Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pettämisen pystyisi antamaan anteeksi?

Vierailija
14.03.2025 |

Olen yrittänyt lievittää omaa mustasukkaisuutta ajattelemalla, että ei sen tarvitse olla parisuhteen loppu, jos toinen kerran hairahtaa ja katuu sitä syvästi. Ja pitkissä suhteissa voi ihastua muihinkin. Mutta sitten taas miten ihmeessä voisi sen jälkeen jatkaa suhdetta? Tapahtunut pyörisi mielessä kokoajan, kuinka voisit suudella tai harrastaa seksiä ilman että se tulisi mieleen? Onko joku päässyt pettämisestä yli eikä enää muistele sitä?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me on oltu yhdessä 25 vuotta. Rakastan puolisoani suuresti ja väitän, että hänkin rakastaa minua. Suhde on ollut hyvä nämä vuodet. Ollaan yhdessä, koska halutaan olla. En ole ikinä osannut olla millään tavalla mustasukkainen. Totta kai olisi valtava sokki jos selviäisi, että puoliso olisi pettänyt. Silti ero ei olisi ensimmäinen vaihtoehto. Pitkä suhde on eri vaiheita, enkä itsekään ole virheetön. Vaakakupissa olisi paljon enemmän kuin yksittäinen virhe. 

Pitkäaikainen salasuhde yhdistettynä siihen että salasuhtelija syyttää vakikumppaniaan siitä kertoo syvistä mt-ongelmista. Siksi ero sellaisesta on aina hyvinvointiteko.

Puhuttiinko edellä pitkäaikaisesta salasuhteesta? 

Mitä sitten? Onko sulla joku oppikirja mistä saa kommentoida ja mistä ei? Älä ole ehdoton, tuomitseva ja mustavalkoinen.

Vierailija
62/70 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat tässäkin asiassa tosi erilaisia. Riippuu ihan omasta arvomaailmasta. Juttelin joskus kavereideni kanssa tästä(kin) asiasta ja osa oli sitä mieltä, että ei voisi antaa anteeksi, mutta osa oli sitä mieltä, että ei tuo ole ylitsepääsemätön juttu, jos muutoin on kaikki kunnossa. Ja jotkuthan harrastaa ihan vapaita suhteitakin. Tosin niissäkin on yleensä jonkunlaiset säännöt olemassa, yhdessä sovitut. Pakkokin olla jo ihan ehkäisyjuttujen ja tautien takia.

Mä itse olen sellainen etten voisi antaa yhdenkään miehen koskea muhun, jos en häntä rakasta, joten "vaadin" tätä samaa ajattelua myös mieheltäni ja myös varmistan sen kysymällä aina. Joten jos mies pettää, niin kyllä se mulle on sellainen asia mistä en pääse koskaan yli. Koen että hän on silloin valehdellut minulle alusta alkaen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli aikoinaan tosi vaikea päästä yli pettämisestä, koska olin rakastunut mieheeni, emme heti eronneet, vasta n.3v kuluttua päätin että haluan eron koska asia vaivasi niin paljon vaikka hän petti luultavasti vain  sen yhden kerran.

Vierailija
64/70 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin anteeksi, monta kertaa, mutta, lopulta en kestänyt ja lähdin, jätin, omaisuuden ja miehen.

Tein typerästi, olisi pitänyt ottaa oma osuus ja pitää pää kylmänä, mutta en silloin välittänyt,

sattui pahasti, eli kärsin ja halusin parempaa.

Pettäjä on aina pettäjä, haluaa kohentaa egoaan ja tarvitsee naisten huomion ja isolle kalulleen ihailua.

Vierailija
65/70 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi anteeksi. En myöskään itse petä. Kun on yhteen menty, siinä pysytään. Jos alkaa muut kiinnostaa, ensin pitää erota. Halveksin syvästi pettureita ja valehtelijoita, ihmisiin pitää voida luottaa.

Vierailija
66/70 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi anteeksi. En myöskään itse petä. Kun on yhteen menty, siinä pysytään. Jos alkaa muut kiinnostaa, ensin pitää erota. Halveksin syvästi pettureita ja valehtelijoita, ihmisiin pitää voida luottaa.

Tuo on normaalia valtavirtaa miten asiaan suhtaudut.

Vierailija
67/70 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pettänyt tai tullut petetyksi, mutta ajattelen että riippuu tilanteesta, antaako anteeksi vai ei. Esim. joku kännipano mikä tapahtui vaan kerran ja jonka jälkeen pettäjä tuntee olonsa syylliseksi, tunnustaa teonsa, pyytää anteeksi ja haluaa jatkaa suhdetta niin siinä tilanteessa haluaisin itse antaa anteeksi ja jatka suhdetta (en toki väitä että tämä olisi mitenkään helppo). Pitkä salasuhde jossa pettäjä on ihastunut toiseen niin se olisi todella eri asia se.

Vierailija
68/70 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanhusnaisten elämän yhäti suppenevat ympyrät: Pettämismonologit, empatiseerausmonologit, narsissimissimonologit, voimaantumiskaakatukset, miesvihakaakatukset, seksivihamielisyysmonologit, pèdofiliakaakatukset.

Vierailija
69/70 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wanhusnaisten elämän yhäti suppenevat ympyrät: Pettämismonologit, empatiseerausmonologit, narsissimissimonologit, voimaantumiskaakatukset, miesvihakaakatukset, seksivihamielisyysmonologit, pèdofiliakaakatukset.

Tuliko parempi olo kun sait tuon oksennuksesi kädet näppäimistöllä täristen tänne suolletuksi?

Vierailija
70/70 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä olikin fiktiivinen tilanne.

Olet yliajattelija. Aika turhaa mietintää tämä tämmöinen.

Koitahan kanavoida energiasi paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan