KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
En saa lainattua järkevästi tuohon SAMKin hommaan, mutta siis jäin miettiin kans tuota asiaa ja esimerkkivideota, kaipaisin jotain josta voisi ottaa oppia, mutta haasteena lienee juuri tuo, että sitten kaikki vaan kopioisivat.
Toisaalta varmaan arvioinnissa osaavat jotenkin erottaa sieltä että milloin hakijalla on omaa ajatusta hommassa mukana ja milloin on vaan vedetty tyylillä copy + paste. Vaikka pidänkin itseäni kohtalaisen luovana niin tykkään, että olisi jonkinlainen esimerkki tai malli, johon pohjata ja soveltaa, sellainen jota ei ole tarkoitus suoraan kopioida mutta toimisi suunnannäyttäjänä.
Monesti alkaa tekemään vaikean kautta ja kuluu hirveästi siihen aikaa, sitten kun saa esimerkkiratkaisun niin tulee sellainen ahaa-elämys, että tällä tavalla siis. Tai sitten vaan itsellä taipumus tehdä asioista kovin hankalia ilman riittävän selkeitä ohjeita. xD
Millaisia varasijoja teillä on ollut, jotka jännäävät nyt palkkiteoriaa? Ootteko olleet pieneillä varasijoilla jännittämässä?
Vierailija kirjoitti:
Millaisia varasijoja teillä on ollut, jotka jännäävät nyt palkkiteoriaa? Ootteko olleet pieneillä varasijoilla jännittämässä?
Olen kahteen Tamkin koulutukseen varasijoilla 70+. Kolmannesta hävisi yo-todistuspisteet ja varasijatieto, sinne olin myös varasijalla 70 jotain. Ei ole siis mahiksia päästä todistuksella, kaikki toivo on valintakokeen varassa 🙏🏻
Vierailija kirjoitti:
Ensihoitoon varasijat 25 ja 57, terkkariks 10 ja 12. Oon siis kahdessa jonossa, amis ja yo. Mut palkkiteorian mukaan oisin saamassa ensihoidon paikan 🙈
Tsemppiä sullekin! Oispa totta🤩🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kahteen Tamkin koulutukseen varasijoilla 70+. Kolmannesta hävisi yo-todistuspisteet ja varasijatieto, sinne olin myös varasijalla 70 jotain. Ei ole siis mahiksia päästä todistuksella, kaikki toivo on valintakokeen varassa 🙏🏻
Tarkasti en siis muista niitä sijoja, enkä pysty nyt opintopolkua tarkistaa. En niitä silleen edes ole seurannut, mutta mikäli mielikuva on oikea, varasijat on liikkuneet varsin paljon alaspäin. Olisinkohan ollut alunperin varasijalla 100+ suuhygienistiksi? Nyt se olisi tosiaan alle 80. Olen kirjoittanut neljä ainetta C-M arvosanoilla.
VIPUNEN ON PÄIVITTYNYT!!
Siellä on monet AMK:t nyt täynnä valittuja.
SAMK sosionomi tulokset tulleet opintopolkuun.
Varasijoille jäätiin ja pitkälle, reilut 71 pistettä, 80 vaadittiin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Eli valintakurssi tms. kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
VIPUNEN ON PÄIVITTYNYT!!
Päivittyykö opintopolku sit jälkijunassa, vai mitä en nyt tajua tässä 🤔
YAMK kohde, jossa on 20 aloituspaikkaa ja itse olen ollut tulosten julkaisemisesta lähtien varasijalla 11. Nyt vipusen mukaan siinä on 33 valittua ja 12 paikan jo vastaanottanutta. Mitä nuo 33 valittua ovat, kun en itse 20+11 sijalla ole ollut siinä joukossa mukana?
Vain yksi hakujono, koska oli valintakoeopintojakso.
Tämä ei ollut mun ykköskohde, mutta kiinnostaisi tietää, että olisko sittenkin mahis päästä tähän kolmostoiveen sijaan (siellä olen jo sisällä, tulokset, palkit ym eivät ole siitä kadonneet).
Vierailija kirjoitti:
Siis verkkototeutukseen? Mulla ei näy
Palkkiteoria piti paikkansa! Aamulla tuli palkit ylimpään kohteeseen ja samalla oli hävinnyt alemmista varasijat. Sosionomi verkko-opintoihin samkiin siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VIPUNEN ON PÄIVITTYNYT!!
YAMK kohde, jossa on 20 aloituspaikkaa ja itse olen ollut tulosten julkaisemisesta lähtien varasijalla 11. Nyt vipusen mukaan siinä on 33 valittua ja 12 paikan jo vastaanottanutta. Mitä nuo 33 valittua ovat, kun en itse 20+11 sijalla ole ollut siinä joukossa mukana?
Tämä ei ollut mun ykköskohde, mutta kiinnostaisi tietää, että olisko sittenkin mahis päästä tähän kolmostoiveen sijaan (siellä olen jo sisällä, tulokset, palkit ym eivät ole siitä kadonneet).
Yleensä näissä tilanteissa on vahingossa katsottu kevättä, joka tarkoittaa tammikuussa alkanutta koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VIPUNEN ON PÄIVITTYNYT!!
Yleensä näissä tilanteissa on vahingossa katsottu kevättä, joka tarkoittaa tammikuussa alkanutt
Ehkä, mutta tässä tapauksessa ei ole. Suodattimena on 2025 ja syksy. Lisäksi tätä koulutusta ei ole järjestetty kuin syksyisin alkavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli valintakurssi tms. kyseessä?
Joo verkkototeutus, valintakurssi.
Onks joku saanut jonkun sairaanhoitajakoulutuksen AMK-kokeen pisteitä?
Ite täs viel jännitän diakki ykköstä sielt ei ookkan viel tuullu🙈
Vierailija kirjoitti:
Onks joku saanut jonkun sairaanhoitajakoulutuksen AMK-kokeen pisteitä?
Mikään AMK-valintakoepaikka ei ole vielä ilmoittanut mitään. Kaikki nyt tulleet tulokset ovat olleet YAMK ja/tai valintakursseja.
Ai jaha, no vipusessa on paukkunut, aika paljon on päivittynyt kerralla!
Tamkin tuloksii oottelen myös. Ei malttais