Mistä kannattaa nykyään ostaa pussilakanoita?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin Turkin matkalta "Kemal Uğurlu Tekstil" nimisen valmistajan pussilakanoita, ne olivat lähes ilmaisia.
Edes Kiinasta ei taida saada noin halvalla, hinta oli noin 1€/kpl. Kaveri toi tekstiilejä jopa jälleenmyyntiä varten, kun myy kaikenlaista torilla.
Varmaan todella laadukkaita🤣
Finlayson tarra vain pakettiin, niin ovat suomilaatua. Monet vanhemmat ihmiset ostavat tottumuksesta suomibrändejä, eräs ei edes uskonu, ettei se Airamin lamppu ole valmistettu Suomessa. Uskoi vasta kun näytin paketin "made in China" tekstin.
Olen tosi pettynyt ostamiini Marimekon lokkipussilakanoihin. Ohutta ja muodotonta puuvillaa. En suosittele.
Mulla on jotkut vanhat Kodin Anttilan loppuunmyynnistä aikanaan ostetut lakanat, jumankauta ne on hyvät, ryhdikkäät ja kestävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin Turkin matkalta "Kemal Uğurlu Tekstil" nimisen valmistajan pussilakanoita, ne olivat lähes ilmaisia.
Edes Kiinasta ei taida saada noin halvalla, hinta oli noin 1€/kpl. Kaveri toi tekstiilejä jopa jälleenmyyntiä varten, kun myy kaikenlaista torilla.
Finlayson tarra vain pakettiin, niin ovat suomilaatua. Monet vanhemmat ihmiset ostavat tottumuksesta suomibrändejä, eräs ei edes uskonu, ettei se Airamin lamppu ole valmistettu Suomessa. Uskoi vasta kun näytin paketin "made in China" tekstin.
Lisätäämpä vielä se, että isäukkokin osti Finlux television tästä samasta syystä. No sai huonoimman mahdollisen ja vielä Turkissa valmistetun television.
Itse ei ollut tajunnut ostavansa Turkkilaista paskaa
Sain muutama vuosi sitten lahjaksi Finlaysonin mustavalkoiset elefanttilakanat. Ihan hirveän pölyävää kangasta! Aina kun pesen (60 asteessa) ne mustat norsut ovat aivan valkoisen hitusen peitossa. Kun niitä laittaa sänkyyn, makkarin ilma on täynnä pölyä. Ei voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisätäämpä vielä se, että isäukkokin osti Finlux television tästä samasta syystä. No sai huonoimman mahdollisen ja vielä Turkissa valmistetun television.
Itse ei ollut tajunnut
Miksi kaikki FIN-alkuiset tuotteet on nykyään Turkissa valmistettuja?
Marimekon on oikeasti hyviä. Kun on kuivuri niin laitan samat lakanat aina suoraan takaisin, rn muita oikeastaan enää edes käytä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta ihan oon ostanut.
Temusta siis?
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyisi 250 cm pituisia pussilakanoita. Yleensä jotain 210 cm.
Mä mietin sitä, että nykyläskeille ei taida enää kohta riittää normi yhden hlön pussilakanan leveys... joutuvat käyttämään tuplapussilakanaa, ettei ilmavirta viuhu reunojen alta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisätäämpä vielä se, että isäukkokin osti Finlux television tästä samasta syystä. No sai huonoimman mahdollisen ja vielä Turkissa valmi
Miksi kaikki FIN-alkuiset tuotteet on nykyään Turkissa valmistettuja?
Tuon on sellaista toimintaa yrityksiltä, ettei sen alemmas voi moraali vajota. On helppoa myydä näitä halpistuotteita kovalla katteella jonkin vanhan brändin alla. Eli syödään brändipääomaa, joka on joskus aiemmin kovalla työllä saavutettu.
Juuri kukaan ei esimerkiksi enää pidä Finluxia minään merkkinä. Varmaan Finlayson on tässä hieman jäljessä, mutta kyllä sen arvostus tulee vajoamaan entisestään.
Finlaysonilla ei ole mitään jakoa, ellei ulkomailta tilaamista saada loppumaan. Firma menisi välittömästi konkurssiin, jos Turkista saisi helposti tilattua suoraan näitä samoja tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvä ompelukone, ja ostan (yleensä Ikeasta) kankaat, jotka ensin pesen (kutistumisvaara) ja joista itse teen pussilakanat. Ylös jätän aukot, alas ompelen vetoketjut (niiden pitää olla hyvää laatua, mitään halpatarjouskamaa ei kannata ostaa).
Ei ole mitään niin rasittavaa kuin vetoketjut ja NAPIT pussilakanoissa tai tyynyliinoissa. Yök. Esim. PIP Studion tyynyliinoissa on aivan järjettömän pieni alavara (max 10 cm) ja ärsyttävät napit, joten käyttämättä ovat jääneet (pussilakanat onneksi ok). Riittävän pieni täyttöaukko pussilakanan alareunassa riittää ja peitto pysyy hyvin sisällä ilman neppareita, nappeja tai kankeaa vetoketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkp joku ostanut Vallilan lakanoita? Niitä olen harkinnut.
Finlaysonia boikotoin.
Miksi boikotoit Finlaysonia ???
Uskonnollisista, moraalisista ja eettisistä, ekologisista sekä ihan laadullisistakin syistä. En osta niiltä enää mitään koskaan. Pilasivat ihan itse hyvämaineisen yrityksen.
Uskonnollisista? Mitä helvettiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvä ompelukone, ja ostan (yleensä Ikeasta) kankaat, jotka ensin pesen (kutistumisvaara) ja joista itse teen pussilakanat. Ylös jätän aukot, alas ompelen vetoketjut (niiden pitää olla hyvää laatua, mitään halpatarjouskamaa ei kannata ostaa).
Ei ole mitään niin rasittavaa kuin vetoketjut ja NAPIT pussilakanoissa tai tyynyliinoissa. Yök. Esim. PIP Studion tyynyliinoissa on aivan järjettömän pieni alavara (max 10 cm) ja ärsyttävät napit, joten käyttämättä ovat jääneet (pussilakanat onneksi ok). Riittävän pieni täyttöaukko pussilakanan alareunassa riittää ja peitto pysyy hyvin sisällä ilman neppareita, nappeja tai kankeaa vetoketjua.
Nappiviritysten takia Ikeankaan lakanoita ei voi ostaa. Mitä ihmettä siellä ruotsissa ajatellaan kun laitetaan tuollisia virityksiä lakanoihin
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan Tokmannilta, eikä Lidlistä.
Tokmanni ansaitsee käänteisen kunniamaininnan siitä, että se on tuhlannut todella upeat painokuosit painamalla ne POLYESTERILLE ja muka näistä sitten pussilakanat........... HALOO! Suomalaiset ainakin ovat liian fiksuja (onneksi) kelpuuttaakseen muovipusseja petivaatteiksi. Noita turhakkeita ei kukaan halua edes ilmaiseksi. Huvittaa nähdä että ne muutamat erehtyneet yrittävät myydä näitä halvalla esim. Torissa ja "vahingossa" jättävät materiaalitiedot ja ostopaikan mainitsematta. No tietäjät tietää ja osaavat välttää.
Luhdalla on ihan hyviä varsinkin ne puuvillasatiini -pussilakanat. Askosta ostin joskus pellavaiset pussilakanat ja ne olleet tosi hyvät myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni ansaitsee käänteisen kunniamaininnan siitä, että se on tuhlannut todella upeat painokuosit painamalla ne POLYESTERILLE ja muka näistä sitten pussilakanat........... HALOO! Suomalaiset ainakin ovat liian fiksuja (onneksi) kelpuuttaakseen muovipusseja petivaatteiksi. Noita turhakkeita ei kukaan halua edes ilmaiseksi. Huvittaa nähdä että ne muutamat erehtyneet yrittävät myydä näitä halvalla esim. Torissa ja "vahingossa" jättävät materiaalitiedot ja ostopaikan mainitsematta. No tietäjät tietää ja osaavat välttää.
Kotikunta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikulta!
KOTIKULTA siis, ei kotikunta😁
Ihan sama kunhan tarkistaa että pussilakanoissa on reiät yläosassa. V*ttumaista pedata ilman.