Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tärkeä on kuivausrumpu?

Vierailija
14.03.2025 |

Kuinka tärkeänä pidät kuivausrumpua?

On tullut monien kanssa juteltua kuivausrummuista, kun just hankin sellaisen. Olen yllättynyt, kuinka eri tavoin ihmiset siitä ajattelevat.

Lähes kaikki pitävät sitä hyödyllisenä. Jotkut ajattelevat, että se on ihan ekoja hankitoja, joka omaan kotiin hankitaan. Joku taas että voihan sen hommata, jos on ihan kauheasti ylimääräistä rahaa.

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tarvinnut mihinkään.

Vierailija
62/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mulle tarpeellinen. Ei ole koskaan kuivuria ollut. Hyvin on pärjätty ilman.

Pärjäähän sitä vaikka ilman pyykkikonettakin tai sisävessaa. Kyse on siitä, mitä arvostaa arjen helpottajana. 

Miten se mua helpottais? Ei ole lainkaan vaikeaa tai raskasta laittaa pyykkinarulle kuivumaan pyykkejä.

Eihän se ole lainkaan vaikeaa myöskään pestä pyykkejä itse, mutta onhan se silti kivaa kun kun kone tekee sen, vai mitä?

Pesu ON vaikeaa ja raskasta, ripustaminen ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos useampi lapsi perheessä, niin helpottaa paljon elämää...

Meillä on kolme lasta. Kun olivat pieniä, pyykki kuivattiin kylppärin kattoon hilattavalla pyykkitelineellä. Osa pyykistä roikkui myös ammeen päällä naruilla. En ollenkaan kaivannut pyykkitelinettä.

Meillä on neljä lasta. Kun olivat pieniä, kuivattiin pyykki lattialla ja hilattiin lapset kattoon että eivät sotkisi pyykkiä.

Mutta kaipasitteko pyykkitelinettä vai roikkuiko lapset ammeen päällä?

Vierailija
64/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta, enkä ole koskaan tarvinnut kuivausrumpua. Vien pyykin aina ulos kuivumaan. Vesisateella ei tarvitse pestä pyykkiä. Vaatteita ja petivaatteita on riittävästi.

Aivan pahimpaan siitepöyaikaan saatan antaa pyykin kuivua sisällä.

Vierailija
65/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kuivausrumpu, ja se olikin ahkerassa käytössä monta vuotta. Sitten kun kuivausrumpu hajosi, ja aloin kuivattamaan pyykkiä narulla, huomasin kyllä aika pian eron. Vaatteet pysyivät paljon paremmassa kunnossa narulla kuivatessa, rumpukuivaus haalisti ja nukkasi vaatteiden pintaa. Uutta kuivausrumpua en ole hankkinut. Kesäisin pyykit kuivuvat narulla ulkona, ja talvisin kylppärissä kuivaustelineellä.

Vierailija
66/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tärkeä! Kuivaan lähes kaiken. Kyllästyin jo 15 vuotta sitten niihin pyykkitelineisiin, jotka lojui aina tiellä. Pyykki oli kovaa. Osa vaatteista kuivui hitaasti ja talvisin lakanat ei koskaan. 

Vierailija
67/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 3 lasta, enkä ole koskaan tarvinnut kuivausrumpua. Vien pyykin aina ulos kuivumaan. Vesisateella ei tarvitse pestä pyykkiä. Vaatteita ja petivaatteita on riittävästi.

Aivan pahimpaan siitepöyaikaan saatan antaa pyykin kuivua sisällä.

Meillä on 2 lasta ja toinen on kaivannut kuivausrumpua vaikka vien lapset aina ulos kuivumaan. Vesisateella ei tarvitse pestä lapsia sisällä.

Aivan pahimpaan siitepölyaikaan saatan antaa lasten kuivua sisällä.

68/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ollu hyvä hankinta. Mä en tykänny siitä pyykkien ripustelusta yhtään.

Vierailija
69/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä kuivaava pesukone, ei erillistä rumpua.

Vierailija
70/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän kodin tunnistaa siitä, ettei ole kuivausrumpua.

Vierailija
71/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuivauskaappia, kuivausrumpua en halua.

