Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehen raittius on naisille niin iso ongelma?

Vierailija
12.03.2025 |

Taas taisi kuihtua yksi tapailu kasaan, kun naiselle raittiuteni oli iso ongelma. En puuttunut millään tasolla naisen juomisiin, mutta ilmeisesti oli liikaa, kun tilasin ravintolassa kivennäisvettä enkä olutta/viiniä. Tämä ei sentään epäillyt ex-alkoholistiksi niin kuin edellinen. Miksi miehen juomattomuus on niin iso juttu naisille?

Kommentit (188)

Vierailija
161/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkia vastauksia mutta minusta syy on ihan selvä. On jotenkin epämukavaa olla itse yhtään humalassa jos toinen on täysin selvä. Ainakin itse alan koko ajan miettiä että vaikutanko nyt jotenkin yhtään humaltuneelta, olenko puheliaampi tai iloisempi kuin selvänä ja ajatteleekohan tuo nyt että "nyt se on humalassa".

En vain halua oman kumppanini kanssa sitä oloa että en voi olla rennosti muutaman viinilasin jälkeisessä mukavassa olotilassa vaan minun pitää tarkkailla itseäni. Siinä menee se koko ilo pois.

Enkä siis tarkoita että se toinen tekisi sen tahallaan tai edes välttämättä ajattelisi niin mutta niin se saa minut tuntemaan ja siksi en halua täysin raitista puolisoa.

On sullakin ongelm

Juurihan sanot niin. 

On kieroutunut ajatus että "vapautumiseen" tarvitsee hermomyrkkyä.

Vierailija
162/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämättömiä kommentteja. 

Yhtä lailla minulle voi tulla paha mieli kun haluan herkutella sushilla ja kumppani ei syö sushia. Voin ajatella, että nyt se varmaan tuomitsee minut ja tarkkailee kuinka paljon kaloreita saan.

Tuo kertoo syömishäiriöstä.

Testasin vain tuon kommentoijan logiikkaa.

Tosiaan siis se, että haluaa kumppanin juovan alkoholia kun itsekin juo, kertoo juomishäiriöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkia vastauksia mutta minusta syy on ihan selvä. On jotenkin epämukavaa olla itse yhtään humalassa jos toinen on täysin selvä. Ainakin itse alan koko ajan miettiä että vaikutanko nyt jotenkin yhtään humaltuneelta, olenko puheliaampi tai iloisempi kuin selvänä ja ajatteleekohan tuo nyt että "nyt se on humalassa".

En vain halua oman kumppanini kanssa sitä oloa että en voi olla rennosti muutaman viinilasin jälkeisessä mukavassa olotilassa vaan minun pitää tarkkailla itseäni. Siinä menee se koko ilo pois.

Enkä siis tarkoita että se toinen tekisi sen tahallaan tai edes välttämättä ajattelisi niin mutta niin se saa minut tuntemaan ja siksi en halua täysin raitista p

Olet ainoa tässä keskustelussa joka niin on sanonut.

Vierailija
164/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä lailla minulle voi tulla paha mieli kun haluan herkutella sushilla ja kumppani ei syö sushia. Voin ajatella, että nyt se varmaan tuomitsee minut ja tarkkailee kuinka paljon kaloreita saan.

Ei tuo rinnastu. Se rinnastuisi jos itse haluaisit aina välillä rentoutua hyvän ruan merkeissä mutta kumppanisi olisi ainaisella laihiksella eikä koskaan herkuttelisi samalla. Ei olisi sama asia viettää mukavaa hetkeä pöydän ääressä jos sinä vain syöt ja toinen tuijottaa.

Vaikka se toinen ei mitenkään kommentoisi asiaa tai olisi sinällään asiasta katkera mutta kyllä nautinnossa usein on oleellista se että sen voi jakaa jonkun toisen kanssa.

Kyllä rinnastuu. Ihan sama logiikka.

"Toinen tuijottaa". Kummallisia mielikuvia raittiista ihmisistä.

Mikä siis oli pointtisi? Minä tykkään herkutella ja voisin hyvin olla parisuhteessa diettaajaan kanssa.

Tosiaan, on muitakin tapoja rentoutua kuin jokin tietty juoma tai ruoka.

Juuri se on huolestuttavaa, että alkoholi nostetaan johonkin erityisasemaan, koska se on päihdyttävä aine.

Vierailija
165/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo rinnastu. Se rinnastuisi jos itse haluaisit aina välillä rentoutua hyvän ruan merkeissä mutta kumppanisi olisi ainaisella laihiksella eikä koskaan herkuttelisi samalla. Ei olisi sama asia viettää mukavaa hetkeä pöydän ääressä jos sinä vain syöt ja toinen tuijottaa.

Vaikka se toinen ei mitenkään kommentoisi asiaa tai olisi sinällään asiasta katkera mutta kyllä nautinnossa usein on oleellista se että sen voi jakaa jonkun toisen kanssa.

Hyvin sanottu!

Pahinta on se etteivät ne absolutistit oikeasti ikinä

Nyt kerrot vain oman mielikuviuksesi tuotteita.

Vierailija
166/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla kerrot jo heti alussa suhteestasi alkoholiin, etkä pimitä sitä siihen asti kunnes tulee ensimmäinen tilanne, jossa sitä olisi tarkoitus juoda

Tämä. Naurettavaa olla hiljaa noin isosta asiasta ja sitten loukkaantua kun se ei olekaan toiselle ok.

Toivottavasti ette ole tosissanne.

Pitääkö suhde kaikkiin päihteisiin käydä läpi?

Siinähän on kivat ensitreffit, kun jaamme toisillemme millainen on suhteemme nikotiiniin, kannabikseen, ekstaasiin, amfetamiiniin, kokaiiniin, LSD:hen jne. jne.

