Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sussexin herttuaparin elämä ja teot

Vierailija
15.03.2025 |

Grandiöösi otsikko huumorilla.

Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.

Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.

Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.

Kommentit (21940)

Vierailija
21481/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Walesin prinssi Williamista tulee kuningas Charlesin jälkeen hän varmaan aloittaa uudistamisen poistamalla veljen perheeltä kuninkaalliset tittelit. On mielenkiintoista nähdä onko Harryn perheellä enää pääsyä sen jälkeen mihinkään kuninkaallisiin tilaisuuksiin, voi olla ettei ole. Harry ja Meghan toivoivat alun perin, että saisivat elää tavallista elämää mutta siitä huolimatta pitävät kynsin hampain kiinni titteleistään. Walesin prinsessa Catherinesta tulee loistava kuningatar saarivaltioille ja upea käyntikortti kaikkialla missä hän vain liikkuukin, jos vain terveyttä riittää. Kuningas Charles on kuninkaaksi liian nössö, ei löydy jämäkkyyttä  mitä oli hänen äidissään edesmenneessä kuningatar Elisabethissä ja pojassaan prinssi Williamissa. 

Catherine ja William joutuvat vielä opettelemaan työnteon. 

Vierailija
21482/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen tahansa Katen elämäntapoja noudattavan ihmisen kutsuminen pröystäilemättömäksi ei ole luonnehtimista, vaan se on roolittamista. Se tarkoittaa sitä, että sulkee tarkoituksellisesti silmänsä eräiltä hänen valinnoiltaan ja korostaa taas toisia. 

Ja tässä juuri ollaan asian ytimessä. Toki aivan yhtä hyvin pystyttäisiin puhumaan Meghanistakin, mutta luulen, että se ei välttämättä olisi keskustelijoille yhtään vähempää kipeää. Joka tapauksessa joutuisi miettimään, että mistä omat käsitykset ja ennakkoluulot kumpuavat, ja missä määrin on ollut julkisen mielipiteen johdateltavissa.

"Kenen tahansa Katen elämäntapoja noudattavan ihmisen kutsuminen pröystäilemättömäksi..."

Eihän tässä ollut kyse "kenestä tahansa", vaan nimenomaan Katesta - tarkemmin Catherinesta, Walesin prinsessasta. Miksi nyt yhtäkkiä haluat siirtää puheen "

Ei mulla ole Meghanista muuta sanottavaa kuin että on kaunis on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21483/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiltä kaikilta listaa kyselleiltä satunnaisilta kävijöiltä haluaisin tiedustella, eikö teitä yhtään haittaa se, että kyseinen lista ei mitenkään liitu ketjun aiheeseen? 

Joillekin meistä kun tuntuu olevan aika kova paikka, jos välillä keskustellaan aiheen vierestä.

Minä puolestani sain sen käsityksen, että kyseinen lista on niin sanotun "meghanismin" ytimessä.

Koko listahan syntyi "meghanistin" halusta todistaa, kuinka hän ei suinkaan hauku *kaikkia naisia* - ainoastaan listan ulkopuolisia naishenkilöitä.

Lienee luonnollista tässä vaiheessa kiinnostua siitä, mikä on se Meghania listan naisiin yhdistävä ominaisuus, joka saa "meghanistin" arvostamaan heitä yli muiden. Koska kyse on toisin sanoen Meghanista ja hänen ominaisuuksistaan, en ymmärrä, miksei ko. puheenaihe osuisi ketjun aiheena ytimeen. Haluaisitko sinä puolestasi avata näkemystäsi, jonka mukaan "lista ei mitenkään liity ketjun aiheeseen"?

Niin ikään olisi mukava kuulla listan "alkuperäisen laatijan" ( - kuka hän sitten lieneekään - ) mietteitä.

Vierailija
21484/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa todellakin, että satunnainen kävijä vaivautuu tivaamaan jotain listaa, jota joku toinen on tivannut aamusta saakka. Luulisi satunnaisen kävijän ymmärtävän, että jokainen tulee ja menee omien menojensa mukaan ja vastaa sitten, kun on paikalla ja ehtii.

No minä nyt satuin, satunnaisena kävijänä (en sanonut, että erittäin harvoin käyvänä), lukemaan monta sivua kerralla tässä, ja kiinnostaa minuakin kuulla, että mihin tuo listaus perustuu. Tämä on sitä oikeaa keskustelua, ei Katesta ja hänen takapuolestaan ikuinen  jankuttaminen.

