Mistä kannattaa nykyään ostaa pussilakanoita?
Kommentit (112)
Jos kokeilis Jyskiä. Käyn ainakin katsomassa mitä niillä on.
Temu, Ikea, Jysk tai Finlayson, samaa halpiskuraa ne on. Kaikki tehdään halvemmissa hikipajoissa.
Mutta kyllä ne halvatkin pussilakanat kestää useita vuosia, jopa vuosikymmeniä. Ei ne joudu niin kovalle kulutukselle.
Toisin kuin esimerkiksi aluslakana, meillä Finlaysonin aluslakana kului hetkessä pilalle. Joten se piti ajella nypynpoistajalla, ja sitten kohta se oli täysin rikki.
Noin huonoa aluslakana ei ole edes Jyskistä tullut aiemmin ostettua, vaikka ovat olleet halvempia ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Temu, Ikea, Jysk tai Finlayson, samaa halpiskuraa ne on. Kaikki tehdään halvemmissa hikipajoissa.
Mutta kyllä ne halvatkin pussilakanat kestää useita vuosia, jopa vuosikymmeniä. Ei ne joudu niin kovalle kulutukselle.
Toisin kuin esimerkiksi aluslakana, meillä Finlaysonin aluslakana kului hetkessä pilalle. Joten se piti ajella nypynpoistajalla, ja sitten kohta se oli täysin rikki.
Noin huonoa aluslakana ei ole edes Jyskistä tullut aiemmin ostettua, vaikka ovat olleet halvempia ostaa.
Niinpä. Ne Finlaysonin takuutkin koskevat noita tuotteita, jotka eivät joudu kovalle kulutukselle. Ennen pussilakanat kestivät lähes ikuisesti.
JA JOPA NE ALUSLAKANAT.
Tilaako Finlayson nuo tuotteensa nykyään "Temusta", vai miksi laatu on niin huonoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimmät hyvät on yllättäen Jyskistä. Parempaa laatua kuin vähän ennen niitä ostetut Finlaysonit. En tiedä ostinko Finlaysonin huonointa mallia, vai miten ihmeessä noinkin kallis lakana voi muuttua hitulaiseksi lörpöksi parissa pesussa, kun alle kolmanneksen maksava halpis on kestänyt kymmeniä pesuja. Sama kone ja sama 60 astetta.
Onko Jyskin pussilakanoissa yläpään pujotusaukot?
On noissa mitä meillä on.
Vierailija kirjoitti:
Tilaako Finlayson nuo tuotteensa nykyään "Temusta", vai miksi laatu on niin huonoa?
Ei! Mutta se kertoo yrityksen arvoista kaiken, kun Finlayson teettää ne Turkin hikipajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tarttis itsekin ostaa lisää. Nyt yksi ainoa ja sekin paikattu.
Kyllä mä tuota Ikeaa suosittelisin minäkin, kunhan ei osta niitä 9.99€ paketteja vaan niitä 30-40€ maksavia, ne ihan oikeasti kestää ja pysyy muodossaan.
Vähensin tavaraa ja uusiessani sängyt ja peitteet ja tyynyt ostin käyttöön vain kaksi paria uusia lakanoita Jyskista 7 vuotta sitten. Eli olen 7 vuoden ajan kierrättänyt kahta paria ja ne ovat edelleen käytössä. Puuvillasatiinia. En rumpukuivaa niitä, koska pidän enemmän narulla kuivuneiden napakammasta tunnusta. Vaihdan lakanat viikottain. Ovat siis olleet todellakin hintansa arvoiset.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat lakanat on olleet Marimekon ja Pentikin. Osa Ikean lakanoista on laadukkaita, osa halppislaatua.
Hyvä, jos Marimekko on parantanut. Sain takavuosina lahjaksi kauniin MM:n pussilakanan, joka hiutui repeämiskuntoon alle 20 pesussa. Samanikäiset Ikean puuvillasatiinilakanat ovat edelleen moitteettomassa kunnossa.
