KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Jos paikan ottaa ehdollisena vastaan, näkyykö silloin vastaanotetuissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku katsoa vipusesta: vaasa DI tuotantotalous, onko vielä paikkoja vastaanottamatta?
Miten/mistä tuolta Vipusesta näitä löytää? On ehkä neuvottu täällä jo aiemmin, mutta koko ketjuun selaamiseen menee aika kauan... En löydä Vipusesta Tampereen yliopistoa, tuotantotalous kiinnostaa.
Katsot keväällä alkavia koulutuksia. Skrollaa alaspäin syksyn kohdalle (tai ota se suodattimista mukaan, jos ei jo ole).
Vierailija kirjoitti:
Aamu jännittää taas
t. Varasija 1. 😂
Mä niin elän ja hengitän teidän kanssa näitä ykkösvarasijoja ja niiden liikkumista. Voi että, kun niitä liikkuisi lisää nyt jo!
Tän keskustelun avaaminen joka aamu on melkein yhtä jännää kuin se opintopolun päivittäminen.
T. Vaasan KTM
Vierailija kirjoitti:
Savonian sosionomi ei-ensikertalaisten varasijat liikkuneet 5 pykälää! Ja siellä on jaossa vain 3 paikkaa. Ja minä kun mielestäni aiemmin vipusesta katsoin että kaikki ko paikat olisi jo vastaanotettu.
Ovat voineet siirtyä jonosta sun edeltä muualle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla hakupaineala ja vieläkin paikkoja vastaanottamatta hakijoilla, jotka merkinneet kohteen ensisijaiseksi. Osalla ollut tieto paikasta jo toukokuun ekoista tuloksista lähtien. Ei pahalla, mutta mitä ihmettä... en tajua.
Yksi mahdollisuus on, että ovat IB-linjalaisia. Heidän viralliset tulokset eivät ole vielä tulleet. Saivat ehdollisen paikan prelien perusteella.
Ei kun kaikkien todistusjono kyseessä, eli odottavat "jotain muuta"... nythän voi vielä pitää vaikka useampia kk-paikkoja hallussa niin mitä tuota miettii jos on saanut haluamansa.
Kaikkien jonossa voi olla ensikertalaisiakin. Yhdestä hausta saa vain yhden paikan. Ei se jonoihin vaikuta onko paikkaa ennalta vai ei.
Kirjoitusvuosi ei kerro ensikertalaisuudesta mitään. T. yo 2004 enskafuksi
Vierailija kirjoitti:
Savonian sosionomi ei-ensikertalaisten varasijat liikkuneet 5 pykälää! Ja siellä on jaossa vain 3 paikkaa. Ja minä kun mielestäni aiemmin vipusesta katsoin että kaikki ko paikat olisi jo vastaanotettu.
Eihän ne pitäis enää liikkua jos kaikki paikat vastaanotettu?
Hei,
Minä en saa Vipuata toimimaan enkä näe, moniko on ottanut vastaan paikan Itä-Suomen yliopistosta sosiaalityön avoimen väylän hausta. Olen sinne varasijalla ja nyt mietin, onko minun enää realistista saada sieltä opiskelupaikkaa vai otanko paikan vastaan toisesta yliopistosta, jonne olen saanut opiskelupaikan.
Olisin kovin kiitollinen jos joku jolla Vipunen toimii voisi vilkaista tilanteen. Kiitän jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat voineet siirtyä jonosta sun edeltä muualle?
Jep. Sote-alalla on jonossa liikettä, kun jonosta poistutaan pikkuhiljaa muualle. Olisipa liikettä myös tekniikan alan jonoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu jännittää taas
t. Varasija 1. 😂
Mä niin elän ja hengitän teidän kanssa näitä ykkösvarasijoja ja niiden liikkumista. Voi että, kun niitä liikkuisi lisää nyt jo!
Tän keskustelun avaaminen joka aamu on melkein yhtä jännää kuin se opintopolun päivittäminen.
T. Vaasan KTM
Ei ollut aamulla liikkunut, mutta toivo elää. Mikä varasija sulla on Vaasaan?
t. Porin KTM
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Minä en saa Vipuata toimimaan enkä näe, moniko on ottanut vastaan paikan Itä-Suomen yliopistosta sosiaalityön avoimen väylän hausta. Olen sinne varasijalla ja nyt mietin, onko minun enää realistista saada sieltä opiskelupaikkaa vai otanko paikan vastaan toisesta yliopistosta, jonne olen saanut opiskelupaikan.
Olisin kovin kiitollinen jos joku jolla Vipunen toimii voisi vilkaista tilanteen. Kiitän jo etukäteen.
mistä se sieltä katsotaan? yhteishaku? erillishaku? joustava haku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu jännittää taas
t. Varasija 1. 😂
T. Vaasan KTM
Ei ollut aamulla liikkunut, mutta toivo elää. Mikä varasija sulla on Vaasaan?
t. Porin KTM
Ja samaa mieltä, aina jännityksellä avaan ketjun! 😍
T. Pori KTM (varasija 1.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Jos osasin oikein katsoa, niin
Itä-Suomen yliopisto Avoimen yliopiston väylä, ml. aikaisemmat muut opinnot, Sosiaalityö, Kuopio (3v + 2v)
Aloituspaikat 10
Ensisijaiset hakijat 84
Kaikki hakijat 96
Valitut 9
Paikan vastaanottaneet 9
Ei voi tietää, ehkä mun edellä on kolme samassa kaupungissa asuvaa, 15 vuotta sitten ylioppilaaksi valmistunutta henkilöä, jotka on kaikki päässeet ensisijaiseen kohteeseensa halutulta hakupainealalta heti toukokuussa ja joista yksikään ei ole ottanut paikkaansa vastaan. Mutta miksi? Ei se ensikertalaisuus mua mietitytä vaan se, että systeemi mahdollistaa paikkojen roikottamisen näin pitkään tulosten tultua. Olen tosi surullinen ja tietysti kun itse olen hankalassa paikassa jonottamassa niin myös ärtynyt.
Olen itse koettanut toimia aina mahd. nopeasti ja ohjeistanut näin lapsianikin, kun ovat hakeneet koulupaikkoja. Siten kehotetaan myös opintopolussa. Ottaa kukin paikkansa vastaan tai ei, olisi muille reilua tietää ajoissa onko paikkoja jaossa vai osuiko onni tällä kertaa toisen kohdalle.
Opintopolun sivuilla lukee että jos ottaa paikan vastaan mutta jää jonottamaan ylempiin kohteisiin ja tulee hyväksytyksi ylempään, tämä ylemmän paikan vastaanotto vahvistetaan automaattisesti. Miten tämä menee jos otan 4. vaihtoehdon vastaan ja jään jonottamaan ylempiin ja saan 3. vaihtoehdosta paikan, tuleeko minulle mahdollisuus jäädä jonottamaan vielä ylempiin vai mitä?
Voiko varasijat liikkua jos vipusessa näyttää että kaikki paikat on vastaanotettu?
Onko Vipunen tänään jo päivittynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Jos osasin oikein katsoa, niin
Itä-Suomen yliopisto Avoimen yliopiston väylä, ml. aikaisemmat muut opinnot, Sosiaalityö, Kuopio (3v + 2v)
Aloituspaikat 10
Ensisijaiset hakijat 84
Kaikki hakijat 96
Valitut 9
Jos on edellee varasijoilla, nii todennäkösesti valittuja 8 (+ ehdollisesti hyväksytyt)