Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi videopeliyhteisössä esiintyy niin paljon naisvihaa?

Vierailija
14.03.2025 |

Kokeilin pelata poikaystävän koneella ja erehdyin avaamaan suun pelissä olevaan chättiin. Sen jälkee sitte satoi asiattomuuksia menkoista siihen mitä haluaisivat tehdä mun kaa.

Kommentit (195)

Vierailija
161/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin pelata poikaystävän koneella ja erehdyin .....

Ihme juttu. Joko jotenkin ärsytit tai sitten tuo oli joku murrosikäisten emmellsydkenttä.  Itse vedän yli kahdensadan pelaajan porukkaa ja enkä ole minkäänlaista naisvihaa huomannut. Jäsenet toki ovat aikuisia, otetaan vaan täysi-ikäisiä mukaan.

Voi olla että tuo käytös vähenee aikuisten keskuudessa.

Vierailija
162/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YouTube on täynnä videoita, joissa tyttö/nainen pelaa joitain tiimipeliä hyvin. Heti kun sanoo jotain ääneen ja tulee ilmi hänen sukupuolensa, niin alkaa järkyttävä huo rittelu jne. Kaikki alkavat olla tyttöä/naista vastaa samantien sekä jopa tekevät kaikkensa, jotta omajoukkue häviää.

Kommentit myös näissä videoissa ovat puhdasta naisvihaa.

Totta kai tätä tapahtuu, mutta väittäisin, että useammin tätä ei tapahdu. Olen pelannut varmaan lähemmäksi 20 vuotta ison naisporukan kanssa, ja meille naisvihaa on suunnattu ehkä muutaman kerran. Ehkä meillä on ollut hyvä tuuri. 

Oman nettipeliurani aikana, joka kesti ehkä 3v, tulin h uoritelluksi kerran. Mutta se oli ensimmäinen kerta koko elämässäni, kun minua h uoriteltiin ja koska se tapahtui hyvin alussa, se vaikutti niin että pysyttelin automaattisesti etäämmällä, tietysti. Sittemmin olen kohdannut hieman samanlaista käytöstä amk-opintojeni aikana kansainvälisillä kursseilla, joissa miehet suhtautuivat selvästi negatiivisesti aktiivisuuteen. Naista, joka oli muuten hiljaa ja teki vain osansa, ei noteerattu mitenkään. Tässäkin oli mielestäni selvää, että naista siwdetään, mutta turpa kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porukkapeleissä ei kauaa katsella hyvällä, jos ei pärjää ja epäonnistuttaa koko ryhmän. Siitä saa kuulla oli mies , tai nainen. Ei ole mitään sukupuoleen perustuvia kohteliaisuusnormeja, vaan kaikki termit tulevat käyttöön. Turha siinä on vedota ainakaan naiseuteen, että mä oon nainen ja en oikein osaakkaan.

Jos niin paljon suututtaa että tarvitsee haukkua muita niin kannattaa varmaan vaihtaa peliä tai harrastusta. Itseänikin välillä vituttaa tiimikaverien toilailut mutta ei niitä äänen tarvitse huutaa. Pistä vaikka mikki mutelle ja kähise itseksesi.

Toi on sun kanta ja kuulostat naiselta. Toiset ajattelevat toisin. Ehkä sun ei pidä yrittää pakottaa omaa naisten dynamiikkaa miesten keskuuteen, jossa kaikki toimii sulle vieraalla tavalla mutta sopii heille.

Okkei no ette sitten ulise pimpan tai lasten puutteesta jos ette viitsi ottaa naisia huomioon tai haluatte elää jotain kaksoiselämää missä on välillä ok olla aggressiivinen hullu ja vaan satunnaisesti ollaan kilttejä. Ette voi valita molempia. Joko kasvatte aikuisiksi ja ihmisiksi, tai sitten elätte sitä viha-sekoiluelämäänne ihan täysipainoisesti keskenänne ja sen kohdistuessa naisiin tulee sanktioita

Vierailija
164/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä sulla on tilaisuus nähdä miten poikaystävä sut arvottaa; jos ei anna chattilaisten kuulla kunniaansa niin tiedätpähän että laittaa kaverinsa etusijalle. Kuka tahansa toisen kanssa tosissaan oleva kyllä puolustaa kumppaniaan.

Tämän takia miehiä arveluttaa ottaa omaa naista poikien porukkaan mukaan. Kun tulee tällaista draamaa. Miesten kesken jos joku haukkuu toista, siitä ei muodostu tällaista soppaa. Sanotaan jotain takaisin ja kohta on koko juttu unohdettu. Mutta kun nainen tulee vetämään tällaista "jos asetut tuon puolelle niin et rakasta minua", alkaa miestä ärsyttää että onko pakko.

No seurustelkaa keskenänne. Jos perheellistytte niin se nainen on maailmanne napa, jos ei ole niin pysykää siinä poikabändissänne älkääkä sotkeko naisia asiaan millään tasolla. Kyllä meillä on muutakin tekemistä.

