KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuloksia alkaisi vihdoin tulla enemmän Helsingistä huomenna. Kokeita G ja I olen odotellut ja stressannut
Näkyykö G-kokeesta edes palkkeja edes vielä?
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että pisteesi riittää, jos hait böndelle. Itse hain vain Aaltoon ja Treelle.
Ylimielisesti ja loukkaavasti kirjoitettu muista Suomen kaupunkien yliopistoista. Böndellä tarkoittanet maaseutua? Ei ne yliopistot sijaitse maalla. Sivistymätön ei tiedä tuota.
En saanut paikkaa ja masentaa ihan tosissaan, olin niin toivonut elämänmuutosta. Kertasin koko kevään tiettyjä aineita mutta eipä tuossa kokeessa sitten ollut siitä hyötyä. Ensi keväänä voi tietty hakea uudestaan, mutta silloinkin ensikertalaiset kiilaa etusijalle eikä kokeeseen edelleenkään voi täsmäharjoitella 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuloksia alkaisi vihdoin tulla enemmän Helsingistä huomenna. Kokeita G ja I olen odotellut ja stressannut
Ei ainakaan oikeustieteissä eikä I-kokeen kielissäkään (siis Helsingin yliopistosta, käsittääkseni joistain muista kouluista tullut)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että pisteesi riittää, jos hait böndelle. Itse hain vain Aaltoon ja Treelle.
Ylimielisesti ja loukkaavasti kirjoitettu muista Suomen kaupunkien yliopistoista. Böndellä tarkoittanet maaseutua? Ei ne yliopistot sijaitse maalla. Sivistymätön ei tiedä tuota.
Olen eri, mutta ei bönde ny itsessään mikään haukkumasana ole, maailman mittakaavassa koko Suomi on yhtä landea ja mitä siitä :D mutta jos ny joku stadia pitää kaupunkina niin kehäkolmosen sisäpuolelta katsoessa myös Tampere on böndeä😎
"Olen eri, mutta ei bönde ny itsessään mikään haukkumasana ole, maailman mittakaavassa koko Suomi on yhtä landea ja mitä siitä :D mutta jos ny joku stadia pitää kaupunkina niin kehäkolmosen sisäpuolelta katsoessa myös Tampere on böndeä😎"
Sanoo ylimielinen "stadilainen". Kvg
Vierailija kirjoitti:
En saanut paikkaa ja masentaa ihan tosissaan, olin niin toivonut elämänmuutosta. Kertasin koko kevään tiettyjä aineita mutta eipä tuossa kokeessa sitten ollut siitä hyötyä. Ensi keväänä voi tietty hakea uudestaan, mutta silloinkin ensikertalaiset kiilaa etusijalle eikä kokeeseen edelleenkään voi täsmäharjoitella 😭
Pahoittelut! Mä ymmärrän pettymyksen, itsellenikin toinen suunta olisi todella tarpeen. Onneksi vielä ei tarvitse päättää ensi keväästä, mutta oon ainakin itse tässä koittanut varmistella, etten jätä kesken, jos on toivoa sisäänpääsyyn yrittämällä vielä kerran ja toisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Keskiviikkona 25.6 on julkaistu seuraavien hakukohteiden tulokset Helsingin yliopisto:
Elintarviketieteiden kandiohjelma
Maataloustieteiden kandiohjelma
Metsätieteiden kandiohjelma
Ympäristö- ja elintarviketalouden kandiohjelma
🌞😊👍🔥
Hyvä Viikki! Kumpula voisi ottaa oppia heistä ja lopettaa laiskottelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan oikeustieteissä eikä I-kokeen kielissäkään (siis Helsingin yliopistosta, käsittääkseni joistain muista kouluista tullut)
Ok, kuinkahan kauan näissä Helsingin tuloksissa oikein kestää?