Niin että mihin se perustuu, tuo naisten lista? Ja lisääkin kuulemma olisi tarjolla ehdokkaita.

Täällä kysyttiin että ketä naista "Meghanisti" ei haukkuisi. Laitoin listan kauniista naisista. 

Minut on leimattu meghanistiksi koska olen häntä ja nettikiusattuja puolustanut täällä. 

Vierailija
21485/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Walesin prinsessa mikään uhka noille mainituille lapsille ole, vaan niiden äiti on näköjään mennyt päästään täysin sekaisin tuosta prinsessa Catherinesta.

Pulushakin pelaaja pääsi taas vauhtiin. Kukaan täällä ei ole sanonut Catherinen olevan uhka kenenkään lapsille. Minä olen se, joka kertoi olevansa huolissaan tradwife-ilmiöstä, alipainon ihannoinnista ja aikuisten miesten infantilisoimisesta. Ovatko nämä liian vaikeita sanoja sinulle, kun viesti ei mennyt perille?

"Ovatko nämä liian vaiheita sanoja sinulle...?"

Kukas se nyt pelaa pulushakkia.

Vierailija
21486/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta Sussexit lainkaan. Mutta olen valtavan kiinnostunut tämän haterin psyykeestä. Siis tämän joka on vuosia Meghania haukkunut noin 40 000 viestin verran. Siksi olen täällä. 

Vierailija
21487/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradwife - a woman who voluntarily chooses a homemaker role, focusing on domestic duties like cooking & cleaning.

Tradwife on siis perinteinen vaimo, joka keskittyy kokkaamiseen ja puunaamiseen. 

Vierailija
21488/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meghanisti on oikein kunnostanut tänään. Paljon kommentteja jo. 👍

Veikkauksia, paljonko meghanismikommentteja tulee tänään perjantaina? Riittääkö 30 vai meneekö 50-100 väliin? 

Vierailija
21489/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Catherine, William, pakkonaiminen, William, Catherine, jaksaa jaksaa jaksaa...

Aiheena Sussex...huokaus...

Katenisti on epätoivoinen.

Kyllä tämä kieltämättä epätoivoisesti vetää. Mutta sepä taitaakin olla tuon Catherine-jankkaajan tarkoitus. Rellestää ja mellestää menemään niin kauan, ettei kukaan enää jaksa puuttua ja/tai paistatella meidän muiden keskustelijoiden huomion (vasta-argumenttien) keskipisteessä päivästä toiseen. 

Oli tilanne kumpi tahansa, niin pulu "voittaa" shakissa aina. Sille kun riittää se, että saa paskottua laudan.

Vierailija
21490/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meghan ei siis ole trad wife, koska hän ei tee mitään kotona, vaan henkilökunta hoitaa hommat. Myös lasten kuskaamiset kouluun tai päiväkotiin tai missä nyt käyvätkään. 

Pellavamekoissa puutarhassa käyskentely kuvia varten ei ole vielä mitään perinteistä kotivaimoutta.

Vierailija
21491/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradwife - a woman who voluntarily chooses a homemaker role, focusing on domestic duties like cooking & cleaning.

Tradwife on siis perinteinen vaimo, joka keskittyy kokkaamiseen ja puunaamiseen. 

Se oli se image, jota Meghan halusi itsestään tuottaa ekalla kaudella. Lapsille väkerrettiin aamut pitkät hedelmänpaloja lautaselle tiettyyn muotoon. Ihania englantilaisia teehetkiä vietettiin bestiksen kanssa. Ja muuta tradwifemaista hörhöttelyä. 

Vierailija
21492/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Walesin prinssi Williamista tulee kuningas Charlesin jälkeen hän varmaan aloittaa uudistamisen poistamalla veljen perheeltä kuninkaalliset tittelit. On mielenkiintoista nähdä onko Harryn perheellä enää pääsyä sen jälkeen mihinkään kuninkaallisiin tilaisuuksiin, voi olla ettei ole. Harry ja Meghan toivoivat alun perin, että saisivat elää tavallista elämää mutta siitä huolimatta pitävät kynsin hampain kiinni titteleistään. Walesin prinsessa Catherinesta tulee loistava kuningatar saarivaltioille ja upea käyntikortti kaikkialla missä hän vain liikkuukin, jos vain terveyttä riittää. Kuningas Charles on kuninkaaksi liian nössö, ei löydy jämäkkyyttä  mitä oli hänen äidissään edesmenneessä kuningatar Elisabethissä ja pojassaan prinssi Williamissa. 

