Mistä kannattaa nykyään ostaa pussilakanoita?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temusta. Sieltä tulee tilattua kaikki, säästää kun ei osta "kotimaista" kuraa.
Jos joku ei noista lainausmerkeissä ymmärtänyt, niin kotimaisella kuralla tarkoitan näitä suomibrändin alla myytäviä halpismaissa tuotettuja tuotteita.
Onko siellä puuvillaisia vai jotain muovilakanoita ainoastaan?
On ainakin pellavasta ja puuvillasta valmistettuja. Mutta löytyykö silkkisiä?
No ei ainakaan Tokmannilta, eikä Lidlistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimmät hyvät on yllättäen Jyskistä. Parempaa laatua kuin vähän ennen niitä ostetut Finlaysonit. En tiedä ostinko Finlaysonin huonointa mallia, vai miten ihmeessä noinkin kallis lakana voi muuttua hitulaiseksi lörpöksi parissa pesussa, kun alle kolmanneksen maksava halpis on kestänyt kymmeniä pesuja. Sama kone ja sama 60 astetta.
Onko Jyskin pussilakanoissa yläpään pujotusaukot?
On ainakin näissä minun :) ja tyynyliinoissa on pieni vetoketju.
Kiitos sinulle sekä aiemmalle kommentoijalle, käynpä siellä kurkkaamassa. Meillä toinen nukkuja on tyyppiä hyljepomppu, saattaa aamusella peite olla pahasti valunut alas. Salkinit auttavat kyllä, mutta itse en voi niitä käyttää, koska mulla on sydämentahdistin eli ei voi olla magneetteja sen läheisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimmät hyvät on yllättäen Jyskistä. Parempaa laatua kuin vähän ennen niitä ostetut Finlaysonit. En tiedä ostinko Finlaysonin huonointa mallia, vai miten ihmeessä noinkin kallis lakana voi muuttua hitulaiseksi lörpöksi parissa pesussa, kun alle kolmanneksen maksava halpis on kestänyt kymmeniä pesuja. Sama kone ja sama 60 astetta.
Onko Jyskin pussilakanoissa yläpään pujotusaukot?
Osassa on, osassa ei.
Vierailija kirjoitti:
Ikea, Finlayson, Pentik
Finlaysonin kitisevältä juutalaiselta nyt ainkaan ei kannata kiina/turkki tuotoksia suomen premium-hinnalla ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikea, Finlayson, Pentik
Finlaysonin kitisevältä juutalaiselta nyt ainkaan ei kannata kiina/turkki tuotoksia suomen premium-hinnalla ostaa.
Sen kitisevän ukon takia tilasin ensimmäistä kertaa Temusta. Jos kilpailija joutuu kitisemään Temun laadusta ja eettisyydestä, kertoo se enemmän kitisijän tuotteiden kilpailukyvystä. Joten alkoi kiinnostaa Temu.
Ei se Temun laatu ainakaan muutaman kuukauden kokemuksella sen huonompi ole verrattuna Tokmanniin tai Ikeaan. Niitä haukuttuja muovilakanoita ei tosin tullut tilattua Temusta(Ikean muovilakanat riitti kokemukseksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikea, Finlayson, Pentik
Sen kitisevän ukon takia tilasin ensimmäistä kertaa Temusta. Jos kilpailija joutuu kitisemään Temun laadusta ja eettisyydestä, kertoo se enemmän kitisijän tuotteiden kilpailukyvystä. Joten alkoi kiinnostaa Temu.
Ei se Temun laatu ainakaan muutaman kuukauden kokemuksella sen huonompi ole verrattuna Tokmanniin tai Ikeaan. Niitä haukuttuja muovilakanoita ei tosin tullut tilattua Temusta(Ikean muovilakanat riitti kokemukseksi).
Miksi se "kitisevä ukko" ei uskalla kritisoida Ikeaa?
Mm. Jyskiä on kritisoinut noista öljypohjaisista materiaaleista, vaikka Ikeassa monessa muussa liikkeessä on myös niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikea, Finlayson, Pentik
Juutalaiselta?
Osta kampa-, epgyptin-, tai -supimapuuvillaisia, joissa on korkea lankaluku. Merkistä viis.
Vierailija kirjoitti:
Osta kampa-, epgyptin-, tai -supimapuuvillaisia, joissa on korkea lankaluku. Merkistä viis.
Mulla on esimerkiksi yhdet Ellokselta tilatut kampapuuvillaiset, jotka on pesty moneen kertaan eikä ole mennyt miksikään. Hintakin ok. Sitten on yhdet Balmuirin supima-puuvillaiset lakanat, jotka myöskin kestäneet useita konepesuja nyppyyntymättä. Hinta voi toki pihiä hirvittää, mutta toivon, ettei tarvi ehkä ikinä uusia näitä. 😊
Millaisia nuo Marimekon lakanat on nykyään? Tekisi mieli ostaa uudet, kun tuli kiva kuosi vastaan.
