Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus se vaan leikkaa, leikkaa,leikkaa

Vierailija
15.03.2025 |

työttömiltä ja ennestään huono-osaisilta. Eikö kukaan kerro heille, että näin ei synny yhtään uutta työpaikkaa? Kun niitä töitä ei vain ole, niin mahdotonta MENNÄ TÖIHIN SIITÄ! 

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon neljättä kuukautta lomautettuna, ennen porrastuksia sain n.1150e ja porrastusten jälkeen saan n.900e. Ja joidenkin mielestä tästäkin pitäis vielä leikata. En saa mitään muita tukia ja joudun elämään tuolla alle tonnilla kuussa. 

Niin pitäisikin leikata. Onhan tuo iso summa kotona olemisesta. 

Vierailija
82/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkekää lisää vi tun rys sät.

Kyllä suurin osa suomalaisista elää ihan tavallista elämää ja rahaa on.

Vaan pieni osa ulisee palstalla päivästä toiseen omaa rahattomuutta.

Tietenkin ei pidä unohtaa Pietarin trolleja, jotka keksivät näitä satuja päästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olette valinneet. Mitä hallitusta syytätte, kun monen teidän mielestä kuka vaan voi tulla tänne toisten rahoilla loisimaan.

Vierailija
84/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ei pidä unohtaa Pietarin trolleja, jotka keksivät näitä satuja päästään.

Taidat olla persukokkari vai mitä? Onneksi tämä hallitus tulee jäämään historian surkeimpana.

Vierailija
85/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille pitäs antaa vesuri käteen ja mettään raivaamaan moottoriteitä

Vierailija
86/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä leikkausta se on kun Kela jakaa luxustukipummieliitille rahaa 11 miljardin euron edestä vuodessa. Valtio joutuu ottamaan saman verran velkaa jotta miljoona köyhää pidetään elossa. 

Ihmetyttää miksi nuo eivät ala tekemään töitä tai ala yrittämään. Mokomat saatanat tuhoavat kansantalouden laiskotelullaan.

Kansaneläkelaitosen sulkeminen voisi olla hyvä alku kansantalouden tervehdyttämisessä. Toisten rahoilla elävät saataisiin ajettua hiiteen Suomesta,

Sääntösuomessa kaikki on kielletty. Kaikki mitä ihmiset haluavat tehdä on mittavan säätelyn, verotuksen ja viranomaismaksujen takana. Miksi täällä kukaan haluaisi ylipäätään mitään tehdä, koska kaikesta ryöstetään virkaloiskunnalle enemmän kuin mitä jää itselle. Kansa on italialaisessa lakossa.

Joten jos meillä olisi perustulo, ei kukaan tekisi mitään?

Vierailija
87/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olette valinneet. Mitä hallitusta syytätte, kun monen teidän mielestä kuka vaan voi tulla tänne toisten rahoilla loisimaan.

Ja Satonen haalii lisää ulkomailta

Vierailija
88/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla persukokkari vai mitä? Onneksi tämä hallitus tulee jäämään historian surkeimpana.

Aikakausi tulee jäämään muistoksi toisten riistämisen aikakautena. Historian kirjoissa tullaan kertomaan, kuinka suuret valtiot lähettivät ihmisiä pieniin maihin levittämään uskontoaan ja hyväksikäyttämään kanta-asukkaita. Kirjoitetaan myös, kuinka ajatuksen vastustajia herjattiin ja syrjittiin ja lopulta väkivalta valtasi ennen niin rauhallisen maan.

Vierailija
89/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purran pitäisi keskittyä toisenlaiseen saksikkeluun niin voisi EHKÄ se pään kireys sekä ulkoa että sisältä helpottaa.

Vierailija
90/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon neljättä kuukautta lomautettuna, ennen porrastuksia sain n.1150e ja porrastusten jälkeen saan n.900e. Ja joidenkin mielestä tästäkin pitäis vielä leikata. En saa mitään muita tukia ja joudun elämään tuolla alle tonnilla kuussa. 

No jumalauta annatko minulle töitä? Olen 15 vuotta tehnyt töitä vakituisena ja tämä talvi on rakennusalalla erityisen vaikea. Menisin töihin heti, jos niitä vain olisi, mutta kun ei ole. 

Vierailija
91/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten jos meillä olisi perustulo, ei kukaan tekisi mitään?

Täällä ei tehdä mitään, koska verot 25% alv 25% ja eläkemaksut 25%.

