Miksi videopeliyhteisössä esiintyy niin paljon naisvihaa?
Kokeilin pelata poikaystävän koneella ja erehdyin avaamaan suun pelissä olevaan chättiin. Sen jälkee sitte satoi asiattomuuksia menkoista siihen mitä haluaisivat tehdä mun kaa.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pelimaailma on täynnä teinipoikia joiden itsetunto ei kestä että nainen olisi yhtä hyvä tai parempi pelaamaan
Ihan yhtä lailla jo ketjun peukutuksista näkee miten palsta on täynnä raivofeministejä jotka ei kykene tätäkään asiaa käsittelemään keskustelun kautta vaan syyllisyys asiaan on jo lähdössä tuolle porukalle selvä eikä siitä muutu millään argumenteilla toiseksi. Eli siis pelijonnen vastapooli naisvasurijonn(e/a?)t palstalla :D
Ei ihme ettei asiat etene tai ratkea tuolla asenteella jossa jo keskustelun alussa on selvää että vika on vain ja ainoastaan vastapuolessa.
Raivofeministi on teidän mielestä aina nainen joka ei suostu kuuntelemaan törkeyksiä.
Peliyhteisöissä kaikki joutuvat kuulemaan törkeyksiä. Kestä se kuin mies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukkapeleissä ei kauaa katsella hyvällä, jos ei pärjää ja epäonnistuttaa koko ryhmän. Siitä saa kuulla oli mies , tai nainen. Ei ole mitään sukupuoleen perustuvia kohteliaisuusnormeja, vaan kaikki termit tulevat käyttöön. Turha siinä on vedota ainakaan naiseuteen, että mä oon nainen ja en oikein osaakkaan.
Jos niin paljon suututtaa että tarvitsee haukkua muita niin kannattaa varmaan vaihtaa peliä tai harrastusta. Itseänikin välillä vituttaa tiimikaverien toilailut mutta ei niitä äänen tarvitse huutaa. Pistä vaikka mikki mutelle ja kähise itseksesi.
Toi on sun kanta ja kuulostat naiselta. Toiset ajattelevat toisin. Ehkä sun ei pidä yrittää pakottaa omaa naisten dynamiikkaa miesten keskuuteen, jossa kaikki toimii sulle vieraalla tavalla mutta sopii heille.
Tässäpä sulla on tilaisuus nähdä miten poikaystävä sut arvottaa; jos ei anna chattilaisten kuulla kunniaansa niin tiedätpähän että laittaa kaverinsa etusijalle. Kuka tahansa toisen kanssa tosissaan oleva kyllä puolustaa kumppaniaan.
joku tietämätön tai masokisti pelaa jollain julkisilla yhtään mitään mikään voicechatti päällä.
"Puhuin tästä sattumalta oman mieheni kanssa eilen, kun joissakin naisvaltaisissa peleissä (esim Palia) kaikki haluavat ottaa toiset huomioon ja kaikkien pitää olla mukavia ja kilttejä. Heti tulee bännit jos on loukannut jonkun tunteita. "
Kuten sanoin, miehet muodostavat omia peliporukoita. Osa muodostaa niitä silleen että siellä pitää kaikkien olla kivoja toisille. Toiset muodostavat niitä vaikka niin että pitää olla hyvä pelaaja, ei tarvitse olla aina superkiva toisille. Jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukkapeleissä ei kauaa katsella hyvällä, jos ei pärjää ja epäonnistuttaa koko ryhmän. Siitä saa kuulla oli mies , tai nainen. Ei ole mitään sukupuoleen perustuvia kohteliaisuusnormeja, vaan kaikki termit tulevat käyttöön. Turha siinä on vedota ainakaan naiseuteen, että mä oon nainen ja en oikein osaakkaan.
Jos niin paljon suututtaa että tarvitsee haukkua muita niin kannattaa varmaan vaihtaa peliä tai harrastusta. Itseänikin välillä vituttaa tiimikaverien toilailut mutta ei niitä äänen tarvitse huutaa. Pistä vaikka mikki mutelle ja kähise itseksesi.
Tottakai! Mutta tekevätkö he niin, että harrastavat muuta? Tietenkin voi heittää killasta, tai porukasta pois. Lienee yksi pätevimmistä keinoista. Toinen asia on sulkea asianomaisen pelitili julkaisijan/moderoinnin toimesta. Näitäkin on nähty ja hyvä niin.
"Kokeilin pelata poikaystävän koneella ja erehdyin avaamaan suun pelissä olevaan chättiin. Sen jälkee sitte satoi asiattomuuksia menkoista siihen mitä haluaisivat tehdä mun kaa."
Miten he chatissa tiesivät sinun olevan nainen?
