kaksi lausetta ja se (jälkimmäinen) sisältää kysymyksen, ei virkkeen loppuun laiteta sitä kysymysmerkkiä. Sinne laitetaan piste.
Minä olen poikkeus ja laitan kysymysmerkin ihan sinne minne haluan, joten voit sinäkin antaa jo olla. Täällä on suoraan sanottuna naurettavaa jonkun alkaa suomen kielen opetuspuuhiin.
Tällä palstalla näkee kaikki mahdolliset virheet ja väärin kirjoittelut, mitään ei niistä listalta puutu, joten jokainen kirjoittaa kuten osaa tai miten pystyy.
Missään ei ole kirjattu taitovaatimuksia. Aivan älytöntä mussutusta, ja hei, tarkoitus oli tuon yhden idiootin saada porukka vaan toisiaan vastaan. Hyvin onnistui.
Jättäkää jo viimeinkin sen provosoinnit huomioimatta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Thomas käyttäytyisi huonosti puhelun aikana, niin sehän olisi Meghanille riemuvoitto. Kukaan ei enää ihmettelisi tai syyttelisi Meghania, kun sillä on noin inhottava isä, että nauhoittaa puhelut ja ilmoittelee lehdissä kaiken.
Oikeutettu välirikko, pojot Megsulle siis.
Sitä päivää emme näe, että megsuttelija oikeasti ei syyttäisi Meghania tavalla tai toisella.
Tilanne on joko tai. Jos ei ota isäänsä millään tavalla yhteyttä, on kova ja kylmä, ja koko sen "inhimillinen hyväntekijän imago ja hätää kärsivien avuksi uurastus" saa valtavan kolauksen.
Alkaa ihmettely siitä kuinka voi olla noin tunteeton omaa SAIRASTA isää kohtaan. Tilanne on ollut kriittinen, veritulppa on hirvittävä riski ja raajoja ei ihan tuosta noin vaan amputoida.
Toinen vaihtoehto on päätyä lehteen puhelusta, jossa toivoo isälleen pelkkää hyvää ja lähettää terveiset lapsenlapsilta.
En tiedä, mulle ainakin aika helppo valinta. Ja jos jotkut tahot, kuten lehdistö, alkaa esittää lisäkysymyksiä, voi silloin vedota yksityisyyteen.
Jopa "katenisti" kunnioittaisi yhteydenotosta isään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo jälkimmäinen lause edes ole kysymyslause :D
Niin? Ei niin ole kukaan väittänytkään. Kysymysmerkki on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meghan Markles Letter to Dad More Like Press Release Source
Tässä yksi nimetön lähde puhumassa Meghanin kirjeestä. Kuulemma: Meghan tuskaili jokaisen rivin kanssa, koska tiesi että isä on aiemminkin julkaissut hänen kirjeitään. Meghan rakastaa isäänsä, mutta ei luota tähän. (Oma huomautus: heillä on tässä jännä noidankehä, koska ovat itse toimineet myös tuolla samalla tavalla Harryn perhettä kohtaan.)
Yksi lähteistä kertoo kirjeen olleen lämmin ja sydämellinen, mutta "tarkasti laadittu" ja kuulostavan enemmän lehdistötiedotteelta kuin henkilökohtaiselta viestiltä.
Meghanin edustajat vahvistavat sen että Thomas on saanut kirjeen. Lähteet kertovat että Meghanilla ei ole suunnitelmissa soitella tai käydä katsomassa isäänsä ja että tilanne on sydäntäsärkevä Meghanille, joka kokee vaikeaksi toimia näin, m
--------
Aika yleisesti alkoholismi katsotaan sairaudeksi jo, joten säälipisteet menisivät varmaan isälle, kun hän yksinäisyydessään ja kaipuussaan "alkoi juoda". Kun Thomas ei ole mikään rikollinen tai väkivaltainen naisten hakkaaja yms. niin juominen on vain säälittävää, ei mikään hylkäämisen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään petraa, kirjoitan ihan kuten haluan :D
Työteliästä päivää, on sulla vaan kova uurastaminen edessäsi, aion nimittäin olla tänään hyvin aktiivinen ketjussa :D ??? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin ovat hiljaa katenistit siitä, että syöpäsairas kuningas pitää pöydällään kuvaa, jossa hän taluttaa Meghanin vihille. Eikö Meghanin pitänyt olla hovissa ikuisesti kirottu?
Mitä haluaisit siitä sanottavan, mitä keskusteltavaa siinä on jos asia ei kiinnosta ihmisiä? Ja kerro koska ja missä on sanottu Meghanin olevan ikuisesti kirottu hovissa. Puhuttaisko vaihteeksi isosta Dianan potretista Sussexien seinällä. Missä kolmen muun isovanhemman kuvat?
Kai jokainen saa laittaa seinälle mieleisensä kuvat. Eihän kuninkaallakaan ole kuin yhden miniän kuva lipaston päällä, etkä häntä vaadi tilille.
Sitä päivää emme näe, että megsuttelija oikeasti ei syyttäisi Meghania tavalla tai toisella.