KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverille oli tullut Lab yamk tieto, että sai opiskelupaikan
Täällä vielä odotellaan, omaan hakukohteeseen on kaksi hakujonoa ja vain toiseen näkyy tulokset, omassa jonossa ei näy vielä. Palkki tuli jo eilen näkyviin.
Siis eri hakujonoille on omat palkkinsa. Näkyykö sijoitus kumassakin jonossa sitten yhtäaikaa?
Joo, jokainen jonottaa kaikissa niissä jonoissa, joissa on hakukelpoinen.
Ensikertalainen kokeessa käynyt jonottaa siis ensikertalaisten todistusjonossa, ensikertalaisten koejonossa, kaikkien kiintiön todistusjonossa ja kaikkien kiintiön koejonossa. Jos hakee AMKiin ja sattuu olemaan vielä amistodistuskin, sieltä saa parit jonot lisää.
Mielenkiintoista, aikamoista jonottamista pahimmillaan/ parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko se vipusen tekninen häikkä korjaantui? Joku kirjoitti, että tietää olleen jotain ongelmaa. Onko live-seuranta ajan tasalla?
Eipä näytä olevan päivittynyt vieläkään, joten ei ole korjattu tänään vielä.
Harmi jos ei ole päivittynyt.
Yön aikana oli palkit tullu loppuihin kohteisiin. Eli mulla nyt Samk, Jamk, Karelia, Savonia, Diak ja Kamk.
Nyt oli Laurean palkit ilmestyneet.
Tulispa tulokset pian!
Voitaisko nyt edes yksi päivä olla puhumatta siitä mihin kummin kaiman siskon kissa on hakenut ja miten siihen pitäisi reagoida. Onhan sekin keskustelu aiheellista, mutta nyt kun suurin osa varmasti odottaa tuloksia ja käy täälläkin katsomassa että onko Vipuseen jo alkanut tulla tietoa (kyllä, täältä sen näkee nopeammin koska vipusta ei voi kännykällä katsoa nopeaan vaikka tauon aikana, toisin kun täällä) mutta sitten kun taukojen välissä olevana aikana tuleekin sivu tolkulla tekstiä joka ei nyt oikeasti liity tähän aiheeseen mitä tässä ketjussa käsitellään, niin menee vähän hukkaan koko homma.
Kaikki jännittää ja odottaa, tuloksiin voi mennä pitkäkin aika, mutta uskon että en ole tämän toiveen kanssa yksistään.
Voisko joku laittaa linkin Vipuseen? En tiedä oonko löytänyt oikean paikan johon tän vuoden tiedot päivittyy.. 🤦🏼😄
https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/WopiFrame.aspx?sourcedoc={adcace78-a6cc-44ec-817f-c46e01327342}&action=mobileview&source=
Vipunen ei tosiaan toimi puhelimella, ainakaan suurimmalla osalla ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/WopiFrame.aspx?sourcedoc={adcace78-a6cc-44ec-817f-c46e01327342}&action=mobileview&source=
Eikä nähtävästi toimi linkki. Kirjoita googleen Vipunen hakijat ja valitut, sitä kautta pääset
Miten muilla hakijoilla meni valintakoe F? Itse epävarmana hermoilen, oliko tänä vuonna koe huomattavasti helpompi ja sisäänpääsyrajat ovat korkeat vai satuinko osaamaan hyvin. Oman pistelaskuni mukaan sain 35,5/40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä nähtävästi toimi linkki. Kirjoita googleen Vipunen hakijat ja valitut, sitä kautta pääset
Kiitos, sain auki 😊👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Miten muilla hakijoilla meni valintakoe F? Itse epävarmana hermoilen, oliko tänä vuonna koe huomattavasti helpompi ja sisäänpääsyrajat ovat korkeat vai satuinko osaamaan hyvin. Oman pistelaskuni mukaan sain 35,5/40.
Ei ollut huomattavasti helpompi. Sinä osasit ja sinulla meni tosi hyvin! Noin ison sisäänoton aloilla rajat eivät mitenkään voisi nousta niin korkeaksi, etteikö tuolla pääsisi minne vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut huomattavasti helpompi. Sinä osasit ja sinulla meni tosi hyvin! Noin ison sisäänoton aloilla rajat eivät mitenkään voisi nousta niin korkeaksi, etteikö tuolla pääsisi minne vaan.
Kiitos rohkaisevasta vastauksesta :) Ehkä sitten suljen opintopolut sun muut ja lähden lieventämään tärinää vaikka mökille :D Kuukausi on kyllä pitkä aika odotella lopullisia tuloksia :(
SAMK sosionomi verkkototeutus/valintakurssi palkit tulleet, jännittääkö joku muu sinne? 🥹
Vierailija kirjoitti:
SAMK sosionomi verkkototeutus/valintakurssi palkit tulleet, jännittääkö joku muu sinne? 🥹
Minä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä
Oho, lähti kesken. Täällä siis myös samaan jännätään! 😶
Tänään, kun 2 hakutoiveen palkit tulleet 3 ja 4 hakutoiveen varasija kadonnut. Voisiko tämä siis palkkiteorian mukaan tarkoittaa, että olisin saamassa 2 hakutoiveen koulupaikan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä
Jännittää millaiset pisteet vaaditaan, osa noista verkkokurssin pisteistä on näkyvillä, mutta ainakaan sen viimeisen tentin pisteitä ei vielä näy itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä
Jännittää millaiset pisteet vaaditaan, osa noista verkkokurssin pisteistä on näkyvillä, mutta ainakaan sen viimeisen tentin pisteitä ei vielä näy itsellä.
Joo, sama juttu! Ei näy tentin pisteet vielä.. vähä tuntuu, ettei omat pisteet riitä sisään pääsyyn.
Eipä näytä olevan päivittynyt vieläkään, joten ei ole korjattu tänään vielä.