Muji on uudemmista hyvä, mutta ilmeisesti hankkivat uiguurien orjatyövoimalla tehtyä puuvillaa. Nyt ei enää tee mieli ostaa.
Niitä langan ja kankaan laatulukuja kannattaa seurata. Moni hyvä valmistaja ne kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tykästynyt Familon Percale -pussilakanoihin, ovat paksua kunnon puuvillaa.
Itsekin ostin niitä. Mukavasti vähän kahisevat. Ovat hotellilakanoiden tyyppisiä. Hotelleissahan lakanoiden on oltava kestäviä. Niitä pestään usein.
Ikean mä kierrän kaukaa tässä asiassa, Tokmannilta olen ostanut alesta. Kunnollisia on nykyään vaikea saada.
Tossa vielä 15 vuotta sitten kirppareilta sai mummojen vanhoja pitsilakanoita. Jumaliste miten hyvää ja vankkaa puuvillaa!
Mulla oli onni saada niitä kahdelta eri kirpparilta 15 kappaletta. Ne kestää ja kestää!
Vallilan lakanat on olleet ainakin vielä muutama vuosi sitten todella laadukkaita. Onko kukaan ostanut lähiaikoina?
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimmät hyvät on yllättäen Jyskistä. Parempaa laatua kuin vähän ennen niitä ostetut Finlaysonit. En tiedä ostinko Finlaysonin huonointa mallia, vai miten ihmeessä noinkin kallis lakana voi muuttua hitulaiseksi lörpöksi parissa pesussa, kun alle kolmanneksen maksava halpis on kestänyt kymmeniä pesuja. Sama kone ja sama 60 astetta.
Finlaysonin lakanoissa pitää olla kova kate, jotta kaikille syöttöporsaille saadaan riittävästi murua rinnan alle. Ja se kate saadaan kovaksi, kun teetetään halvalla ihmisoikeuksia polkevassa Turkissa ja myydään kalliilla Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Jyskin pussilakanoissa yläpään pujotusaukot?
On ainakin näissä minun :) ja tyynyliinoissa on pieni vetoketju.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ostanut Finlaysonin lakanat mutta nyt muutaman viime vuoden aikana on lähes uusiin lakanoihin tullut pieniä ns reiänalkuja, sellaisia pieniä haaleita kulumia moneen kohtaan. Ajattelin että saatiin jotku maanantaikappaleet mutta toisiinkin tuli samanlaisia. Pesukone on kuitenkin sama mikä on ollut lähes 10v. Mitä ihmettä on tapahtunut? Ja mistä saisi kestäviä pussilakanoita? Ei haittaa hintakaan jos oikeasti sitten kans kestävät!
Temusta. Sieltä tulee tilattua kaikki, säästää kun ei osta "kotimaista" kuraa.
Jos joku ei noista lainausmerkeissä ymmärtänyt, niin kotimaisella kuralla tarkoitan näitä suomibrändin alla myytäviä halpismaissa tuotettuja tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Temusta. Sieltä tulee tilattua kaikki, säästää kun ei osta "kotimaista" kuraa.
Jos joku ei noista lainausmerkeissä ymmärtänyt, niin kotimaisella kuralla tarkoitan näitä suomibrändin alla myytäviä halpismaissa tuotettuja tuotteita.
Onko siellä puuvillaisia vai jotain muovilakanoita ainoastaan?
Egyptinpuuvilla on parasta, muut on pääsääntöisesti kuraa lyhytkuitua. Gant on hyvä.
Marimekolla on ollut joskus kelvollista puuvillasatiinia. Saumat pitivät ryhtinsä, kangas värinsä ja kohtalaisen seleänäkin lakana pysyi.
Ystävä osti kerran parin Finlaysonin pussilakanoita, jotka oli ommeltu eri tavoin. Toinen oli päärmätty päältä ja toinen ommeltu nurjalta pussiin. Ei kovin hyvä laadunvalvonta heillä.
Ehdotan kauppaa ostopaikaksi. Vaihtoehtona myymälä. Jos ei noista löydy niin kauppapaikka kannattaa ottaa tarkasteluun.