Vierailija
165/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä sulla on tilaisuus nähdä miten poikaystävä sut arvottaa; jos ei anna chattilaisten kuulla kunniaansa niin tiedätpähän että laittaa kaverinsa etusijalle. Kuka tahansa toisen kanssa tosissaan oleva kyllä puolustaa kumppaniaan.

Tämän takia miehiä arveluttaa ottaa omaa naista poikien porukkaan mukaan. Kun tulee tällaista draamaa. Miesten kesken jos joku haukkuu toista, siitä ei muodostu tällaista soppaa. Sanotaan jotain takaisin ja kohta on koko juttu unohdettu. Mutta kun nainen tulee vetämään tällaista "jos asetut tuon puolelle niin et rakasta minua", alkaa miestä ärsyttää että onko pakko.

No seurustelkaa keskenänne. Jos perheellistytte niin se nainen on maailmanne napa, jos ei ole niin pysykää siinä poikabändissänne älkääkä sotkeko naisia asiaan millään tasolla. Kyllä meillä on muutaki

Lisäksi mies joka ei puolusta tyttöystäväänsä verbaalin misogynian edessä katsoo vierestä myös kun häntä r aiskataan. Ja suomessa jokainen nainen r aiskataan viimeistään synnytyssairaalassa. Tällaisen miehen elämässään pitäminen on naiselle pelkkää haittaa alusta loppuun, sillä altistuu misogynialle ja sitten tällä seksiväkivallalle. Jos ette pysty kasvamaan kunnioittamaan naiseutta niin pysytelkää erossa naisista. Jos nautitte misogynistien kanssa harrastelusta niin pysykää erossa naisista. Ja naisillekin, jos miesehdokas harrastelee naisvihaajien kanssa niin ei hän ole siitä kovin kaukana itsekään. Ehkä korkeintaan hiljainen yhtiökumppani.

Vierailija
166/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen kommenttini joutui moderointiin, ehkä se julkaistaan.

Olen pelannut melkein 30 vuotta ja suurin osa miehistä on ihan tavallisia kivoja tyyppejä. Selkeä vähemmistö on niitä hulluja joilla on joku naisvihaongelma. 

Mitä ne tavalliset kivat miehet tekevät kun joku vähemmän kiva mies alkaa roiskia naisvihaansa pelin lomassa?

Antavat hiljaisen hyväksynnän tuolle käytökselle ja sitten uhriutuvat not alla man, kun heitä ei erikseen kerrota joka asia yhteydessä kivoiksi miehiksi. Tietenkin.

Jaa. No itse miehenä jos näen tuollaista niin tiedän että kyseinen mies on joku tyyppi jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä. Eikä häntä kiinnosta se jos alan pa

Hierarkkisissa peleissä katsotaan myös mallia ryhmän johtajilta. Jos joku rääpäle alkaa sekoilemaan tai riehumaan, mutta kokeneemmat ryhmänjohtajat eivät lähde mukaan ja kohtelevat naispelaajia kunnioittavasti, todennäköisesti tuo sekoilu loppuu. Näin olen nähnyt itse tapahtuvan. En silti soisi naisten altistuvan tuollaiselle ollenkaan: mikä todennäköisyys on sille, että uusi tyyppi kävelee ovesta sisään ja joutuu heti viharikoksen uhriksi, paitsi jos on nainen? Eivät miehet näin toisiaan kohtele

Vierailija
167/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo ja lisäänpä vielä keskusteluun sen, että kko on määritellyt h uorittelun viharikokseksi. Eli vieläpä kunnianloukkausta kovemmaksi, sillä perustuu naisvihaan.

Vierailija
168/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oman nettipeliurani aikana, joka kesti ehkä 3v, tulin h uoritelluksi kerran. Mutta se oli ensimmäinen kerta koko elämässäni, kun minua h uoriteltiin ja koska se tapahtui hyvin alussa, se vaikutti niin että pysyttelin automaattisesti etäämmällä, tietysti. Sittemmin olen kohdannut hieman samanlaista käytöstä amk-opintojeni aikana kansainvälisillä kursseilla, joissa miehet suhtautuivat selvästi negatiivisesti aktiivisuuteen. Naista, joka oli muuten hiljaa ja teki vain osansa, ei noteerattu mitenkään. Tässäkin oli mielestäni selvää, että naista siwdetään, mutta turpa kiinni"

Sama se on miehenä. Jos olet aktiivinen/äänessä, herätät mielipiteitä ja tunteita. Jos olet vain hiljaa, kukaan ei noteeraa, joten saa olla rauhassa. Ei ole sukupuolikysymys. Jokin sinussa vain ärsytti toista. Liian helppoa vetää johtopäätös, että se oli sukupuoli. Jos sukupuolesi ärsyttäisi, miksi saat olla rauhassa kun olet hiljaa? Kyllä sun sukupuoli nähdään vaikka olet hiljaa. 

