Miksi videopeliyhteisössä esiintyy niin paljon naisvihaa?
Kokeilin pelata poikaystävän koneella ja erehdyin avaamaan suun pelissä olevaan chättiin. Sen jälkee sitte satoi asiattomuuksia menkoista siihen mitä haluaisivat tehdä mun kaa.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukkapeleissä ei kauaa katsella hyvällä, jos ei pärjää ja epäonnistuttaa koko ryhmän. Siitä saa kuulla oli mies , tai nainen. Ei ole mitään sukupuoleen perustuvia kohteliaisuusnormeja, vaan kaikki termit tulevat käyttöön. Turha siinä on vedota ainakaan naiseuteen, että mä oon nainen ja en oikein osaakkaan.
Jos niin paljon suututtaa että tarvitsee haukkua muita niin kannattaa varmaan vaihtaa peliä tai harrastusta. Itseänikin välillä vituttaa tiimikaverien toilailut mutta ei niitä äänen tarvitse huutaa. Pistä vaikka mikki mutelle ja kähise itseksesi.
Toi on sun kanta ja kuulostat naiselta. Toiset ajattelevat toisin. Ehkä sun ei pidä yrittää pakottaa omaa naisten dynamiikkaa miesten keskuuteen, jossa kaikki toimii sulle vieraalla tavalla mutta sopii heille.
Onko oikeasti liikaa pyydetty, että aikuinen ihminen (oli sitten mies tai nainen) osaisi tavalliset käytöstavat ja edes jotenkin hallita tunteitaan kun pelaa tiimipeliä muiden ihmisten kanssa? :D Kyllähän se veetuttaa kun vedät jotain competitive peliä ja sit joku toilailee jatkuvasti jotakin. Sehän se vasta asiaa auttaakin, jos joku/jotkut alkaa yhteen ääneen kiroomaan ja karjumaan lmao.
-eri
Vierailija kirjoitti:
YouTube on täynnä videoita, joissa tyttö/nainen pelaa joitain tiimipeliä hyvin. Heti kun sanoo jotain ääneen ja tulee ilmi hänen sukupuolensa, niin alkaa järkyttävä huo rittelu jne. Kaikki alkavat olla tyttöä/naista vastaa samantien sekä jopa tekevät kaikkensa, jotta omajoukkue häviää.
Kommentit myös näissä videoissa ovat puhdasta naisvihaa.
Miksi kukaan lataisi youtubeen niitä videoita missä se ei herättänyt mitään reaktiota? Jos uutisissa julkaistaan jatkuvasti tietoja milloin mistäkin murhasta, se ei tarkoita että kaikki laittavat toisiaan kylmäksi.
"Onko oikeasti liikaa pyydetty, että aikuinen ihminen (oli sitten mies tai nainen) osaisi tavalliset käytöstavat ja edes jotenkin hallita tunteitaan kun pelaa tiimipeliä muiden ihmisten kanssa? :D Kyllähän se veetuttaa kun vedät jotain competitive peliä ja sit joku toilailee jatkuvasti jotakin. Sehän se vasta asiaa auttaakin, jos joku/jotkut alkaa yhteen ääneen kiroomaan ja karjumaan lmao."
On liikaa pyydetty.
En ikinä pelaa mikki avoimena vieraiden kanssa. Olen kokeillut ja ihan sama oletko mies vai nainen, niin osa ei osaa käyttäytyä. Minusta kyse ei ole naisvihasta vain käytöstapojen puutteesta osa pelaajien osalta. Haukkumista ja kiusaamista tapahtuu, sanat voivat vaihdella.
Vierailija kirjoitti:
"Onko oikeasti liikaa pyydetty, että aikuinen ihminen (oli sitten mies tai nainen) osaisi tavalliset käytöstavat ja edes jotenkin hallita tunteitaan kun pelaa tiimipeliä muiden ihmisten kanssa? :D Kyllähän se veetuttaa kun vedät jotain competitive peliä ja sit joku toilailee jatkuvasti jotakin. Sehän se vasta asiaa auttaakin, jos joku/jotkut alkaa yhteen ääneen kiroomaan ja karjumaan lmao."
On liikaa pyydetty.
Juu, niin onkin. Yritin vain olla kohtelias. =)
Sovinistista pullistelua keskenkasvuisten pentujen joukossa? Tosi yllättävää.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä pelaa mikki avoimena vieraiden kanssa. Olen kokeillut ja ihan sama oletko mies vai nainen, niin osa ei osaa käyttäytyä. Minusta kyse ei ole naisvihasta vain käytöstapojen puutteesta osa pelaajien osalta. Haukkumista ja kiusaamista tapahtuu, sanat voivat vaihdella.
Osalle se on vain hauskaa. Naisille voi tulla järkytyksenä, varsinkin kun suurin osa poikaystävistä osaa käyttäytyä tietyllä tavalla omalle tyttöystävälle ja on ihan erilainen kavereiden kanssa. Ne miehet siellä on anynyymejä ja vakiona he ovat siinä asetuksessa että nyt ollaan jätkien kanssa ja sillä käytöksellä mitä siinä porukassa ollaan. Naiset usein ottavat nämä jotenkin liian vakavasti. Miesten kesken, ainakin nuorten miesten kesken, on ihan tavallista nauraa toisille ja haukkua siis ihan vain huumorimielessä niin että kaikki tekee sitä eikä välttämättä kukaan loukkaannu. Ja jos joku suuttuu niin sille sitten nauretaan, että meni tunteisiin.