Kun Charles kuolee, William joutuu töihin ja se se on pahinta mitä tämä Mr Workshy tietää. 

No, se ei onneksi ole meidän ongelmamme, vai mitä? 🙂

Vierailija
21493/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa todellakin, että satunnainen kävijä vaivautuu tivaamaan jotain listaa, jota joku toinen on tivannut aamusta saakka. Luulisi satunnaisen kävijän ymmärtävän, että jokainen tulee ja menee omien menojensa mukaan ja vastaa sitten, kun on paikalla ja ehtii.

No minä nyt satuin, satunnaisena kävijänä (en sanonut, että erittäin harvoin käyvänä), lukemaan monta sivua kerralla tässä, ja kiinnostaa minuakin kuulla, että mihin tuo listaus perustuu. Tämä on sitä oikeaa keskustelua, ei Katesta ja hänen takapuolestaan ikuinen  jankuttaminen.

Niin että mihin se perustuu, tuo naisten lista? Ja lisääkin kuulemma olisi tarjolla ehdokkaita.

Täällä kysyttiin että ketä naista "Meghanisti" ei haukkuisi. Laitoin listan kauniista naisista. 

Minut on leimat

Eli rumia naisia haukkuisit? Miksi? Mikä on motiivisi?

Vierailija
21494/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta Sussexit lainkaan. Mutta olen valtavan kiinnostunut tämän haterin psyykeestä. Siis tämän joka on vuosia Meghania haukkunut noin 40 000 viestin verran. Siksi olen täällä. 

Olet täällä siis jonkun anonyymin kirjoittelijan vuoksi? Mitä saat siitä?

Vierailija
21495/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asiaakin tähän ketjuun. Ja vaihteeu ihan otsikon mukaista asiaa.

Harry vaan ei ikinä usko, vaan iskee päätään mäntyyn kerran toisensa jälkeen. Nyt raahataan William mukaan, mutta ei Harryn mukaan se hänen vikansa ole vaan David Sherbornen! 

Ei ainakaan isukin mieltä lämmitä tämä. Ei taida isukki ottaa vastaan nuorimmaistaan enää edes siellä diplomaattien joukossa. 

Ei Harry vain ikinä opi. 

https://www.dailymail.co.uk/galleries/article-15159481/Report-Harry-bla…

Vierailija
21496/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täällä siis jonkun anonyymin kirjoittelijan vuoksi? Mitä saat siitä?

Sivukaupalla taas muiden kirjoittajien housunpuntissa roikkumista kun Sussexeista ei ole mtään kirjoitettavaa.

Tylsäksi on mennyt koko ketju näiden häiriköiden takia. 

Vierailija
21497/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitti.

Vierailija
21498/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia sun omat on???

Vierailija
21499/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteltaisko hetki siitä millainen roolimalli kasvaville tytöille on Meghan Markle?

Sekä Catherine että Meghan ovat jo sen verran iäkkäitä, että he suoraan tuskin ovat lasten roolimalleja, eikä sitä ole täällä väitettykään. Mutta ehkä Meghan vetoaa vähän enemmän nuoriin ihmisiin.

Hyvää hänessä on se, että hän on puhunut nettikiusaamisesta ja omalla esimerkillään näyttänyt, kuinka siitä selviydytään. Samoin ruskeita tyttöjä ei loskaan ole liikaa roolimalleina.

Vierailija
21500/21940 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän asiaakin tähän ketjuun. Ja vaihteeu ihan otsikon mukaista asiaa.

Harry vaan ei ikinä usko, vaan iskee päätään mäntyyn kerran toisensa jälkeen. Nyt raahataan William mukaan, mutta ei Harryn mukaan se hänen vikansa ole vaan David Sherbornen! 

Ei ainakaan isukin mieltä lämmitä tämä. Ei taida isukki ottaa vastaan nuorimmaistaan enää edes siellä diplomaattien joukossa. 

Ei Harry vain ikinä opi. 

https://www.dailymail.co.uk/galleries/article-15159481/Report-Harry-bla…

Luin tästä myös. Harry toimii, miten Harry toimii: Heittää muut bussin alle (Sherborne) ja name-droppailee kuuluisia sukulaisiaan (Diana, Charles, William) missä ikinä kehtaa. Ja kyllähän Harry kehtaa.