Hallitus se vaan leikkaa, leikkaa,leikkaa
työttömiltä ja ennestään huono-osaisilta. Eikö kukaan kerro heille, että näin ei synny yhtään uutta työpaikkaa? Kun niitä töitä ei vain ole, niin mahdotonta MENNÄ TÖIHIN SIITÄ!
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Ei halpaa tuo Ukrainan tukeminen laina rahalla.
Kaalirotan mielipidettä ei huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on pakko, kun rahaa ei ole. Mikä olisi ap sinun ratkaisusi?
Eläkkeiden leikkaus, eläkekatto, veroruuvia kireämmälle hyvätuloisille. Rahaa on, sitä vaan jaetaan väärin.
Niin, että niiltä vähiltä, jotka tekee töitä, pitää leikata, jotta työtön saa saman elintason? Ei kiitos.
Työpaikkoja olisi, jos ammattiliitot lakkautettaisiin ja siirryttäisiin täysin paikalliseen sopimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos helsingissä tuilla asuva saa 1400€ kk. 1000€ vähintään menee asumiseen/vuokraan, muihin laskuihin, lääkkeisiin, ruokaan jää 400€. Ei kyllä hyvin mene.
Sinä sen kirjoitit: miksi ihmeessä me maksamme siitä, että Helsinki on asuttu, kun esim. Lahdesta saa yksiön alle 400 eurolla? Perustuslaki takaa sen, että asuinpaikkansa saa itse valita, mutta ei se takaa, että valtion pitää moinen maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja olisi, jos ammattiliitot lakkautettaisiin ja siirryttäisiin täysin paikalliseen sopimiseen.
Tosin nämä työpaikat eivät tuottaisi enää senttiäkään verotuloja, koska valtio joutuisi pitämään matalapalkka duunikelarotat hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, vaikka ei ole työpaikkoja, mutta sosiaaliturvan taso on liian korkea eikä siihen ole varaa. Vähemmälläkin pärjää. Esim. pääkaupunkiseudulla toimeentulotuella oleva saa etuuksia 1400 euroa kuussa. Järjetön summa, kun huomioidaan, että kyseessä pitäisi olla minimi viimesijainen toimeentulo eikä sama elintaso kuin työssäkäyvällä. Nythän moni selittää, että ei kannata mennä töihin, kun saman saa kotona.
Ja kohta joku sanoo, että EU on sanonut sitä ja tätä, niin niillä voi pyyhkiä perheensä, koska siinä EU:n huomautuksesta ei ole huomioitu, että työtön saa Suomessa kolmea eri tukea. Siinä on huomioitu vain yksi tuki. Oikeasti sosiaaliturva on liian korkea.
En minä eikä kukaan tuntemani ihminen ainakaan saa. Kun lasketaan yhteen työttömyyskorvaus, asumis- ja tt-tuki, ei summa mitenkään päin ole noin paljon. Vuokran jälkeen mulle jää 560€/kk rahaa kaikkeen. Saattaa kuulostaa paljolta, mutta ei todellakaan ole sitä. Mikä tahansa kun hajoaa (tv, pesukone, kattolamppu, sohva, puhelin jne.), kaataa se budjetin ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
purran ja Urpon olisi hyvä vähän leikata itseltään ja nähdä vähän nälkää ja joku voisi mennä sanomaan että nyt on vaan tiukkaa...
Missä on julkisen sektorin YT:t ja joustot?
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta;
Ulkomaanapu jäihin, tulosiirrot kortille etenkin porvareiden kesken, ministereiden palkkiot puoliksi, tunnin junaa ei tapahdu, raviradat ja turkistarhaukset myös pois avustusten listoilta.. alkaahan sitä rahaa löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos helsingissä tuilla asuva saa 1400€ kk. 1000€ vähintään menee asumiseen/vuokraan, muihin laskuihin, lääkkeisiin, ruokaan jää 400€. Ei kyllä hyvin mene.
Sinä sen kirjoitit: miksi ihmeessä me maksamme siitä, että Helsinki on asuttu, kun esim. Lahdesta saa yksiön alle 400 eurolla? Perustuslaki takaa sen, että asuinpaikkansa saa itse valita, mutta ei se takaa, että valtion pitää moinen maksaa.
En usko, että edes Lahdessa on noin edullisia asuntoja, tai sitten kyseessä on joku todellinen 20-neliöinen rotankolo ilman juoksevaa vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on tunnin junaan, yksityisille terveysfirmoille ja turkistarhaajille. Leikkaukset ovat ideologisia.
