Miksi magneetissa ei valvottu nukutettua potilasta?
Eikö heillä ollut magneettiin soveltuvia valvontalaitteita? Saako antaa nukutusainetta potilaalle, mutta ei seurata elintoimintoja? Tapahtuiko tämä Kuopiossa vai missä?
Kommentit (45)
Olkapään magneettikuvaus ja perusterve mies oli.
Jotain oleellista on taas selvästi jätetty kertomatta.
Miksi on ylipäätään nukutettu magneettikuvausta varten?
Vierailija kirjoitti:
Jotain oleellista on taas selvästi jätetty kertomatta.
Olisko ollut huono työntekijä. Viidakkomaasta tai kielitaito-ongelma. Tai tavallinen vakosamettihousuinen mies joka ei vaan lue manuaalia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on ylipäätään nukutettu magneettikuvausta varten?
Liian iso putkeen?
Eihän noita anestesiamagmeetteja edes saa tehdä yksityispuolella!
Ni wattu, me oltiin kahvilla. Yks raato sinne tai tänne, älä jaksa nillittää.
Magneettiin soveltuvia kalliita valvontalaitteita ja niiden osia ei todellakaan löydy jokaisesta sairaalasta.
Oliko potilaalla siis sydänkohtaus oireet? Mutta laitettiin uneen ilman valvontaa ja otettiin olkapään magneetti?
Tätä on alan ihmisenä hyvin vaikea käsittää. Mitä ihmettä on siellä tapahtunut. Annettu lääkkeet ja lähdetty pois? En usko. Sydänkohtaus ennemminkin, mutta kyllä sekin olisi pitänyt huomata.
Niinhän siinä kävi. Oli imaissut miehen pumpun magneetin kylkeen, ilmeisesti metallimiehiä.
Miten magneettiin edes mahtuu hengityslaitteiden(?) sun muiden kanssa?
Hyvin mahtuu julkisella puolella ainakin. On erityiset laitteet magneettiin. Tuossa ei ilmeisesti potilasta nukutettu hengityskonetta tarvitsemiseen asti, vaan vain sedatoitu, eli hengittää itse.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noita anestesiamagmeetteja edes saa tehdä yksityispuolella!
Miksei saisi?
Eikö se mennyt niin että potilas itse halusi kammonsa vuoksi nukutuksen. Riskit varmasti kerrottiin, mutta yksityisellä saa mitä haluaa jos sanoo että minä maksan älkää iniskö.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mennyt niin että potilas itse halusi kammonsa vuoksi nukutuksen. Riskit varmasti kerrottiin, mutta yksityisellä saa mitä haluaa jos sanoo että minä maksan älkää iniskö.
Yksityisellä saa rahalla, mutta potilaan täytyy voida luottaa siihen että valvonta pelaa jos nukutetaan! Nukutuksessa on aina riskinsä, mutta yhä, valvonta!
Yksityisillä lääkäriasemilla tehdää rahaa eikä valvontaa.