KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Keskiviikkona 25.6 on julkaistu seuraavien hakukohteiden tulokset Helsingin yliopisto:
Elintarviketieteiden kandiohjelma
Maataloustieteiden kandiohjelma
Metsätieteiden kandiohjelma
Ympäristö- ja elintarviketalouden kandiohjelma
🌞😊👍🔥
Kiitos! Tulispa muutkin alat pian!
Vierailija kirjoitti:
Tulisipa historia jo... ja Turku
Samaa odotan!
Vierailija kirjoitti:
*Lääkiksen kanssa vikoina.
Viime vuonna tuloksia tais tulla 1.7. jo opintopolkuun, ja sitten alkoi se jonon jännääminen. Lääkiksessä ei jonot liiku juuri lainkaan, muutama paikka Kuopioon. Katotaan, pääsenkö tänä vuonna edes varasijalle... Nyt tuntuu, että en. On tää piinaa! Tuloskirje saapui sähköpostiin sitten 4.7.2024.
Paljonko lääkikseen hakijat on laskeneet itselleen pisteitä? Itse saanen n. 100 p. tai vähän alle, enkä siis ole pääsemässä mihinkään. Hammaslääkiksiin hain.
Vierailija kirjoitti:
Siis ajatteleeko nää oppilaitokset yhtään hakijoita, että pyrkisi saamaan tulokset julkistettua mahdollisimman nopeasti, vai kahvitellaanko siellä hakijapalveluissa ihan rauhassa koska aikaa on vielä 3.7. asti?
Ei kumpaakaan. Ainakin silloin kun itse olin yliopistolla töissä (tästä on vuosia aikaa), opiskelijavalintaa teki opetushenkilökunta ja lopullisen päätöksen tiedekunnan dekaani. Heille oli touko-kesäkuu muutenkin kiireistä kun moni opiskelija yritti saada graduaan tarkastukseen niin, että tutkinto päivätään ennen heinäkuun loppua.
Koska opintopolku päivittyy seuraavan kerran? Tai vipunen? Varasijaa stressaan..
Vierailija kirjoitti:
Koska opintopolku päivittyy seuraavan kerran? Tai vipunen? Varasijaa stressaan..
Opintopolku päivittyy aamuisin (paikkalaskenta on iso urakka ja tehdään öisin, kun on hiljaisempaa ja halvempaa) ja Vipunen yleensä klo 13 jälkeen, tänään oli vähän ennen yhtä.
Onko mahdollista päästä AMK rakennusarkkitehtiopintoihin Tampereelle varasijalta 2? Ilmeisesti yliopistojen arkkitehtilinjoja ei oo vielä tullu. En tiiä onko Helsingin AMK.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko lääkikseen hakijat on laskeneet itselleen pisteitä? Itse saanen n. 100 p. tai vähän alle, enkä siis ole pääsemässä mihinkään. Hammaslääkiksiin hain.
en oo koskaan uskaltanut laskea. Viime vuonna olin hampaan sisäänpääsyrajoissa, mutta yleiselle puolelle jäin varasijalle. Tuo 100 pisteen saavuttaminen on kyllä hyvä lähtökohta hampaalle ensi vuotta silmällä pitäen, vaikka tietenkin siellä sisäänpääsyn pisterajoilla onkin aikamoinen ruuhka :)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintopolku päivittyy aamuisin (paikkalaskenta on iso urakka ja tehdään öisin, kun on hiljaisempaa ja halvempaa) ja Vipunen yleensä klo 13 jälkeen, tänään oli vähän ennen yhtä.
Kiitos vastauksesta tuhannesti! <3 Vaikka on varmasti kyselty aiemminkin.
Jos vipusessa näkyy tietyillä hakuehdoilla hakijoina 1-4 henkilöä ja valittuina 1-4 henkilö. Sukupuoli, ikä ja paikkakunta (pikku kunta) täsmäävät minuun, niin voiko olettaa, että oon valittu 😁
Vierailija kirjoitti:
Jos vipusessa näkyy tietyillä hakuehdoilla hakijoina 1-4 henkilöä ja valittuina 1-4 henkilö. Sukupuoli, ikä ja paikkakunta (pikku kunta) täsmäävät minuun, niin voiko olettaa, että oon valittu 😁
Mulla ton näkymän kaltaisilla spekseillä itsellä kävi niin että nyt näkyy Opintopolussa "hyväksytty" , mutta en uskaltanut luottaa tohon. :D Vaikka siis loppu hyvin, kaikki hyvin omalla kohdalla. Eli todennäköisesti joo onneksi olkoon... mutta en silti olis sata varma.
Vierailija kirjoitti:
Voit olettaa! Jos noilla spekseillä ei olisi valittuna, silloin tietäisit senkin. Tarkista vielä hakutoiveetkin, silläkin saa eroteltua porukkaa toisistaan.
Jännitys siis jatkuu, mutta pikkuisen vois jo toivoa :D
Kiitos vastauksesta
Vierailija kirjoitti:
Mä laskin karkeesti 120p, mutta voi olla yläkanttiin, toisaalta en osaa arvioida pistemääriä, kun lasku ei ole ollut täysin oikein. En edes muista kaikkia vastauksiani. Mutta toivossa on hyvä elää vaikka ei toi 120p vielä riitäkkään :( yleiselle hain.
Nimenomaan kaikki paikat on nyt Vipusen mukaan täytetty, mutta Opintopolku ei kerro mitään. Tiedot ovat kuitenkin väkisin jo olemassa per ihminen, koska tuskin niitä paikkoja ilman nimiä on täytetty. Ymmärrän sen, että muualla voi olla vielä kesken, mutta silloin tuskin noita 183 olisi valittu jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä logiikka on siinä, että Vipunen näyttää, että Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteeseen kandi + maisteri on valittu jo kaikki 183, mutta opintopolussa tietoa ei ole vielä?
Onko joku hakenut / päässyt Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteeseen kandi + maisteri? Mikä oli alin hyväksytty pisteraja ensikertalaiselle?
Jos sinne tuli yön aikana palkit, sisällä olevat ovat tänään Vipusessa.
Tai sitten ovat todistuksella valittuja. Siellä ihan loppupäässä on se valintajonon tyyppi, sieltä näkee todistuksen ja kokeen.
Jos johonkin valitaan 10 ja jokaisessa lukee vipusessa 6 paikan vastaanottanutta, niin onko tämäkin jokin ihme tietoturvajuttu, ei voi olla jokaisessa ihan sama?? =D
Valintakoe I:n oikeat vastaukset on julkaistu.
Eikö Vaasan maisterihaussa vieläkään tuloksia tai edes palkkeja? Odotan kuumeisesti varasijalle toiseen paikkaa ja tuo taitaa olla enää ainoa maisteri (KTM) joka tulematta
Tampere on nosteessa. Sinne haluaa niin moni nykyään opiskelemaan. Sama juttu lähes kaikilla aloilla.