Omista kokemuksista lakanoihin liittyen. Yllätyin Rustan lakanoiden laadusta positiivisesti, kun piti saada halvalla yksiväriset lakanat, oli jämäkkää ja paksuntuntuista puuvillaa. Pesin ne kyllä varuiksi parikin kertaa ennen käyttöönottoa Jyskillä oli ihan surkeat halpislakanat, aikaisemmin olin kyllä ostanut parit ihan hyvät vähän kalliimmassa hintaluokassa sieltä. Myös hm:n laatu on ollut ok, ei mikään huippu, mutta ovat asiansa ajaneet.
Vierailija kirjoitti:
Mun uusimmat lakanat on Villa Stockmann Como -mallistoa. Egyptin puuvillaa, lankaluku 300, mikä riittää minulle, koska suuremmat lankaluvut tarkoittavat helposti painavampaa kangasta. Ohut, kevyt ja tiivis kangas. Ilmakuivuu pesun jälkeen hyvin nopeasti. Made in Portugal, mikä myös on näinä aikoina tärkeää.
Ostin kirppikseltä kaksi Gudrun Sjöden -kokoelman pussilakanaa. Erittäin hyvä laatu, maksoin yht. 10 e (käytön jälkiä ei ollut).
Minulla ei ole Finlaysonin laadusta valittamista ja löydän usein heiltä silmää miellyttäviä kuoseja. Aluslakanoina käytän vain vanhoja valkoisia, mahtavan hyvää puuvillaa olevia lakanoita. Olen saanut niitä suvulta ja tuttavilta.
Itse ostin Turkin matkalta "Kemal Uğurlu Tekstil" nimisen valmistajan pussilakanoita, ne olivat lähes ilmaisia.
Edes Kiinasta ei taida saada noin halvalla, hinta oli noin 1€/kpl. Kaveri toi tekstiilejä jopa jälleenmyyntiä varten, kun myy kaikenlaista torilla.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin Turkin matkalta "Kemal Uğurlu Tekstil" nimisen valmistajan pussilakanoita, ne olivat lähes ilmaisia.
Edes Kiinasta ei taida saada noin halvalla, hinta oli noin 1€/kpl. Kaveri toi tekstiilejä jopa jälleenmyyntiä varten, kun myy kaikenlaista torilla.
Ileassakin pussilakanat maksavat muutaman euron, mutta ei taida jälleenmyynti silti olla kovin kannattavaa, matkan hintaa et voittoa tee.
Mutta saako tuolta tilattua suoraan Suomeen? Jos saa, silloin olisi varmasti kannattavaa myydä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ikean ja hm home lakanat on ihan perushyviä jos välttää niitä kaikista ohuimpia.
Pentikin lakanat on minusta olleet sellaisia luiruja, niissä ei hinta-laatusuhde todellakaan kohtaa.
Finlayson ja Lexington myös ihan hyviä.
Gant oman kokemuksen mukaan paras, näitä saa välillä alennuksesta suht edullisesti.
Kaikki Tokmannin, rustan tms lakanat kannattaa kiertää kaukaa. Nämä usein tosi ohkaisia, huonolaatuisia ja osa tehty polyesterista.
Ei välttämättä. Itse ostin turkkilaisia aluslakanoita, paksua puuvillaa, 15 e kpl alessa, normaalisti n. 20 e. Nykyään on vaikea löytää paksua aluslakanaa niin halvalla, kaikkien läpi melkein näkee. Suurimmassa osassa Tokmanninkin lakanoita on polyesteriä mukana, mutta kannattaa katsoa tuoteseloste tietenkin.
En itse osta mitään kiinalaista, joka pitäisi laittaa ihoa vasten, en toistaiseksi luota heidän myrkkyvalvontaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ileassakin pussilakanat maksavat muutaman euron, mutta ei taida jälleenmyynti silti olla kovin kannattavaa, matkan hintaa et voittoa tee.
Mutta saako tuolta tilattua suoraan Suomeen? Jos saa, silloin olisi varmasti kannattavaa myydä eteenpäin.
Turkki nyt on viimeinen paikka ostaa yhtään mitään. Mitään moraalia ei ainakaan sellaisella henkilöllä ole joka sieltä tilaa.
https://www.europarl.europa.eu/news/fi/press-room/20220603IPR32136/turk…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkki nyt on viimeinen paikka ostaa yhtään mitään. Mitään moraalia ei ainakaan sellaisella henkilöllä ole joka sieltä tilaa.
https://www.europarl.europa.eu/news/fi/press-room/20220603IPR32136/turk…
Finlayson tilaa sieltä😉
Ostin Luhdan puuvillasatiiniset (luomupuuvillaa) pussilakanat ihan Citymarketin poistopisteeltä hintaan 30€/kpl. Lankaluku 210. Vaikuttaa hyvältä, mutta pesty vasta kahteen kertaan. Joskus aiemmin oli Luhdan peruspuuvillaiset pussilakanat ja ne olivat vahvat ja kestävät. Luhdallahan on tehtaanmyymälöitä siellä täällä, niissä monesti vielä lisäalennuksia tuotteista, jolloin voi saada hyvinkin edullisesti lakanoita, pyyhkeitä, vaatteita (esim. Rils, Rukka, Your Face, Icepeak) ym.