Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan ikinä rakastanut sua niin intohimoisesti että on hullun mustasukkainen?

Vierailija
14.03.2025 |

Kaikki on nykyisin niin laimii.. aika harvinaista moinen. Välillä jopa olen kateellinen. Jos jollekin oisin niin tärkeä ja se yksi ja ainut vaa.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta yksi oli kyllä juurikin niin mustasukkainen.

Vierailija
62/76 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ja mustasukkaisuus on eri asioita.

Itse olen saanut olla intohimoisen rakkauden kohde ilman minkäänlaista mustasukkaisuutta/omistushalua. Tällaistakin on (joskin meillä on haasteita muissa asioissa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
64/76 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan...

Vierailija
65/76 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole rakastamista, jos on "hullun mustasukkainen".

Vierailija
66/76 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ollut rakkautta. Se oli omistamisenhalua, kontrollointia ja väkivaltaa.

Vierailija
67/76 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei. 

Vierailija
68/76 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kaks ei liity toisiinsa.

Vierailija
69/76 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intohimosta pakkomielteen kautta kostonhimoon on todella lyhyt matka. 

On syytä erottaa rakkaus ja pakkomielteinen omistushalu. Omistushalu ei tarkoita että rakastaa, eikä rakastamiseen kuulu sairaalloista omistushalua. Älä siis sekoita rakkautta ja omistushalua keskenään. 

Voi tuntua imartelevalta ajatukselta, että joku olis susta todella mustasukkainen, mutta jos se tarkoittaa pelkoa, väkivaltaa vainoamista ja pahimmillaan kuolemaa, niin ehkä et kuitenkaan halua sitä?

Vierailija
70/76 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole

Vierailija
71/76 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vaimoni on. En tiedä kuinka intohimoisesti hän minua rakastaa, mutta ainakin mustasukkaisesti. Olen sen niellyt, koska minäkin rakastan vaimoani intohimoisesti. Mutta vuosien varrella olisin halunnut meidän kokevan joitakin eroottisia seikkailuja, ei mitään parinvaihtoa sentään, mutta läheisempää eroottissävytteistä ystävyyttä samanhenkisten niin miesten kuin naisten kanssa. Yhteissaunominenkin on jo antanut aihetta jälkipyykeille, jotka eivät ole olleet kivoja eivätkä rakentavia. Itse olen likimain sataprosenttisen vapaa mustasukkaisuudesta.

Vierailija
72/76 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen puoliso oli mustasukkainen mm.siitä kun nauroin toisten miesten vitseille tai halasin ystävää "liian pitkään", en kokenut sitä intohimon osoituksena vaan todella rasittavaa käytöksenä. Muutenkin näin lähempänä keski-ikää kuin teini-ikää arvostan vakautta enemmän kuin hullua leiskuvaa rakkautta, tiedän joka tapauksessa olevani puolisolle se yksi ja ainoa vaikka hän ei ole vainoharhainen kuten edeltäjänsä.

Vierailija
73/76 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rakkaudesta johdu. Se johtuu lapsuuden hylkäämiskokemuksista. Itselläni oli väkivaltaisen, sairaalloisen mustasukkainen tyttöystävä. Hänet oli hylännyt ensin isä, sitten äiti, ja mummokin vielä yritti. Eihän siitä tervettä psyykeä ja persoonallisuutta syntynyt. Koska sairaalloiseen mustasukkaisuuteen usein liittyy vielä sairaalloinen pettäminen (ehkä jonkinlaisena etukäteen kostamisena), suhde loppui, mutta kesti aivan liian kauan.

Vierailija
74/76 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
75/76 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mitään hienoa kun mustasukkainen kumppanisi haluaa vahingoittaa sinua ja häpäistä sinut muiden ihmisten silmissä.

Vierailija
76/76 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kirjoitti:

Onko kukaan ikinä rakastanut sua niin intohimoisesti että on hullun mustasukkainen?

Onhan noita mustasukkaisiakin ollut, mutta eniten rakastaneet eivät sellaisia ole olleet.