Vierailija
72/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiva, muttei välttämätön, jos on hyvin erillistä kuivaustilaa ja aikaa. 

Mutta jos niitä kuivaustelineitä tai muita virityksiä pitää olla olo- tai makuuhuoneissa tms, niin kyllä, kuivausrumpu on tarpeen. 

Vierailija
73/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli edellisessä talossa hyvät kuivaustilat, naruille pesuhuoneessa ja isossa saunassa mahtui 4 - 5 koneellista, joten emme tarvinneet kuivausrumpua. Tarvitsimme kuitenkin enemmän liinavaatteita ja siten myös enemmän säilytystilaa niille. 

Nykyisessä kodissa on kuivausrumpu, joten tilaa säästyy - sekä kuivaustilaa että säilytystilaa, koska samat liinavaatteet saa pesun ja kuivauksen jälkeen taas sänkyyn. Ja pyyhkeet saman tien takaisin käyttöön. Ja vaatteet. 

Vierailija
74/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lakanoiden, pyyhkeiden ja untuvatakkien sekä -tyynyjen kuivaamiseen.

Kun vielä oli pieniä lapsia kotona, sai heidän vaatteensa nopeasti kuivaksi.

Vierailija
75/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarvinnut, koska monessa tekstiilissä lukee ettei kannata laittaa kuivausrumpuun. Kuluttaa vaatteet ennen aikojaan pilalle.

Vierailija
76/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Untuvapeittoja, -tyynyjä ja -takkeja ei ilman kuivausrumpua voi edes pestä. Noiden kanssa kuivausrumpu on välttämättömyys.

Pienet lapset oksensivat taudin saatuaan joskus sänkyyn. Silloin oli pelastus, kun peitot, patjat ja tyynyt sai nopeasti takaisin käyttöön.

Pyyhkeiden ja lakanoiden kanssa rumpu on hyvin hyödyllinen.

Vaatteiden kanssa olen varovaisempi, olen monta vaatetta pilannut rummulla, halpisvaatteet eivät kestä sitä, enkä ole uskaltanut kalliimpiinkaan enää kokeilla.

77/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon pyykkiä tai tarvii saada nopeasti kuivaksi niin kyllä. Muuten ihan turha.

Vierailija
78/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos useampi lapsi perheessä, niin helpottaa paljon elämää...

Meillä on kolme lasta. Kun olivat pieniä, pyykki kuivattiin kylppärin kattoon hilattavalla pyykkitelineellä. Osa pyykistä roikkui myös ammeen päällä naruilla. En ollenkaan kaivannut pyykkitelinettä.

Meillä on neljä lasta. Kun olivat pieniä, kuivattiin pyykki lattialla ja hilattiin lapset kattoon että eivät sotkisi pyykkiä.

Mutta kaipasitteko pyykkitelinettä vai roikkuiko lapset ammeen päällä?

Vai olisitko halunnut laittaa ne rumpuun? 

Vierailija
79/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin itse kuivaavaan pesukoneeseen. Jos nyt pitäisi päättää, niin ostaisin samanlaisen. Käytän kuivausta vain lakanoiden kuivaamiseen. Minulla niistä tulee kyllä ryppyisiä eikä sileitä.

Vierailija
80/203 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Untuvapeittoja, -tyynyjä ja -takkeja ei ilman kuivausrumpua voi edes pestä. Noiden kanssa kuivausrumpu on välttämättömyys.

Pienet lapset oksensivat taudin saatuaan joskus sänkyyn. Silloin oli pelastus, kun peitot, patjat ja tyynyt sai nopeasti takaisin käyttöön.

Pyyhkeiden ja lakanoiden kanssa rumpu on hyvin hyödyllinen.

Vaatteiden kanssa olen varovaisempi, olen monta vaatetta pilannut rummulla, halpisvaatteet eivät kestä sitä, enkä ole uskaltanut kalliimpiinkaan enää kokeilla.

Miten niin ei voi pestä? Kyllä mä olen untuvatakit pessyt ja kuivattanut tasolla, pöyhien niitä joitain kertoja - ja hyvinä ovat pysyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme