Kuinka tärkeä on kuivausrumpu?
Kuinka tärkeänä pidät kuivausrumpua?
On tullut monien kanssa juteltua kuivausrummuista, kun just hankin sellaisen. Olen yllättynyt, kuinka eri tavoin ihmiset siitä ajattelevat.
Lähes kaikki pitävät sitä hyödyllisenä. Jotkut ajattelevat, että se on ihan ekoja hankitoja, joka omaan kotiin hankitaan. Joku taas että voihan sen hommata, jos on ihan kauheasti ylimääräistä rahaa.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mulle tarpeellinen. Ei ole koskaan kuivuria ollut. Hyvin on pärjätty ilman.
Pärjäähän sitä vaikka ilman pyykkikonettakin tai sisävessaa. Kyse on siitä, mitä arvostaa arjen helpottajana.
Ei ole tärkeä, koska en ole ikinä kaivannut sellasta. En aio hankkia. Pyykit kuivuu tarpeeksi hyvin ilmankin, mulla ei ole niin kiire.
Eipä käytetä juuri muuhun kuin untuvatakkien ja untuvapetivaatteiden kuivaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mulle tarpeellinen. Ei ole koskaan kuivuria ollut. Hyvin on pärjätty ilman.
Pärjäähän sitä vaikka ilman pyykkikonettakin tai sisävessaa. Kyse on siitä, mitä arvostaa arjen helpottajana.
Miten se mua helpottais? Ei ole lainkaan vaikeaa tai raskasta laittaa pyykkinarulle kuivumaan pyykkejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut koskaan tarvetta ihan turhalle kuivausrummulle tai kuivauskaapeille.
Kukahan sellaisia oikein tarvitsee ja täytyy olla niin vähän vaatteita että saa sen pesun jälkeen ihan heti päälleen.
Minusta on kiva, etten tarvitse perheelle monia lakanoita, pyyhkeitä enkä tosiaan tolkuttomasti vaatteitakaan. Kaikki pyykit saa parissa tunnissa kuiviksi eikä tartte roikottaa missään. Säästää sekä aikaa, tilaa, vaivaa että energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut koskaan tarvetta ihan turhalle kuivausrummulle tai kuivauskaapeille.
Kukahan sellaisia oikein tarvitsee ja täytyy olla niin vähän vaatteita että saa sen pesun jälkeen ihan heti päälleen.
Minusta on kiva, etten tarvitse perheelle monia lakanoita, pyyhkeitä enkä tosiaan tolkuttomasti vaatteitakaan. Kaikki pyykit saa parissa tunnissa kuiviksi eikä tartte roikottaa missään. Säästää sekä aikaa, tilaa, vaivaa että energiaa.
Meillä kuivaa kyllä muutamassa tunnissa lakanat, ilman kuivausrumpua ja vaikkei hirveästi lakanoita eikä pyyhkeitä, niin sen verran on että voi vaihtaa eikä pidä heti lakanoita pyykätä
Minulla ei ole koskaan ollut kuivausrumpua, mutta taloyhtiössä on kuivaushuone. Vien lakanapyykin kuivaushuoneeseen ja haen parin tunnin päästä. Ensin mankeloin pyykit taloyhtiön mankelihuoneessa. Pesutupaa en viitsi enkä raaski käyttää, kun koneellinen pyykkiä maksaisi 2 euroa.
Oma kylpyhuone on pienehkö, enkä haluaisi sinne pesutornia. Pyykin ripustelu oskarinoksaan henkareille, rättipattereille, mustekalaan ja kuivaustelineelle pännii toisinaan, mutta eipä tuo nyt niin iso vaivakaan ole. Pyykki on kuivaa seuraavana päivänä. Toisinaan kuivaan osan pyykistä parvekkeen tuuletustangolla ja kolmella pyykkinarulla.
