KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Raportoikaahan, millä valintakoepisteillä olette päässeet sisään ja minne.
227.776/400 Jamk Tieto-ja viestintätekniikan insinööri 5. varasija joten vielä ei oo paikka auennut mut eiköhän se siitä viimestään ensviikolla tuu liikkuu 5 sijaa näin enskana.
Vierailija kirjoitti:
Raportoikaahan, millä valintakoepisteillä olette päässeet sisään ja minne.
Lapin amk tieto- ja viestintätekniikan insinööri verkko-opinnot 343,75/400 pistettä. Sisään ei-ensikertalaisena.
Ja tänään taas jännitetään, ilmestyykö lisää tuloksia!
Multa puuttuu Laurean ja Tamkin tradenomi tulokset. Kaikki Laurean on monimuoto ja Tamk on verkkototeutus.
Puuttuuko vielä paljon amk-tuloksia? Eilen vissiin ehti tulla hyvä määrä, onnea sisäänpäässeille ja tsemppiä vielä odottaville!
Opintopolku oli nyt päivittynyt eilisten tulosten myötä.
Haen siis tradenomi Yamk ja yliopisto KTM.
Kolmostoiveessa olin jo sisällä, alimmat pisteet ovat siinä laskeneet eilisestä.
Kakkostoiveessa nousin varasijalta 11 varasijalle 7.
Ykköstoive (yliopisto) tulee vasta kuun vaihteessa.
Laurean yamk-tradenomitulokset voivat vielä liikutella noita varasijoja kakkostoiveessani, mutta en itse usko, että sinne pääsen.
Oon näköjään liikkunut sosionomilla kaksi varasijaa pidemmälle, eipä tuolla varmaan merkitystä kun ollaan yli sadassa niin en elätellyt enää toivoa sisäänpääsystä, mutta jännä.
Siis kaksi varasijaa huonommalle/alemmas, miten tuo sanotaan. :D
Vipunen ei oo päivittynyt ainakaan omien kohteideni osalta ollenkaan pariin päivään. Tai sitten paikan vastaanottaneiden määrissä ei ole tapahtunut muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla varasijalla 72, kun ensikertalaisia hakijoita oli 60?
Kaikki paikat ei ole varattu ensikertalaisille.
Ei niin, mutta koska toiskertalaisille ei ole varattu yhtään paikkaa, kaikki paikat voisivat mennä ensikertalaisille.
Kysyjälle veikkaan, että hän on sekoittanut ensisijaisen ja ensikertalaisen toisiinsa. Ensisijaiset hakijat näkyy heti siinä Vipusen perusraportilla, ensikertalaiset pitää erikseen suodattaa esille.
Apua, olin eilen jonossa bioanalyytikoksi sijalla 22, ja nyt onkin että oon saanut paikan 3😭😭😭😭
Olen 9 vuotta sitten ottanut vastaan ammattikorkeakoulupaikan, mutta jättänyt opinnot kesken todettuani, ettei ole minun ala. Olen siis menettänyt ensikertalaisuuteni.
Kaikkiin hakukohteisiini minun valintakoepisteeni ovat korkeammat, kuin alemmat hyväksytyt pisteet. Tarkoittaako tämä sitä, että ensikertalaisena olisin päässyt sisään kaikkiin hakukohteisiin valintakokeen perusteella? (Tietenkin tällöin menisin automaattisesti ensimmäseen hakukohteeseeni, en kaikkiin, mutta valintakoetta katsoen minulla olisi ollut pääsy kaikkiin kouluihin, joihin hain)
Laurean tulokset oli tullut Vipuseen. Löysin itseni sieltä ja sen mukaan en ainakaan olisi pääsemässä. Opintopolku tsekkaamatta. Jos olisin ollut ensikertalainen, niin olisin helposti päässyt todistuksella.
Vierailija kirjoitti:
Olen 9 vuotta sitten ottanut vastaan ammattikorkeakoulupaikan, mutta jättänyt opinnot kesken todettuani, ettei ole minun ala. Olen siis menettänyt ensikertalaisuuteni.
Kaikkiin hakukohteisiini minun valintakoepisteeni ovat korkeammat, kuin alemmat hyväksytyt pisteet. Tarkoittaako tämä sitä, että ensikertalaisena olisin päässyt sisään kaikkiin hakukohteisiin valintakokeen perusteella? (Tietenkin tällöin menisin automaattisesti ensimmäseen hakukohteeseeni, en kaikkiin, mutta valintakoetta katsoen minulla olisi ollut pääsy kaikkiin kouluihin, joihin hain)
Ikävä kyllä tarkoittaa.
Et sanonut mihin hait, mutta etenkin terveydenhuoltoalalle on tosi vaikea päästä toiskertalaisena. Ensikertalaiskiintiö saattaa olla jopa 90 %. Se on varsin erikoista, kun kuitenkin työvoimapula-alasta kyse. Silloin tulee näitä todella suuria piste-eroja eri kiintiöiden välillä, kun ne kaikkien harvat paikat on vielä jaettu eri valintatavoille (todistukset ja valintakoe) ja koepaikkoja onkin tosiasiallisesti ehkä kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä tarkoittaa.
Et sanonut mihin hait, mutta etenkin terveydenhuoltoalalle on tosi vaikea päästä toiskertalaisena. Ensikertalaiskiintiö saattaa olla jopa 90 %. Se on varsin erikoista, kun kuitenkin työvoimapula-alasta kyse. Silloin tulee näitä todella suuria piste-eroja eri kiintiöiden v
Jos yhtään kiinnostaa IT-ala niin esim Jyväskylän yliopisto tarjoaa enemmän aloituspaikkoja ei ensikertalaisille TKT:LLE ja TJT:LLE kun ensikertalaisille.
Karelian tulokset tullut! Pääsin ykkös hakukohteeseen 😊
Vierailija kirjoitti:
Apua, olin eilen jonossa bioanalyytikoksi sijalla 22, ja nyt onkin että oon saanut paikan 3😭😭😭😭
Eli pääsit kolmannelle hakutoiveellesi bioanalyytikoksi? Paljon onnea, jos näin!! Jättiloikka jonoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oamk varasija 22
Alin 324.46 ja omat pisteet 323.718
Eli lähelle meni, mutta ei taida riittää, kun vaan 13 pääsee pääsykokeilla sisään, joten ei taida varasija 22 riittää.
Mutta meni paremmin kuin odotin.
Täällä kohtalotoveri samaan hakukohteeseen. Omat pisteet 347.784 ja 16. varasija. Olis kiva kuulla muidenkin pisteitä 😊
Miten sulla tilanne muuttunut? Täällä tosiaan irtosikin paikka jo tänä aamuna
Näkeekö jostain valintakokeen osiokohtaiset pisteet?
Pitäisi kyllä valittaa tästä ensikertalaisuudesta johonkin, ei ole kauhean tasa-arvoista toimintaa Suomessa. Kyllä kaikille pitäisi antaa mahdollisuus yrittää uudelleen, jos ensimmäinen valinta ei ollutkaan se oma juttu.
On varma tieto, aloituspaikkoja on saatettu lisätä hakukohteeseen niin kuin monella alalla tehdään varsinaisten aloituspaikkojen lisäksi jonka takia valittuja on enemmän kuin aloituspaikkoja eli olet siis 31. "Sisäänotettu" eli kun 1 hylkää niin paikka on sun.