Alkaa kyllä enemmän ja enemmän näyttämään siltä ettei ole toivoakaan opiskelemaan pääsystä. Varasijat on siellä parinkymmen kohdilla eivätkä ne liiku mihinkään. Ole liikkuneet käytännössä koko aikana. Vähän masentavaa, eikä oikein tiedä kannattaako luopua koko ajatuksesta opiskelusta vai yrittää vielä syksyllä. Itsellä on hyvä työ, mutta uralla eteneminen vaatisi lisäkouluttautumista, mutta ei tunnu pääsykokeet onnistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa kyllä enemmän ja enemmän näyttämään siltä ettei ole toivoakaan opiskelemaan pääsystä. Varasijat on siellä parinkymmen kohdilla eivätkä ne liiku mihinkään. Ole liikkuneet käytännössä koko aikana. Vähän masentavaa, eikä oikein tiedä kannattaako luopua koko ajatuksesta opiskelusta vai yrittää vielä syksyllä. Itsellä on hyvä työ, mutta uralla eteneminen vaatisi lisäkouluttautumista, mutta ei tunnu pääsykokeet onnistuvan.
Mille alalle olet hakenut? Jossain jonot liikkuvat vielä paljonkin, riippuu alasta. Ei kannata vielä menettää toivoaan.
Jännittää tulokset mut ees palkit ei oo tullu :/
Tulispa ne huomenna viimein...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mille alalle olet hakenut? Jossain jonot liikkuvat vielä paljonkin, riippuu alasta. Ei kannata vielä menettää toivoaan.
Rakennusalan koulutuksia olen hakenut. Paikkoja on vielä kohtalaisesti jaossa, mutta kun oma varasija alkaa kakkosella niin vaikeaksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalan koulutuksia olen hakenut. Paikkoja on vielä kohtalaisesti jaossa, mutta kun oma varasija alkaa kakkosella niin vaikeaksi menee.
Eiköhän rakennusalalla jonot vielä liiku. Ei kannata heittää kirvestä kaivoon.
Vierailija kirjoitti:
"Olen eri, mutta ei bönde ny itsessään mikään haukkumasana ole, maailman mittakaavassa koko Suomi on yhtä landea ja mitä siitä :D mutta jos ny joku stadia pitää kaupunkina niin kehäkolmosen sisäpuolelta katsoessa myös Tampere on böndeä😎"
Sanoo ylimielinen "stadilainen". Kvg
En oo stadista tai muustakaan kaupungista vaan nimenomaan böndeltä🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hain raksamestariksi Metropoliaan, oon kolmannella varasijalla, mutta en oo ottamassa paikkaa vastaan, jos tarjotaan, niin että jos hait siihen, eiköhän niitä vapaudu
mahtaakohan maa tai metsätaloustieteen pääsykoejonot enää liikkua tosta mihinkään... samassa kun tuli elintarvike ja ympäristötiedekin, jonne on samoja hakijoita (metsätalous jätetty vikaks varavaihtoehdoks) joten ne varasijat varmaan meni heti jo tänään samantien, ja mulle on sit jääny niistä jääneet varasijat? oon vielä ensikertalaisuuuden amkiin menettänyt. :(
Vierailija kirjoitti:
Haitko AMK vai yliopistoon?
Ainakin ammattikorkeaan liittyen suosittelisin harkitsemaan polkuopintoja yhtenä hyvänä väylänä päästä sisälle.
Kun itse hain kauan sitten tradenomilinjalle monimuotoon (oli lähiopetusta mutta vain 4 päivää kuukaudessa), niin haku tapahtui lukio- tai ammattikoulutodistuksen ja opiskeltavan alan työkokemuksen perusteella.
Noh, oma lukiotodistus oli luokkaa kasin keskiarvo ja eihän mulla ollut alan työkokemusta, kun olin alanvaihtaja. Ei toivoakaan päästä sisään. Otin selvää polkuopinnoista ja ilmoittautumispäivän aamuna olin kärppänä valmiina ja sain kuin sainkin hakemuksen ajoissa sisään. Opiskelin varsinaisten opiskelijoiden mukana koko ensimmäisen vuoden, maksoin siitä ilosta muistaakseni 300€ ja ekan lukuvuoden lopulla olin tehnyt yli 70 op:ta erinomaisella keskiarvolla ja tutkinto-opiskelijaksi haku oli pelkkä muodollisuus sen jälkeen, yks paperi sisään ja opiskeluoikeus myönnettiin jo ennen kesää.
"En oo stadista tai muustakaan kaupungista vaan nimenomaan böndeltä🤭"
Saahan sitä sanaa käyttää itse, jos kokee kohdallaan olevan oikea.
Suomen kaupungit eivät ole böndellä. Tuo sana on ihan verrattavissa n-sanaan, toisia nimittävistä voi tuntua hyvinkin ylevältä, mutta objektista loukkaavalta.