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä sulla on tilaisuus nähdä miten poikaystävä sut arvottaa; jos ei anna chattilaisten kuulla kunniaansa niin tiedätpähän että laittaa kaverinsa etusijalle. Kuka tahansa toisen kanssa tosissaan oleva kyllä puolustaa kumppaniaan.
Ei kannata yleiseen rettelöintiin. Siitä saa lemput pelistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia miehiä arveluttaa ottaa omaa naista poikien porukkaan mukaan. Kun tulee tällaista draamaa. Miesten kesken jos joku haukkuu toista, siitä ei muodostu tällaista soppaa. Sanotaan jotain takaisin ja kohta on koko juttu unohdettu. Mutta kun nainen tulee vetämään tällaista "jos asetut tuon puolelle niin et rakasta minua", alkaa miestä ärsyttää että onko pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit virheen kun korostit omaa sukupuoltasi. Asialla ei pitäisi olla mitään merkitystä kenenkään kannalta, joten jätä se kertomatta.
En korostanu millään tavalla.
Miten se sitten chatissa selvisi, että olet nainen? (Vinkki: Chat on tekstipohjainen)
Vierailija kirjoitti:
Mun kimppuun hyökättiin kerran sen takia yhdessä pelissä kun mä pidin mun ukolla samoja vaatteita aina. Siinä pelissä ja tällä palstalla mä olen nähnyt elämäni aikana eniten epätoivoisia ihmisiä.
Huomaa, että tällä palstalla kirjoittelevat lähinnä lapset jotka esittävät aikuisia naisia.
Pelatkaa te veetit ja jonnet vaan video pelejä. Käynnistin just nepan ja alan kohta pelaamaan. M59.
Vierailija kirjoitti:
Nyt satutit ulinaincelin herkkää lumihiutalesielua. Naisviha on hyvin yleistä verkossa ja videopeliyhteisöissä koska se on osa länsimaista kulttuuria.
Mikä saa sut sanomaan "osa länsimaista kulttuuria" Eikä "ympäri maailmaa" ? -eri
Vierailija kirjoitti:
Pelatkaa te veetit ja jonnet vaan video pelejä. Käynnistin just nepan ja alan kohta pelaamaan. M59.
On mullakin ps1 mutta sitä ei saa kiinni nykytelkkareihin :D
Pah tai jotain t. vanhus. Pitäis kait hakea joku adapteri netistä muttei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia miehiä arveluttaa ottaa omaa naista poikien porukkaan mukaan. Kun tulee tällaista draamaa. Miesten kesken jos joku haukkuu toista, siitä ei muodostu tällaista soppaa. Sanotaan jotain takaisin ja kohta on koko juttu unohdettu. Mutta kun nainen tulee vetämään tällaista "jos asetut tuon puolelle niin et rakasta minua", alkaa miestä ärsyttää että onko pakko.
Samaa mieltä, naiset voisivat oppia tästä jotain miehiltä minun mielestäni. Ja olen ihan nainen, ennen kuin joku tulee väittämään minua jonneksi tai jotain :D
Vierailija kirjoitti:
"Kokeilin pelata poikaystävän koneella ja erehdyin avaamaan suun pelissä olevaan chättiin. Sen jälkee sitte satoi asiattomuuksia menkoista siihen mitä haluaisivat tehdä mun kaa."
Miten he chatissa tiesivät sinun olevan nainen?
Luuletko että tää nykysukupolvi osaa kirjoittaa tekstichättiin, rofl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, naiset voisivat oppia tästä jotain miehiltä minun mielestäni. Ja olen ihan nainen, ennen kuin joku tulee väittämään minua jonneksi tai jotain :D
Jonne on aika pitkälti sukupuoliriippumaton termi, siinä missä vaikka av-mammakin.
YouTube on täynnä videoita, joissa tyttö/nainen pelaa joitain tiimipeliä hyvin. Heti kun sanoo jotain ääneen ja tulee ilmi hänen sukupuolensa, niin alkaa järkyttävä huo rittelu jne. Kaikki alkavat olla tyttöä/naista vastaa samantien sekä jopa tekevät kaikkensa, jotta omajoukkue häviää.
Kommentit myös näissä videoissa ovat puhdasta naisvihaa.
En ole koskaan ollut kiinnostunut moninpeleistä, koska joutuisin varmasti siellä(kin) kiusatuksi. Koko ikäni olen pelannut pelkkiä yksinpelejä.
M42
Puhuin tästä sattumalta oman mieheni kanssa eilen, kun joissakin naisvaltaisissa peleissä (esim Palia) kaikki haluavat ottaa toiset huomioon ja kaikkien pitää olla mukavia ja kilttejä. Heti tulee bännit jos on loukannut jonkun tunteita.