En varmaankaan koskaan tule hankkimaan kuivausrumpua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se mua helpottais? Ei ole lainkaan vaikeaa tai raskasta laittaa pyykkinarulle kuivumaan pyykkejä.
No kiva 😀
Minua helpottaa kyllä, ettei tartte enää ripustaa ja että pyykit saa nopeasti käyttöön eikä niiden kuivaamiseen tartte kalliita neliöitä.
Minusta täysin turha. En olisi ikinä ostanut, mutta se tuli mukana kun tämän talon ostimme. Taidettiin käyttää alle 5 kertaa, kunnes myytiin pois 6 vuoden jälkeen. Mukavasti tuli tilaa, ei ole kolmen viime vuoden aikana tullut yhtään ikävä. Taloudessa lapsia, eläimiä ei.
En ole tarvinnut kuivausrumpua, kun omakotitalossa asuvana kuivatan pyykin ulkona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole lainkaan vaikeaa myöskään pestä pyykkejä itse, mutta onhan se silti kivaa kun kun kone tekee sen, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Jos useampi lapsi perheessä, niin helpottaa paljon elämää...
Meillä on kolme lasta. Kun olivat pieniä, pyykki kuivattiin kylppärin kattoon hilattavalla pyykkitelineellä. Osa pyykistä roikkui myös ammeen päällä naruilla. En ollenkaan kaivannut pyykkitelinettä.
No kyllähän se tulee tarvehierarkiassa heti toisena, eli juoman ja ruuan välissä.
Eikö sitä tavata sanoa että ilman vettä pärjää muutaman vuorokauden, ilman ruokaa kuukauden ja ilman kuivausrumpua viikon pari.
No onhan se tärkeää, mieti nyt jos märissä vaatteissa pitäisi elää?
Vierailija kirjoitti:
On todella ihana kapine. Vähentää pölyämistä mutta toki myös kuluttaa tekstiilejä enemmän.
Helpottaa elämää paljon. Onhan se nyt helppoa, kun lakanat saa pesun ja kuivauksen jälkeen parin tunnin jälkeen takaisin sänkyyn. Ei tarvita monia lakanoita tai pyyhkeitä. Pesee, kuivaa ja takaisin käyttöön. Sama vaatteissa.
Huovutus on myös helpompaa kuin pesukoneessa, jos neulomista harrastaa. Kuivuriin voi kurkata kesken ohjelman vaikka kuinka usein, toisin kuin pesukoneeseen.
Kuluttaahan kuivuri tekstiilejä enemmän. Mitenkä se muka helpottaa jos pesukoneesta otetaan pyykit kuivumaan. Kuivuri kuluttaa kankaita. Miksi ei tarvita kaksia petivaatteita jos toiset ovat pesussa ja toiset ovat käytössä. Minulla on monia petivaatteita koko komero täynnä.
Meillä on vaihto vaatteitakin niin tarpeeksi ettei olla tarvittu koskaan mitään sähköisiä vaatteiden kuivureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos useampi lapsi perheessä, niin helpottaa paljon elämää...
Meillä on kolme lasta. Kun olivat pieniä, pyykki kuivattiin kylppärin kattoon hilattavalla pyykkitelineellä. Osa pyykistä roikkui myös ammeen päällä naruilla. En ollenkaan kaivannut pyykkitelinettä.
Meillä on neljä lasta. Kun olivat pieniä, kuivattiin pyykki lattialla ja hilattiin lapset kattoon että eivät sotkisi pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole tarvinnut kuivausrumpua, kun omakotitalossa asuvana kuivatan pyykin ulkona
Ai räntäsateessakin? Hrrr.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään, että jossain on perhe jossa on vain yhdet lakanat per henkilö, mutta silti kuivausrumpu löytyy!
En tiiä tuosta ei kommentoitavaa mutta perseenreikäni kuivaan paperilla.
Muutin omilleni vuonna -91 ilman kuivausrumpua olen pärjännyt hyvin. Pesukone on tärkeämpi kuin kuivausrumpu