Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
3461/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä ei ole sosionomin jatkokoulutus. Sosiaalityön maisteriin ei pääse ilman sosiaalityön perus- ja aineopintojen suorittamista. Sosionomin tutkinto ei riitä.

Eli sosionomi on ihan samalla viivalla tässä minkä tahansa amk- tai kandintutkinnon suorittaneen kanssa.

Tai siis tarkemmin ottaen ei ole samalla viivalla, vaan ei millään viivalla, kun sosionomi ei voi hakea maisterin koulutukseen. Ei edes pääse kiintiöön kun on jo joku korkeakoulututkinto. 

Vaikuttaako muka tuo alempi korkeakoulutukinto?

Vierailija
3462/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, Vaasan yliopisto on julkaissut maistereista jo julkisoikeuden, soten ja strategic business development (vipusessa näkyy) mutta ei mitään kauppatieteiden maistereita.

Jos joku tietää sotehallinnon pisterajoja, niin tännemullehetikaikkinyt!!! 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3463/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä ei ole sosionomin jatkokoulutus. Sosiaalityön maisteriin ei pääse ilman sosiaalityön perus- ja aineopintojen suorittamista. Sosionomin tutkinto ei riitä.

Eli sosionomi on ihan samalla viivalla tässä minkä tahansa amk- tai kandintutkinnon suorittaneen kanssa.

Tai siis tarkemmin ottaen ei ole samalla viivalla, vaan ei millään viivalla, kun sosionomi ei voi hakea maisterin koulutukseen. Ei edes pääse kiintiöön kun on jo joku korkeakoulututkinto. 

Kyllä maisterihaussa voi kuka vaan amk tai kandi tai ulkomailla suoritettu vastaava.

Lähes kaikkiin koulutuksiin pitää lisäksi olla sen aineen perus- ja aineopinnot, että on samalla tasolla kuin muut pääaineopiskelijat. Trade voi hakea KTM:ksi ilman ja insinööreille tulee DI-opinnoissa lisäopintoja sisäänpääsyn jälkeen ja kandissa voi riittää lähialan opinnot pohjaksi.

Vierailija
3464/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis kuinka paljon aikasemmin palkit tulee ennen tuloksia? 

Tunteja tai päiviä ennen tai mitä tahansa siltä väliltä.

Vierailija
3465/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki joille tulokset on jo tulleet, onko tiedossa mitään virheellisiä pääsykoetehtävien vastauksia? Oikaisupyynnöt kaiketki voi tehdä vasta 3.7, kun pääsee katsomaan vallusta omat vastaukset eikös? Kiinnostaisi tietää.

Vierailija
3466/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä logiikka on siinä, että Vipunen näyttää, että Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteeseen kandi + maisteri on valittu jo kaikki 183, mutta opintopolussa tietoa ei ole vielä?

Onko joku hakenut / päässyt Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteeseen kandi + maisteri? Mikä oli alin hyväksytty pisteraja ensikertalaiselle? 

Vierailija
3467/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä logiikka on siinä, että Vipunen näyttää, että Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteeseen kandi + maisteri on valittu jo kaikki 183, mutta opintopolussa tietoa ei ole vielä?

Onko joku hakenut / päässyt Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteeseen kandi + maisteri? Mikä oli alin hyväksytty pisteraja ensikertalaiselle? 

Jostain luin, että vipunen päivittyy ensin eli sitten ne näkyisi opintopolussa huomenna. Korjatkoon joku, jos ei olekaan näin. Eli periaatteessa, jos pystyy rajaamaan itsensä tarpeeksi (ikä, sukupuoli, asuinpaikka yms) niin pystyy etukäteen katsomaan, jos itse pääsi. En tän tarkemmin tiedä, mä en osaa Vipusta käyttää xD

Vierailija
3468/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinne tuli yön aikana palkit, sisällä olevat ovat tänään Vipusessa.

Tai sitten ovat todistuksella valittuja. Siellä ihan loppupäässä on se valintajonon tyyppi, sieltä näkee todistuksen ja kokeen.

Vierailija
3469/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea amikseen. Ei tarvitse jännittää kouluun pääsyä. Tulevat kotoa hakemaan vaikka väkisin.

Vierailija
3470/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarviketieteet Helsinki varasija 5, nyt kaikilla peukut ylös 😀

Vierailija
3471/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona 25.6 on julkaistu seuraavien hakukohteiden tulokset Helsingin yliopisto:

Elintarviketieteiden kandiohjelma

Maataloustieteiden kandiohjelma

Metsätieteiden kandiohjelma

Ympäristö- ja elintarviketalouden kandiohjelma

🌞😊👍🔥

Vierailija
3472/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa jo psykan maisteri Hki kiitos

Vierailija
3473/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maisterihaussa voi kuka vaan amk tai kandi tai ulkomailla suoritettu vastaava.

Lähes kaikkiin koulutuksiin pitää lisäksi olla sen aineen perus- ja aineopinnot, että on samalla tasolla kuin muut pääaineopiskelijat. Trade voi hakea KTM:ksi ilman ja insinööreille tulee DI-opinnoissa lisäopintoja sisäänpääsyn jälkee

Tuossa tarkoitettiin varmaan tuon koulutusalan erityispiirrettä, eli ei voi valmistua maisteriksi ilman niitä tiettyjä yliopiston pohjaopintoja. Kuten esimerkiksi juristiksikaan ei voi. Ekonomiksi voi puolestaan valmistua vaikka putkella ytk-ktm tai tradenomi-ktm.

Vierailija
3474/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa pliis että ahistelen turhaa kun oon enskertalainen hakija mut mulla ei näy ensikertalaisten koevalintajonoa vaan tuo kaikkien jono :(

Minulla ei näy mihinkään AMK hakuun kuin yksi jono, vaikka olen ensikertalainen.

Vierailija
3475/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa odottelen

Vierailija
3476/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa pliis että ahistelen turhaa kun oon enskertalainen hakija mut mulla ei näy ensikertalaisten koevalintajonoa vaan tuo kaikkien jono :(

Minulla ei näy mihinkään AMK hakuun kuin yksi jono, vaikka olen ensikertalainen.

yliopistoon oli tässä kyse ja vastaus saatu :)!

Vierailija
3477/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÄÄÄÄÄÄ, 3. varasija agronomiks. Pe-lot-taa.

Vierailija
3478/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa historia jo... ja Turku

Vierailija
3479/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Varasijalla ympäristötieteisiin ja oon ihan tulisilla hiilillä nyt :(

Vierailija
3480/6747 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tampereen ja vaasan hallintotieteillä on noin järkyttävä ero? 44p tampereelle varasija 79 ja vaasaan olis päässy 42p suoraan sisään ei ensikertalaisena

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän