Opiskelija ulosotossa miten elän?
Suunnitelmissa olisi aloittaa opiskelu syksyllä , mutta aloittaja on ulosotossa. Myöskin aloittajalla edellisistä opinnoista opintolainaa ulosotossa.
onko kellään vastaavaa kokemusta saako luottotiedottomana opintolainaa ja jos ei pitääkö aloittajan tosiaan pärjätä noin 280 euron määrän opintiella vai voiko sen päälle saada toimeentulotukea? Kokemuksia?
Kommentit (11)
Opintolainaa pitäisi saada, vaikka on ulosotossa. Sehän on valtion takaama eli varmin luotto pankille.
Mene töihin. Säästät, ja opiskelet myöhemmin.
Et saa uutta velkaa, saattaa liittyä myös toiseen kertaan opiskelemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Opintolainaa pitäisi saada, vaikka on ulosotossa. Sehän on valtion takaama eli varmin luotto pankille.
Takauksen voi saada mutta mikään pankki ei sitä lainaa myönnä vaikka olisi takaus jos ei ole luottotietoja.
T. Kokemus
Opiskelin toimeentulotuella kun en saanut lainaa ilman luottotietoja, oli mukavaa kun ei tarvinnut lainaa ottaa ja Kela maksoi käytännössä kaikki laskut.
Itse opiskelin nuorena ilman luottotietoja ja sain toimeentulotukea, koska en voinut saada opintolainaa. Olin toki myös yksinhuoltajaäiti.
Nyttemmin on luottotiedot kunnossa ja olen hyvässä työpaikassa.
Koko loppuiän voisi opiskella ja ottaa opintovelkaa velan päälle jos se olisi mahdollista, mutta kun ei.
Lisää lainaa ulosotettavaksi kun edellisetkin jätetty maksamatta, hyvin sä vedät.
Provo toki, mutta mene töihin. Oleskeluyhteiskunnan aika on lopullisesti ohi.
Opiskelija olisi voinut aiemmin elää toisella tavalla.
No mites olis toi työnteko? Vai onko tämäkin taas ihan turha kela-provo?