Vierailija
169/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun ei oo koskaan omissa nettigeimiympäristöissä tullut vastaan vaikka vaikuttanut siellä jo yli 25 vuotta :/ 

Uskotko että leijonia on olemassa vaikka et olisi ikinä nähnyt sellaista? Uskot, koska miesbiologi on niin sanonut. Mutta sitten et usko, kun nainen kertoo jotain. Tiedätkö miten sinunlaisiasi nimitetään?

Hän vain sanoi että 25 vuoden aikana ei ole huomannut. Ilmeisesti olisi pitänyt sanoa, että en ole nähnyt 25 vuoden aikana, mutta tämä on varmasti paha paha ongelma, koska luin sen netistä eli se on totta.

Vierailija
170/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttu. Joko jotenkin ärsytit tai sitten tuo oli joku murrosikäisten emmellsydkenttä.  Itse vedän yli kahdensadan pelaajan porukkaa ja enkä ole minkäänlaista naisvihaa huomannut. Jäsenet toki ovat aikuisia, otetaan vaan täysi-ikäisiä mukaan.

Meinaatko että lapsilla esiintyy keskenkasvuisten käytöstä? Tästähän voisi tehdä yliopistotutkimuksen jossa päädytään samaan lopputulokseen.

Vierailija
171/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se nyt ärsyttää v*tusti kun pelaat koko elämäs The Last of Us peliä ja sit siitä tehdään tv-sarja ja se päänäyttelijä nainen on ruma ku mikä.

Vierailija
172/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvihaa ei ole olemassakaan. Se on vain uhriutumis ominaisuus. Kaikesta vedetään tunteisiin ja sitten uhriudutaan. Se on ominaisuus naisessa enemmän kuin vika yhteiskunnassa.

Vierailija
173/195 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se nyt ärsyttää v*tusti kun pelaat koko elämäs The Last of Us peliä ja sit siitä tehdään tv-sarja ja se päänäyttelijä nainen on ruma ku mikä.

Koko elämäs? Peli julkaistiin 2013 eli olet 12v tai nuorempi etkä sais peliä edes pelata.

Vierailija
174/195 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Olen pelannut lapsesta asti tietokoneelle ja on ollut vaan siistiä jos tyttö/nainen on pelannut myös. Youtubestakin joskus katson naispelaajien pelivideoita. 

Vierailija
175/195 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleikalla pelaan moninpelejä ja aina on mikki mutella ja tuntemattomien viestit blokattu. Sieltä tulee ihan ihme rageviestejä milloin mistäkin syystä. 

M37

Vierailija
176/195 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko elämäs? Peli julkaistiin 2013 eli olet 12v tai nuorempi etkä sais peliä edes pelata.

Jotain noilla main ikänsä on, kun kutsui teinityttöä naiseksi.

Vierailija
177/195 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tavallisen näköinenhän se oli, ei siis ruma. Jos tietty elät vain elokuva/tv-sarja maailmassa jossa esiintyjät tyypillisesti näyttää keskivertoa paremmilta niin saattaa olla että olet kadottanut käsityksen siitä miltä tavikset näyttää. Ehkä kannattaa käydä ulkona välillä ja tavata tavallisia ihmisiä. 

Vierailija
178/195 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut kiinnostunut moninpeleistä, koska joutuisin varmasti siellä(kin) kiusatuksi. Koko ikäni olen pelannut pelkkiä yksinpelejä.

M42

Iracingia lukuunottamatta sama juttu. Simuiluun ei aika enää riitä ja muuten peleissä tarinavetoisuus ja pulmat kiinnostavat.

Vierailija
179/195 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että lapsilla esiintyy keskenkasvuisten käytöstä? Tästähän voisi tehdä yliopistotutkimuksen jossa päädytään samaan lopputulokseen.

Aikanaan (2005?) aloitin wow:n ja myös lopetin koska pelin ydinporukka tuntui olevan tätä 15-30 vuotiasta joka heittäytyi käyttäytymään kuin epäkypsä teinijonne joka kerrankin pääsi mellastamaan johonkin ilman vanhempien valvontaa. Olin itse vähän vanhempi kuin teinijonne ja ei tuo käytös niin hirveästi innostanut.

Mmörpeistä löytyi myöhemmin aikuisempaakin seuraa jolloin ne muuttui kohtalaisen siedettäviksi mutta wow:iin en ole palannut kuin vilkaisemaan pari kertaa ja ihan samaa räkänokkien mellastamista se näyttää olevan edelleen.

En voi sanoa että olisin erityistä naisvihaa havainnut edes wow:issa mutta en olekaan kohderyhmää. Muuten epäkypsää päänaukomista riittämiin joten kaipa sitä sitten naisetkin saa osakseen kun kaikki muutkin. Killoissa oli naisjäseniäkin ja tuskin ne olisi siellä pysyneet jos olisi saaneet vain solvausta niskaansa. 

-eri

Vierailija
180/195 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi