Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun sos.tilanteiden pelko on ollut melkeen sairallisella tasolla

Vierailija
30.05.2025 |

Ruokapaikkoihin meno on pahin (oli se sitten kahvila tai ravintola, erityisesti hienommat ravintolat) ja kesäaikaan terassien ohitus, missä on kymmeniä ihmisiä istumassa ja tuijottamassa kun siitä kulkee ohi. Tulee niin kiusallinen ja outo olo ja pian alkaa tuntea, kuinka hikipisarat valuu selkää pitkin.

Nyt ajattelin tehdä parannuksen! Mistään ei parane jos ongelman kohdetta välttelee. Menen ensi viikolla YKSIN johonkin syömään, aloitan toki jostain maltillisesta paikasta.

Muita kanssatovereita, joilla sos.tilanteiden pelko on saanut huomaamaan, että koko elämä valuu hukkaan pelätessä?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina miettinyt mistä tämä johtuu.

Onko teillä niin valtavan suuri ego, ettette kestä ajatusta siitä, että joutuisitte jollain tavalla menettämään kasvonne?

Vierailija
2/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku peukutti alas. Haluaisitko perustella, mikä sai sinut painamaan juuri sitä? Eikö sen ajattelisi olevan hienoa, että joku pyrkii tarttumaan härkää sarvista ja tekemään omille ongelmilleen jotain? Sosiaalisten tilanteiden pelko vaatii nimenomaan altistusharjoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku peukutti alas. Haluaisitko perustella, mikä sai sinut painamaan juuri sitä? Eikö sen ajattelisi olevan hienoa, että joku pyrkii tarttumaan härkää sarvista ja tekemään omille ongelmilleen jotain? Sosiaalisten tilanteiden pelko vaatii nimenomaan altistusharjoitusta.

Itselläni ei altistus ole auttanut. Hikoilen ja jännitän silti ihmisten parissa. Tai on se kai auttanut siinä määrin, että nykyään menen ihmisten pariin vaikka jännitän? Mutta ei se kivaa ole. Ja varmaa johtuu siitä että mua pienempänä kiusattiin ja olen aika herkkä. 

Vierailija
4/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä niin valtavan suuri ego, ettette kestä ajatusta siitä, että joutuisitte jollain tavalla menettämään kasvonne?

Okei, kiva kun kysyt. Ap tässä. Takana on vuosien koulukiusattuna ja syrjittynä oloa, vanhempien mielenterveysongelmia ja lopulta vielä kokemus kun vanhemmat viskasivat kotoa kun olin juuri täysi-ikäistynyt, MUTTA olisin tarvinnut tukea omaan elämääni ja itsenäistymiseen. Koulu oli tietoinen kiusaamisesta, mutta ei tehnyt mitään. Jäin kokonaan yksin. Lisäksi vanhempien kasvatustyyli oli sairas; en saanut mennä juuri minnekään ikätovereiden kanssa. Tällaistakin voi tapahtua.

Vierailija
5/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvin paha sosiaalisten tilanteiden pelko, ja pahimpia paikkoja on koulutukset, kokoukset, kaffepöydässä istuminen ja yhteisruokailut. Toki moni muukin paikka saa kylmän hien nousemaan pintaan.. 

Mulla on auttanut venlafaksiini-niminen lääke. Ilman sitä en ennen pystynyt  kulkemaan bussilla tai edes käymään aina ruokakaupassa. Tällä hetkellä sen lisäksi/tueksi on Opamox sekä ketipinor mitä voi ottaa tarvittaessa. 

Suosittelen myös lämpimästi nettiterapiaa! Siihen saa lähetteen omalta lääkäriltä. 

Vierailija
6/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo viinaa, se auttaa.

Vierailija
7/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vieläkin päälle 30v sellainen arka niinkuin pikkutytöt. 

Vierailija
8/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo viinaa, se auttaa.

Rehellisesti, annoin itse tälle alapeukun, syystä että en itse kannata päihteiden käyttöä ratkaisuna mt-ongelmiin. -ap

Vierailija
9/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤦🤦

Vierailija
10/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina vaan pahentaa noita oireita, ei ehkä humalatilassa, mutta niissä krapulatiloissa on kahtakauheempi ahdistus ja kierre onki valmis, tarviit aina sen rohkasu kännin, että pystyt toimimaan, siitä se riippuvuus sitte lähtee.

Vierailija
11/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viina vaan pahentaa noita oireita, ei ehkä humalatilassa, mutta niissä krapulatiloissa on kahtakauheempi ahdistus ja kierre onki valmis, tarviit aina sen rohkasu kännin, että pystyt toimimaan, siitä se riippuvuus sitte lähtee.

Tämä se on, alkoholi ei koskaan tollaseen, äärettömän huono neuvo Suomen kaltaisessa juoppo maassa

Vierailija
12/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo viinaa, se auttaa.

Rehellisesti, annoin itse tälle alapeukun, syystä että en itse kannata päihteiden käyttöä ratkaisuna mt-ongelmiin. -ap

No hommaa bentso resepti ja vedä niitä

Vierailija
13/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on pahinta aikaa kun on ihmisiä jatkuvasti ulkona. Ei voi kulkea hämärässä. Aurinkolasit auttaa jonkun verran.

Vierailija
14/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo viinaa, se auttaa.

No hommaa bentso resepti ja vedä niitä

Eikä bentsoja. Ite en koskaan lähtenyt niihin, mulla oli fiksu lääkäri

Vierailija
15/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, sinun pahin ongelmasihan on tuo huomionkipeä trollaaminen. Noin käy kun kaikki hylkäävät luonteen takia ja vain provosoimalla irtoaa sitä huomiota. Tsemppiä silti, et sinä valinnut tuollaiseksi kasvaa, jotain mennyt lapsuudessa todella pahasti pieleen. 

Vierailija
16/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Vierailija
17/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, sinun pahin ongelmasihan on tuo huomionkipeä trollaaminen. Noin käy kun kaikki hylkäävät luonteen takia ja vain provosoimalla irtoaa sitä huomiota. Tsemppiä silti, et sinä valinnut tuollaiseksi kasvaa, jotain mennyt lapsuudessa todella pahasti pieleen. 

Outo neuvo sosiaalisella yli 60 vuotiaalla seuramiehelle, jolla naisia joka kaupungissa

Vierailija
18/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa sairallinen? Sairallisella tasolla? Sairaallinen? 

Vierailija
19/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap summarum summarum; älä käytä alkoholia tai bentsoja, ite en koskaan niihin lähtenyt näissä tilanteissa hoitamaan t. Samassa tilanteessa ollut

Vierailija
20/39 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#autistìretardi

Marja autisti löysi paikalle