Kuinka tärkeä on kuivausrumpu?
Kuinka tärkeänä pidät kuivausrumpua?
On tullut monien kanssa juteltua kuivausrummuista, kun just hankin sellaisen. Olen yllättynyt, kuinka eri tavoin ihmiset siitä ajattelevat.
Lähes kaikki pitävät sitä hyödyllisenä. Jotkut ajattelevat, että se on ihan ekoja hankitoja, joka omaan kotiin hankitaan. Joku taas että voihan sen hommata, jos on ihan kauheasti ylimääräistä rahaa.
Kommentit (203)
Kuluttaa vaatteita. On siinä mielessä parempi kuivattaa ne vaikka narulla. Tietysti on perheissä erilaisia tilanteita kuten jos on vauvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tarvinnut kuivausrumpua, kun omakotitalossa asuvana kuivatan pyykin ulkona
Ai räntäsateessakin? Hrrr.
Meillä on niin paljon tekstiilejä, että huonolla ilmalla eo ole pakko pestä pyykkiä ja valtavan kokoinen katettu terassi takapihalla, jossa voi kyllä pyykkiä kuivatella räntäsateellakin. Suomessa pitää pukeutua, kun menee talvella ulos, jos et tiennyt.
Mikä on kuivausrumpu ja mitä sillä kuivataan? Salaattia?
Vierailija kirjoitti:
Köyhän kodin tunnistaa siitä, ettei ole kuivausrumpua.
Mulla ei ole kuin 200 000 tilillä tällä hetkellä rahaa, mutta en ole hankkimassa kuivausrummun kaltaista tekstiilien pilaajaa.
En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi. Meillä on kahden henkilön talous ja puolison ammatin vuoksi pyykkiä tulee usein ja paljon ja pesukone pyörii usein. Mutta telinekuivatus on yllättävän nopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 3 lasta, enkä ole koskaan tarvinnut kuivausrumpua. Vien pyykin aina ulos kuivumaan. Vesisateella ei tarvitse pestä pyykkiä. Vaatteita ja petivaatteita on riittävästi.
Aivan pahimpaan siitepöyaikaan saatan antaa pyykin kuivua sisällä.
Meillä on 2 lasta ja toinen on kaivannut kuivausrumpua vaikka vien lapset aina ulos kuivumaan. Vesisateella ei tarvitse pestä lapsia sisällä.
Aivan pahimpaan siitepölyaikaan saatan antaa lasten kuivua sisällä.
Ja olet autisti? En usko että sinulla voi olla lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kuivauskaappia, kuivausrumpua en halua.
Kuivauskaappi on yleensä sähkösyöppö. Oletko löytänyt energiatehokkaan mallin?
Ei ilmeisesti itselleni tärkeä, koska edelleen näin nelikymppisenä perheenäitinä ei meillä kuivausrumpua ole. Pyykkiä pestään 3-5x viikossa, talvisin pyykit kuivuu noin 2-8 tunnissa riippuen koska pönttöuuni on lämmitetty. Kesällä kuivuu auringoss samassa ajassa. Jos on kylmä ja kostea kesä niin lämmitellään vähän uuneja niin kuivuvat edelleen nopeasti.
Sitten kun olen 80-90-vuotias joudun ehkä antamaan myönnytyksiä ja hankkimaan tuon vempaimen pyykin kuivatukseen.
Muuten olen sitä mieltä, että hyötyliikunta säilyttää liikkuvuuden vielä vanhanakin. Pyykin ripustelu etenkin kesällä ulos on hyvää treeniä käsille olkanivelten liikkuvuuden säilyttämiseksi. Jos sitä tekee ympärivuoden, niin aina parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Untuvapeittoja, -tyynyjä ja -takkeja ei ilman kuivausrumpua voi edes pestä. Noiden kanssa kuivausrumpu on välttämättömyys.
Pienet lapset oksensivat taudin saatuaan joskus sänkyyn. Silloin oli pelastus, kun peitot, patjat ja tyynyt sai nopeasti takaisin käyttöön.
Pyyhkeiden ja lakanoiden kanssa rumpu on hyvin hyödyllinen.
Vaatteiden kanssa olen varovaisempi, olen monta vaatetta pilannut rummulla, halpisvaatteet eivät kestä sitä, enkä ole uskaltanut kalliimpiinkaan enää kokeilla.
Miten niin ei voi pestä? Kyllä mä olen untuvatakit pessyt ja kuivattanut tasolla, pöyhien niitä joitain kertoja - ja hyvinä ovat pysyneet.
Silloin kun meillä oli vielä kuivausrumpu käytin sitä vain untuvatakin kuivaamiseen. Täytyi sitä silti käsin jonkin verran pöyhiä. Kun rumpu lähti, huomasin että ihan saman verran sai pöyhiä vaikka oli itsekseen kuivunut. Takki on ihan hyvässä kunnossa edelleen vaikkei ole rummussa pyörinyt vuosiin.
Jos pitäisi valita astianpesukone vai kuivausrumpu, niin kyllä valitsisin astianpesukoneen.
Itseasiassa KAIKKI kodinkoneet menevät kuivausrummun ohi tärkeysjärjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kuivauskaappia, kuivausrumpua en halua.
Eikös tuo ole todellinen sähkösyöppö kuivausrumpuun verrattuna, vaikka rumpukin vie kohtalaisen paljon sähköä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole kuin 200 000 tilillä tällä hetkellä rahaa, mutta en ole hankkimassa kuivausrummun kaltaista tekstiilien pilaajaa.
Keksi parempi juttu. Jos sulla olisi tuo summa edes ollut joskus, et sinä sitä tilillä makuuttaisi vaan olisit ne sijoittanut johonkin. Todennäköisesti sulla on siellä tuo summa sentteinä, ei euroina.
Meillä on pieni asunto ja lapsiperheessä tulee pyykkiä. Meille rumpu on tärkeä, koska tilaa eikä aikaa isojen pyykkitelineiden kanssa väkertämiseen ei ole. Jos pyykkiä tulee 1 kone viikossa, silloin rummulla ei ole juuri merkitystä.
Ei kovin tärkeä. Lähinnä lakanoita ja pyyhkeitä tulee kuivattua. Ärsyttäähän se pyykkiteline olohuoneessa mutta kaikkea ei voi kuitenkaan laittaa kuivausrumpuun, niin pyykkiteline pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin tärkeä. Lähinnä lakanoita ja pyyhkeitä tulee kuivattua. Ärsyttäähän se pyykkiteline olohuoneessa mutta kaikkea ei voi kuitenkaan laittaa kuivausrumpuun, niin pyykkiteline pysyy.
Pyykit kuivatetaan pesuhuoneessa. Muut talon huoneistot ei kestä samalla tavalla kosteutta.
Vierailija kirjoitti:
On huono ja tarpeeton, kuluttaa vaatteet paljon nopeammin kuin perinteinen kuivausritilä.
Ei meillä ainakaan ole vaatteet kuluneet vaikka joka kerta käytetään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
Ihan hyödyllinen. Yhtään tekstiiliä ei ole mennyt pilalle tai kulunut. Uskot johonkin urbaaniin legendaan joka on puheeseen jäänyt. Teet joitain kyllä väärin jis kuluu ennenaikojaan
Meillä ei ole koskaan ollut, en kaipaat. Ollaan nelihenkinen perhe. Lapset oli vaippa-aikansa kestovaipoissa. No, untuvapeittojen pesussa hyvä, vien ne vanhemmilleni pesuun, jos ei satu olemaan sopivaa tuulista päivää.