teetkö mummonmuusia pakkauksesta vai keitätkö ite perunia ja muussaat lisäätkö voita vai kermaa sekaan
Kommentit (62)
Varmaan tekisin oikeista perunoista mutta tulee ostettua nykyään palvelutiskiltä. En tiiä miten se on tehty.
Ei ole kuin viikonloppuna aikaa itsetehtyyn muusiin. Jos silloinkaan.
Itsekasvatetuista potateista teen, ja voita tottakai. Yhtä hyvää lajikkeesta riippumatta, tänä talvena ollut käytössä annabella, mozart, marabella ja arielle.
Sekä että. Enemmän itse tehtyä kuitenkin, yleensä rosamundasta. Voita, suolaa ja maitoa sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Muusi valmistuu nopeasti kun lohko perunat pienempiin osiin.
Jauhoisista perunoista, maitoa ja oivariinia mukaan, joskus myös sipulia.
Itse teen, jauhoisista perunoista. Kuullotan runsaassa voissa pieneksi pilkottua sipulia ja lisään ne, suolaa ja sopivasti maitoa survottujen perunoiden joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Keitän perunat ja muussaan. Yleensä jauhoisista lajikkeesta tulee tasalaatuisin. Lisään rutkasti valkopippuria sekaan ja tarvittaessa perunoiden keitinvettä.
Minä taas heitän muusin sekaan raakaa kananmunankeltuaista, Dijon-sinappia ja suolaa. Sekä voita. Jos muusi on paksua, lorauta sekaan maitoa. Teen muusin aina itse jauhoperunoista.
Joskus tein oikeista. Nyt knorrin kanaliemiaromia veteen ja lidlin muusi jauhetta perään napilla voita. Muusin teko kestää korkeintaan 4 minuuttia, josta aktiivista kokkausta ehkä minuutti. iduktioliesi kun on.
Ei jaksa kuoria perunaa ja ne pitää kuoria. Kokeiltu on, ja ohutkuorisetkin perunankuoret pilaa muusin.
Perunia. Ei jumaliste.
En todellakaan tee mitään mummon muusia tai muuta ällötysmuusia vaan teen perunamuusin itse perunoista, voista ja maidosta. Mausteeksi suolaa. Myös tuore ruohosipuli on hyvää muusissa. Joskus laitan nesteeksi kermaa ja joskus laitan muusiin koskenlaskijaa.
Saa valkoista muusia kun keittää perunat ja kuorii kypisinä ja sitten vasta tekee niistä muusia. Ovat helpompi kuoria kypsinä, eikä tule hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Perunia. Ei jumaliste.
En todellakaan tee mitään mummon muusia tai muuta ällötysmuusia vaan teen perunamuusin itse perunoista, voista ja maidosta. Mausteeksi suolaa. Myös tuore ruohosipuli on hyvää muusissa. Joskus laitan nesteeksi kermaa ja joskus laitan muusiin koskenlaskijaa.
Näin se on. Mummon muusit syödään suoraan vaipoista ilman mitään perunia.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä muussaamisessa montaakaan minuuttia aikaa mene perunoiden keittämisen jälkeen, olet vain laiska.
Nyt kun asun yksin niin menee pussimuusiksi.
Perheellisenä tein toki vanhankaavan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa kuoria perunaa ja ne pitää kuoria. Kokeiltu on, ja ohutkuorisetkin perunankuoret pilaa muusin.
Laiskamato.
Ettekö ole löytäneet pakasteita, joista voi tehdä maukkaampaa perunamuusia kuin jauheista?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun asun yksin niin menee pussimuusiksi.
Perheellisenä tein toki vanhankaavan mukaan.
Mä asun yksin enkä silti syö pussimuusia. Mä en ymmärrä tuota asennetta, että yksin asuvana ei muka viitsitä tehdä kunnon ruokaa. En mä ainakaan silti yksin asuvana mitään einessontaa ala vetämään vaan haluan kunnollista ruokaa.
Keitän perunat ja muussaan. Yleensä jauhoisista lajikkeesta tulee tasalaatuisin. Lisään rutkasti valkopippuria sekaan ja tarvittaessa perunoiden keitinvettä.