Vierailija
92/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jumalauta annatko minulle töitä? Olen 15 vuotta tehnyt töitä vakituisena ja tämä talvi on rakennusalalla erityisen vaikea. Menisin töihin heti, jos niitä vain olisi, mutta kun ei ole. 

Alä kysele attä anna töitä. Kysy osoite ja ota töitä.

Vierailija
93/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni pitäisin töistä sapattivuoden ja voisit tulla tilalleni, jos saisin nettona 900e/kk.

Vierailija
94/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä ei sitten voi leikata:

Eduskunnasta ennen eläkkeellesiirtymisikää pois jäänyt kansanedustaja voi saada sopeutumisrahaa, jos hän ei työllisty edustajantyön jälkeen. Sopeutumisraha korvaa sopeutumiseläkkeen, joka lakkautettiin vuonna 2019.

Sopeutumisrahaa maksetaan 1-3 vuotta, riippuen edustajantoimen kestosta ilman työvelvoitetta.

Jos kansanedustaja on sopeutumisrahan päättyessä täyttänyt 59 vuotta, sopeutumisrahaa voidaan maksaa 65 vuoden ikään asti. Oikeus sopeutumisrahaan syntyy yhden edustajavuoden perusteella.

Sopeutumisraha lasketaan pääsääntöisesti samalla tavalla kuin edustajan vanhuuseläke. Poikkeuksena on vain rahan vähimmäismäärä, joka on aina vähintään yhdeksän vuoden edustajapalvelusta kertynyt määrä. 

Etuuden aikana saadut ansio- ja pääomatulot voivat pienentää sopeutumisrahan määrää.

Vierailija
95/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tästä ei sitten voi leikata:

Eduskunnasta ennen eläkkeellesiirtymisikää pois jäänyt kansanedustaja voi saada sopeutumisrahaa, jos hän ei työllisty edustajantyön jälkeen. Sopeutumisraha korvaa sopeutumiseläkkeen, joka lakkautettiin vuonna 2019.

Sopeutumisrahaa maksetaan 1-3 vuotta, riippuen edustajantoimen kestosta ilman työvelvoitetta.

Jos kansanedustaja on sopeutumisrahan päättyessä täyttänyt 59 vuotta, sopeutumisrahaa voidaan maksaa 65 vuoden ikään asti. Oikeus sopeutumisrahaan syntyy yhden edustajavuoden perusteella.

Sopeutumisraha lasketaan pääsääntöisesti samalla tavalla kuin edustajan vanhuuseläke. Poikkeuksena on vain rahan vähimmäismäärä, joka on aina vähintään yhdeksän vuoden edustajapalvelusta kertynyt määrä. 

Etuuden aikana saadut ansio- ja pääomatulot voivat pienentää sopeutumisrahan määrää.

Sopeutumisrahaan ei ole tulossa heikennyksiä. Loiset saa loisia ilman työvelvoitetta.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0a621ab2-e93c-48bf-904f-5acd4ac47…

Vierailija
96/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässytkään töihin kun aloin vaatia palkkaa. Luulin että palkkaakin saa kun sovin että voin tulla töihin mutta työnantaja unohti sanoa muka että työ on työkokeilua 9 eurolla päivässä. Meinasi että alan remontoida jotain asuntoja ilmaiseksi ja sanoin sitten että olen ammattimies ja olen remontoinut asuntoja jo 90 luvulla. Kuvitteli että saa minussta ilmaisen työntekijän.

Vierailija
97/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla menee nyt kaksi asiaa lahjakkaasti sekaisin. Ei leikkaamalla tulekaan töitä, mutta jos rahaa ei ole, niin sitä ei silloin ole. Työ ei liity siihen yhtään mitenkään.

Töitä on, kymmeniä tuhansia työpaikkoja, mutta työhaluttomalla on yhtä monta kymmentä tuhatta selitystä, mikseivät ne työpaikat ole ihan just hänen juttunsa.

Vierailija
98/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava hallitus leikkaa vielä enemmän. Toivottavasti silloin on vasemmistohallitus niin sitten nähdään kuinka älyllisesti epärehellisiä heidän kannattajansa ovat.

Vierailija
99/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava hallitus leikkaa vielä enemmän. Toivottavasti silloin on vasemmistohallitus niin sitten nähdään kuinka älyllisesti epärehellisiä heidän kannattajansa ovat.

Miilaisen vasemmistohallituksen ne saa sillä 7 prosentin kannatuksellaan.

Vierailija
100/102 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tällaisina aikoina kehtaa kinuta lisää tukirahoja, kun pitää huolehtia valtakunnan turvallisuudesta.