Naiset ne nyt vaan aiheuttaa harmia miespiireissä aivan siinä missä miehet naispiireissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukkapeleissä ei kauaa katsella hyvällä, jos ei pärjää ja epäonnistuttaa koko ryhmän. Siitä saa kuulla oli mies , tai nainen. Ei ole mitään sukupuoleen perustuvia kohteliaisuusnormeja, vaan kaikki termit tulevat käyttöön. Turha siinä on vedota ainakaan naiseuteen, että mä oon nainen ja en oikein osaakkaan.
Jos niin paljon suututtaa että tarvitsee haukkua muita niin kannattaa varmaan vaihtaa peliä tai harrastusta. Itseänikin välillä vituttaa tiimikaverien toilailut mutta ei niitä äänen tarvitse huutaa. Pistä vaikka mikki mutelle ja kähise itseksesi.
Toi on sun kanta ja kuulostat naiselta. Toiset ajattelevat toisin. Ehkä sun ei pidä yrittää pakottaa omaa naisten dynamiikkaa miesten keskuuteen, jossa kaikki toimii sulle vieraalla tavalla mutta sopii heille.
Olen 35v normaalit käytöstavat omaava mies. Paska käyttäytyminen on paskaa käyttäymistä oli se sitten verkossa tai irl. Turha purkaa pahaa oloaan muihin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin pelata poikaystävän koneella ja erehdyin .....
Ihme juttu. Joko jotenkin ärsytit tai sitten tuo oli joku murrosikäisten emmellsydkenttä. Itse vedän yli kahdensadan pelaajan porukkaa ja enkä ole minkäänlaista naisvihaa huomannut. Jäsenet toki ovat aikuisia, otetaan vaan täysi-ikäisiä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin pelata poikaystävän koneella ja erehdyin .....
Ihme juttu. Joko jotenkin ärsytit tai sitten tuo oli joku murrosikäisten emmellsydkenttä. Itse vedän yli kahdensadan pelaajan porukkaa ja enkä ole minkäänlaista naisvihaa huomannut. Jäsenet toki ovat aikuisia, otetaan vaan täysi-ikäisiä mukaan.
Epämääräinen tuo aloitus. Lieneekö tottakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalle se on vain hauskaa. Naisille voi tulla järkytyksenä, varsinkin kun suurin osa poikaystävistä osaa käyttäytyä tietyllä tavalla omalle tyttöystävälle ja on ihan erilainen kavereiden kanssa. Ne miehet siellä on anynyymejä ja vakiona he ovat siinä asetuksessa että nyt ollaan jätkien kanssa ja sillä käytöksellä mitä siinä porukassa ollaan. Naiset usein ottavat nämä jotenkin liian vakavasti. Miesten kesken, ainakin nuorten miesten kesken, on ihan tavallista nauraa toisille ja haukkua siis ihan vain huumorimielessä niin että kaikki tekee sitä eikä välttämättä kukaan loukkaannu. Ja jos joku suutt
Naisvihaa ei voi ottaa liian vakavasti.
Kumma kun ei oo koskaan omissa nettigeimiympäristöissä tullut vastaan vaikka vaikuttanut siellä jo yli 25 vuotta :/
Onhan se tilastollinen fakta että miesvaltaisissa yhteisöissä miehet hyökkäävät naisen kimppuun välittömästi ja pyrkivät alistamaan tai savustamaan ulos.
Miehet vihaavat naisia ja kun miehet saavat tukea muilta miehiltä, vihaa aletaan myös purkaa estottomasti.
Eihän siitä ole kuin muutama vuosi kun miehet saivat purkaa aggressiotaan naisiin sekä töissä että julkisilla paikoilla ilman mitään seurauksia. Kunnes naiset pakottivat miehet vähentämään tuota käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun ei oo koskaan omissa nettigeimiympäristöissä tullut vastaan vaikka vaikuttanut siellä jo yli 25 vuotta :/
Uskotko että leijonia on olemassa vaikka et olisi ikinä nähnyt sellaista? Uskot, koska miesbiologi on niin sanonut. Mutta sitten et usko, kun nainen kertoo jotain. Tiedätkö miten sinunlaisiasi nimitetään?
Kerran pelasin moninpeliä naisen kanssa ja panemiseksihan se meni. Peli oli Bubble Bobble NES:llä ja istuttiin sylikkäin nojatuolissa.
Jokainen nainen voi tarkastaa mitä tapahtuu erittäin kilpailuhenkisissä moninpeleissä kun selviää että aloitteleva pelaaja onkin nainen. Pelasin muinoin moninpeliä missä eteneminen oli äärimmäisen hidasta, paitsi jos sanoit olevasi nainen niin kiimaiset teinit boostasivat hahmosi kuukausien grindauksen edestä eteenpäin. Tasa-arvoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nainen voi tarkastaa mitä tapahtuu erittäin kilpailuhenkisissä moninpeleissä kun selviää että aloitteleva pelaaja onkin nainen. Pelasin muinoin moninpeliä missä eteneminen oli äärimmäisen hidasta, paitsi jos sanoit olevasi nainen niin kiimaiset teinit boostasivat hahmosi kuukausien grindauksen edestä eteenpäin. Tasa-arvoa ei ole.
Eli nainen pääsi etenemään pelkästään sukupuolensa perusteella. Kai hänkin oli siitä vihainen jonneille. Se on kaiketi vieläkin ylistämällä alistamista?
Totta kai tätä tapahtuu, mutta väittäisin, että useammin tätä ei tapahdu. Olen pelannut varmaan lähemmäksi 20 vuotta ison naisporukan kanssa, ja meille naisvihaa on suunnattu ehkä muutaman kerran. Ehkä meillä on ollut hyvä tuuri.