Miksi magneetissa ei valvottu nukutettua potilasta?
Eikö heillä ollut magneettiin soveltuvia valvontalaitteita? Saako antaa nukutusainetta potilaalle, mutta ei seurata elintoimintoja? Tapahtuiko tämä Kuopiossa vai missä?
Kommentit (45)
Sehän olikin virhe. Kyllä minulle kerrottiin yksityisellä, että jos haluaa anestesiaa , pitää olla alan lääkäri paikallla. En halunnut. Kuvaus meni hyvin kuulokkeet korvilla .
Vierailija kirjoitti:
Sehän olikin virhe. Kyllä minulle kerrottiin yksityisellä, että jos haluaa anestesiaa , pitää olla alan lääkäri paikallla. En halunnut. Kuvaus meni hyvin kuulokkeet korvilla .
Tietenkin pitää olla anestesialääkäri paikalla. Hänhän ne aineet annostelee.
Vierailija kirjoitti:
Olkapään magneettikuvaus ja perusterve mies oli.
Miksi se sitten kuoli?
Vierailija kirjoitti:
Magneettiin soveltuvia kalliita valvontalaitteita ja niiden osia ei todellakaan löydy jokaisesta sairaalasta.
Iten olisi vaikka vaan varpaaseen (tai sormenpäähän) kiinnitettävä laite, joka mittaa sykettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sitten kuoli?
Tuskin kukaan täällä on ruumiinavausraporttia nähnyt.
Saivatkohan kuitenkin laskun maksettua ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Magneettiin soveltuvia kalliita valvontalaitteita ja niiden osia ei todellakaan löydy jokaisesta sairaalasta.
Iten olisi vaikka vaan varpaaseen (tai sormenpäähän) kiinnitettävä laite, joka mittaa sykettä?
samalla näkisi happisaturaation, jos kuvausputkessa kamera, niin sillähän näkisi lukemat.
Voiko nykyään enää luottaa lääkärien toimintaan kun kukaan ei tunnu tietävän mistään mitään, asioita vaan opiskeltu kirjoista muuta tietoa ei ole. Yleistäminen että ihmiset olisivat ja toimisivat samoin ei toimi.
En ole koskaan aiemmin kuullut että yksityisellä olisi nukutettu magneettikuvauksen ajaksi koska ei ole anestesialääkäriä valvomaan potilasta. Juuri tästä syystä kun seurauksena voi olla pahimmillaan kuolema.
Se linkki että tiedetään mistä keskustellaan. Muuten poistoon.
Entäs jos antaisit viranomaisten hoitaa tapahtuneen tutkimuksen. Valmistuu joskus loppuvuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Se linkki että tiedetään mistä keskustellaan. Muuten poistoon.
Se kun iskee pakonomainen fasismi eikä kykene olemaan kiusaamatta muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mennyt niin että potilas itse halusi kammonsa vuoksi nukutuksen. Riskit varmasti kerrottiin, mutta yksityisellä saa mitä haluaa jos sanoo että minä maksan älkää iniskö.
Yksityisellä saa rahalla, mutta potilaan täytyy voida luottaa siihen että valvonta pelaa jos nukutetaan! Nukutuksessa on aina riskinsä, mutta yhä, valvonta!
Kun potilaalle sanotaan ettei voi käyttää valvontaa ja silti potilas haluaa. Kenen vastuu, potilaan itsemääräysoikeuden ja hoitotahdon vai kenen? Tapahtuma oli silti hyvin epätodennäköinen tuossa operaatiossa, niin että se olisi ollut lääketieteellisesti ehdoton ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mennyt niin että potilas itse halusi kammonsa vuoksi nukutuksen. Riskit varmasti kerrottiin, mutta yksityisellä saa mitä haluaa jos sanoo että minä maksan älkää iniskö.
Yksityisellä saa rahalla, mutta potilaan täytyy voida luottaa siihen että valvonta pelaa jos nukutetaan! Nukutuksessa on aina riskinsä, mutta yhä, valvonta!
Kun potilaalle sanotaan ettei voi käyttää valvontaa ja silti potilas haluaa. Kenen vastuu, potilaan itsemääräysoikeuden ja hoitotahdon vai kenen? Tapahtuma oli silti hyvin epätodennäköinen tuossa operaatiossa, niin että se olisi ollut lääketieteellisesti ehdoton ei.
No ei nyt mitä vaan voi tehdä, vaikka potilas haluaa... kyllä se vastuu on hoidon tarjoajalla/toteuttajalla.
Esim. potilas haluaa jalan käden tilalle?
Mielestäsi tämä pitäisi lääkärin vaan nöyränä toteuttaa vaikka moista leikkausta ei ole koskaan tehty ja kyseinen lääkäri on silmälääkäri? Koska potilas tahtoo...
se yksityisen ja kunnallisen ero. kiire ja tuotot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sitten kuoli?
anestesia on aina riski. ehkä vaan yliherkkyyttä tai toteematon allergia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
johtimet on metallia ja magneetti kuvaukseen ei metallit sovi. mutta hoitaja ajais saman asian
Resurssipula. Suomessa on pula pätevistä työntekijöistä.
Nykyisin terveydenhoidossa voi olla henkilöitä jotka eivät puhu oikein mitään Suomessa ymmärrettävää kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei potilas tee tommosia ratkasuja itse. ei ole pätevyyttä sen takia paikalla on lääkäri. saanko niiltä jankkaamalla reseptinkin ?
Pirkanmaalla tapahtuu. Paksusuoli kiinnitettiin virheellisesti emättimeen. https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000010908615.html