Tunnin junaan ei ole laitettu vielä euroakaan,335miljoonaa Kelakorvauksiin neljän vuoden aikana,turkistarhaajat tuovat työtä ja verotuloja sekä voitollista ulkomaankauppaa nämä Orpon hallituksen aikana,tosin turkistarhaus olisi syytä lakkauttaa esim 5 vuoden kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei hallitus leikkaa muilta kuin töissä käyviltä, meiltä ne rahat leikataan, miten rahattomalta voi leikata mitään kun ei ole mistä leikata.
Niin, keneltäkään ei oteta, annetaan vain vähemmän. Vai miten se meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, vaikka ei ole työpaikkoja, mutta sosiaaliturvan taso on liian korkea eikä siihen ole varaa. Vähemmälläkin pärjää. Esim. pääkaupunkiseudulla toimeentulotuella oleva saa etuuksia 1400 euroa kuussa. Järjetön summa, kun huomioidaan, että kyseessä pitäisi olla minimi viimesijainen toimeentulo eikä sama elintaso kuin työssäkäyvällä. Nythän moni selittää, että ei kannata mennä töihin, kun saman saa kotona.
Ja kohta joku sanoo, että EU on sanonut sitä ja tätä, niin niillä voi pyyhkiä perheensä, koska siinä EU:n huomautuksesta ei ole huomioitu, että työtön saa Suomessa kolmea eri tukea. Siinä on huomioitu vain yksi tuki. Oikeasti sosiaaliturva on liian korkea.
En minä eikä kukaan tuntemani ihminen ainakaan saa. Kun lasketaan yhteen työttömyyskorvaus, asumis- ja tt-tuki, ei summa mitenkään päin ole noin paljon. Vuokran jälkeen mulle jää
Aika moisia selityksiä taas on teillä ihme pesukoneita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä eikä kukaan tuntemani ihminen ainakaan saa. Kun lasketaan yhteen työttömyyskorvaus, asumis- ja tt-tuki, ei summa mitenkään päin ole noin paljon. Vuokran jälkeen mulle jää
Vuokraraja 715e, vesi 25e, perusosa 593e, sähkönormi 45e, kotivakuutusnormi 11e=1389e. Tuohon vielä lääkkeet ja muu terveydenhuolto. Kyllä siitä noin paljon tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet niin typerä urpo että ei sulle kannattaisi asiaa edes selittää. Jos asut lahdessa saa tukia 800€ josta asumiseen menee se 400€ ja taas jää lääkkeisiin, laskuihin ja ruokaan vain se 400€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hallitus leikkaa muilta kuin töissä käyviltä, meiltä ne rahat leikataan, miten rahattomalta voi leikata mitään kun ei ole mistä leikata.
Niin, keneltäkään ei oteta, annetaan vain vähemmän. Vai miten se meni?
Etkö onneton tosiaan osaa erottaa palkkatyötä ja sosiaaliturvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas nähdään, että työttömät ei edes itse hahmota, kuinka paljon rahaa saavat. Valittavat vaan, että saavat vähän ja todellisuus on samaa luokkaa kuin työssäkäyvällä.
Ainoastaan köyhiltä ja työttömiltä sekä sairailta, vanhuksilta, kaikkein kurjimmilta sekä Sanaa toteuttaen niiltä joilla vähän on. Varakkaat saavat jopa lisää, heiltäkin kyllä leikataan. Veroja.
Olen 30 vuotta käynyt työssä. En ole ikinä ennen ollut työtön. Nyt laittoivat ensin lomautukselle ja sitten irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellista syistä. Ja nyt kehtaatte vielä haukkua minua loiseksi ja ties miksi kun en löydä uutta työtä. Koko ajan olen maksanut liiton maksuja ja nyt kun olen itse hädässä ei kukaan auta ja leikattu kaikki minimiin. Kämppä on jo myynnissä,kukaan ei vaan osta. Nimim. 45 v epätoivoinen työnhakija
Ei huolta. Tämä leikkaaminen osuu ennen pitkää myös siihen "parempaan" kansanosaan. Näkyyhän se jo nyt ennätysmäisenä konkurssien aaltona. Sosiaaliturva on myös oleellinen osa yhteiskuntarauhaa säilyttävää kokonaisuutta. Kun pahoinvointi kasvaa niin kasvavat myös yhteiskunnan kustannukset.
Luetun ymmärtäminen jälleen sulla perseessä.