KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Jos johonkin valitaan 10 ja jokaisessa lukee vipusessa 6 paikan vastaanottanutta, niin onko tämäkin jokin ihme tietoturvajuttu, ei voi olla jokaisessa ihan sama?? =D
Kaikki muut paitsi aloituspaikat on kolmella pyöristetty. Vain ylimpiä toiveita voi ottaa vastaan (tai jos on ylempänä hylätty, esim. ei päässyt opettajan soveltuvuuskokeisiin), joten likikään kaikki sisällä olijat eivät voi vielä paikkaa ottaa vastaan, vaikka sen tahtoisi ja viikon päästä ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko lääkikseen hakijat on laskeneet itselleen pisteitä? Itse saanen n. 100 p. tai vähän alle, enkä siis ole pääsemässä mihinkään. Hammaslääkiksiin hain.
en oo koskaan uskaltanut laskea. Viime vuonna olin hampaan sisäänpääsyrajoissa, mutta yleiselle puolelle jäin varasijalle. Tuo 100 pisteen saavuttaminen on kyllä hyvä lähtökohta hampaalle ensi vuotta silmällä pitäen, vaikka tietenkin siellä sisäänpääsyn pisterajoilla onkin aikamoinen ruuhka :)!
Hyvin mennyt sulla viime vuonna, pidän peukkuja, että tämä on sun vuosi 💫 Haen jo monetta kertaa, tänä vuonna tyrin kokeen ihan muista syistä, kuin osaamattomuuttani 😄 Jos vielä ensi vuonna haen, olkoon se sitten sisäänpääsyn vuosi 🙏🏻
Vierailija kirjoitti:
Eikö Vaasan maisterihaussa vieläkään tuloksia tai edes palkkeja? Odotan kuumeisesti varasijalle toiseen paikkaa ja tuo taitaa olla enää ainoa maisteri (KTM) joka tulematta
Edellisvuosien perusteella menee ensi viikolle. Mielelläni yllättyisin tässä kohtaa positiivisesti, mutta en pidättelisi hengitystä asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Keskiviikkona 25.6 on julkaistu seuraavien hakukohteiden tulokset Helsingin yliopisto:
Elintarviketieteiden kandiohjelma
Maataloustieteiden kandiohjelma
Metsätieteiden kandiohjelma
Ympäristö- ja elintarviketalouden kandiohjelma
🌞😊👍🔥
Vipusessa näkyy myös Helsingin yliopistoon lisäksi koepisteiden valinnat mm. kemian, maantieteen, matemaattisten tieteiden, psykologian ja logipedian kandiohjelmiin. Ilmeisesti tulokset eivät vielä ole siis näkyneet Opintopolussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiviikkona 25.6 on julkaistu seuraavien hakukohteiden tulokset Helsingin yliopisto:
Elintarviketieteiden kandiohjelma
Maataloustieteiden kandiohjelma
Metsätieteiden kandiohjelma
Ympäristö- ja elintarviketalouden kandiohjelma
🌞😊👍🔥
Vipusessa näkyy myös Helsingin yliopistoon lisäksi koepisteiden valinnat mm. kemian, maantieteen, matemaattisten tieteiden, psykologian ja logipedian kandiohjelmiin. Ilmeisesti tulokset eivät vielä ole siis näkyneet Opintopolussa?
Psyka ja logo tulivat jo viime viikolla. Siellä on paikan vastaanottaneitakin jo hurumykke, suosittuja ykköstoiveita ovat.
Vierailija kirjoitti:
Valintakoe I:n oikeat vastaukset on julkaistu.
Menin paniikissa laskeskeleen omia pisteitä muisikuvien mukaan. Ei olisi pitänyt. Aivan puuta päin, apua.
Ja Hesan ma-fy-ke ovat 100 % todistusvalinnassa paitsi jos ei ole ylioppilas, heitä varten on muutama valintakoepaikka.
Miten mikään paikka voi julkaista tuloksia "sinut on valittu" tyylisesti, jos moni paikka ei ole lyönyt tuloksia vielä lainkaan yhteiseen järjestelmään? Ymmärrän poikkeuksena paikan, jossa hakijoita on vähemmän kuin paikkoja eli sinne voi saada "valittu" ja osa näistä sitten valuu muualle myöhemmin saatuaan toisen paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vipusessa näkyy tietyillä hakuehdoilla hakijoina 1-4 henkilöä ja valittuina 1-4 henkilö. Sukupuoli, ikä ja paikkakunta (pikku kunta) täsmäävät minuun, niin voiko olettaa, että oon valittu 😁
Mulla ton näkymän kaltaisilla spekseillä itsellä kävi niin että nyt näkyy Opintopolussa "hyväksytty" , mutta en uskaltanut luottaa tohon. :D Vaikka siis loppu hyvin, kaikki hyvin omalla kohdalla. Eli todennäköisesti joo onneksi olkoon... mutta en silti olis sata varma.
Toivotaan, että tätä se tarkoittaa.
Toivottavasti tuloksia alkaisi vihdoin tulla enemmän Helsingistä huomenna. Kokeita G ja I olen odotellut ja stressannut
Onko käsitystä siitä oliko koe A yleinen osio jotenkin erityisen helppo vai vaikea? Entä A matikka ja fysiikka / kemia osiot?
Sain yleisestä osiosta 39/60. Muista osista en vielä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Siis häh, eikö varasija liiku heti, kun toiseen kouluun pääsee joku jolla se kohde ylempänä? Joku puhui, että yöllä päivittyisi? Kyllä mulla liikkui viimeksi varasija joskus iltapäivällä muistaakseni, vai kuvittelenko omiani? En satavarma ole, kävinkö aamulla katsomassa silloin lainkaan.
mä mietein samaa
Vierailija kirjoitti:
Onko käsitystä siitä oliko koe A yleinen osio jotenkin erityisen helppo vai vaikea? Entä A matikka ja fysiikka / kemia osiot?
Ainakin DIA-hakijat pitivät yleistä osiota todella helppona ja odottavat pisterajojen olevan taivaissa.
Kaikki on kuitenkin kotisohvalta käsin aina tosi paljon helpomman näköistä, eikä missään kokeessa ole toistaiseksi ollut tosi korkeita rajoja, "vaikka oli niin helppo koe".
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuloksia alkaisi vihdoin tulla enemmän Helsingistä huomenna. Kokeita G ja I olen odotellut ja stressannut
Samoin, ja H-koetta odottelen. Tulispa jo!
Joko on Tampereen kansanterveystieteen koevalinnat tehty? Mitkä pisterajat siellä?
Vierailija kirjoitti:
Yleinen kommentti kavereitteni keskuudessa kokeesta oli helppo. Mulla meni suhteellisen hyvin yhteinen osio pari helppoa pojoa menetin tyhmiin virheisiin. Matematiikan osiosta saan todennäköisesti n. 20-25/30. Fysiikan eka tehtävä meni suht oikein, tokasta tulee joitain irtopisteitä. Kemiaa en tehnyt.Tutaan (Aalto ja TRE) pääsemisen oon haudannut. Uskon, että johonki pääsen pisteilläni.
Mä luulen että saan matematiikan ja fys/kem osiosta hieman pisteitä. Eli yhteispisteet sitten varmaan jossakin 39 yleisestä osiosta + neljännes/viidennes muista pisteistä. Mahtaako näillä päästä mihinkään? Yritin laittaa kaikki helpoimmat paikat maassa.
Uskoisin, että pisteesi riittää, jos hait böndelle. Itse hain vain Aaltoon ja Treelle.
Siis häh, eikö varasija liiku heti, kun toiseen kouluun pääsee joku jolla se kohde ylempänä? Joku puhui, että yöllä päivittyisi? Kyllä mulla liikkui viimeksi varasija joskus iltapäivällä muistaakseni, vai kuvittelenko omiani? En satavarma ole, kävinkö aamulla katsomassa silloin lainkaan.