Vierailija
167/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nämä ovat trolleja. 

Toinen käyttää päihdettä ja toinen ei. 

Päihteen käyttäjä vaatii, että raittius on kerrottava heti, kun se on niin iso asia! Raittiille sillä käytöllä tai käyttämättömyydellä ei ole niin suurta merkitystä.

Kumman asenne on vinksahtanut?

Vierailija
168/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko muuten vaan raitis vai alkoholisti? Raitista itsekin etsisin mutten sellaista, joka on ns. pakkoraitis alkoholismin takia. Näin naisena on tuntunut tosi vaikealta löytää raitista miestä, ovat tosi harvassa. Ainakin sellaiset ei-uskonnolliset :D

Mitä eroa näillä on? Itse olen varmaan loppuikäni alkoholisti kun suu napsaa vaikken enää juokaan. Nautin vain nykyään raittiista perhe-elämästä niin paljon. 

Vierailija
169/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nämä ovat trolleja. 

Toinen käyttää päihdettä ja toinen ei. 

Päihteen käyttäjä vaatii, että raittius on kerrottava heti, kun se on niin iso asia! Raittiille sillä käytöllä tai käyttämättömyydellä ei ole niin suurta merkitystä.

Kumman asenne on vinksahtanut?

Haluatko lähteä tuomariksi treffeille määräämään asiasta? Ilmeisesti haluat. Ikävä uutinen kontrollifriikille: ihmissuhteet eivät toimi niin että voit asettua yläpuolelle määräämään.

Jos asia häiritsee useita treffikumppaneita, silloin kannattaa hyväksyä se ja sopeuttaa omaa toimintaansa. Eikä alkaa huutaa miten väärässä muut ovat.

Vierailija
170/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs raitis mies tässä hei ja se tosiaan aiheuttaa humaltuneessa naisessa ja myös miehessä epävarmuutta, jos toinen on selvinpäin ja muutoinkin sellaiset sessiot on viisainta toteuttaa isommassa porukassa tai sitten nainen ei yksinkertaisesti tapaile selvää miestä? Minua ei haittaa toisen humalatila mutta se saattaa ärsyttää, jos toinen alkaa laukomaan asioita päin näköä pilkalliseen sävyyn. Kas kun ei selvinpäin, tuokaan, saa suutaan auki? 

Vierailija
171/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla kerrot jo heti alussa suhteestasi alkoholiin, etkä pimitä sitä siihen asti kunnes tulee ensimmäinen tilanne, jossa sitä olisi tarkoitus juoda

Tämä. Naurettavaa olla hiljaa noin isosta asiasta ja sitten loukkaantua kun se ei olekaan toiselle ok.

Toivottavasti ette ole tosissanne.

Pitääkö suhde kaikkiin päihteisiin käydä läpi?

Siinähän on kivat ensitreffit, kun jaamme toisillemme millainen on suhteemme nikotiiniin, kannabikseen, ekstaasiin, amfetamiiniin, kokaiiniin, LSD:hen jne. jne.

Älä esiinny vielä tyhmempänä kuin mitä olet. Nikotiini ei päihdytä, ja muut luettelemasi aineet ovat laittomia. Valtaosa maailman ihmisistä juo alkoholia, huumeita käyttävät harvat ja siitä ollaan hiljaa (syystäkin).

Vierailija
172/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen raittius ei ole ikinä ongelma, vaan on iso plussa. Oma mies on raitis ja niin itsekin olen, eikä alkoholilla ole mitään merkitystä meidän elämässä. On meillä kuitenkin alkoholia kotona (giniä, tequilaa, konjakkia ja liköörejä) siltä varalta jos vieraat haluavat. Olutta ja viiniä ei ole. 

Vierailija
173/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään tehdä hyvää ruokaa. Istutaan pöydässä tuntitolkulla, syödään ja juodaan jotain ruokaan sopivaa viiniä. Nämä on parhaita iltoja. Huomenna taas.

Jos alkoholi jäisi pois, niin se olisi kuin yksi maku lähtisi pois. Ongelmia alkoholi ei ole aiheuttanut, niin en siitä luopuisi.

Vierailija
174/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko muuten vaan raitis vai alkoholisti? Raitista itsekin etsisin mutten sellaista, joka on ns. pakkoraitis alkoholismin takia. Näin naisena on tuntunut tosi vaikealta löytää raitista miestä, ovat tosi harvassa. Ainakin sellaiset ei-uskonnolliset :D

En ole alkoholisti, en vain välitä alkoholijuomien mausta enkä humaltumisesta. Tuo on kummallista miten savuttomuus ja huumeettomuus on ihan normaalia eikä kukaan epäile minulla olevan tupakan kanssa ongelmia, jos en polta. Mutta jos en käytä alkoholia niin olen joko alkkis tai uskis :D en tajua.

Ap

Minustakin Suomessa on vallalla hyvin alkoholimyönteinen asenne jossa oma juomattomuuttaan ilmeisesti joutuu perustelemaan Jos ei juo kaljaa, niin ei tarkoita sitä että ainoa vaihtoehto sen ohella olisi pelkkä raanavesi. Olen edellisen kanssa samaa mieltä että eihän tupakoimattomuutta enää joudu sen kummemmin perustelemaan tai että ei kannattaa cannabiksen laillistamista.

Raittiuden voi yhdistää luontevasti terveisiin liikunnallisiin elämäntapoihin eikä se edellytä kuulumista mihinkään tiukkaan uskonnolliseen yhteisöön. Kun on aina selvinpäin, niin sitä oppii juttelemaan vieraampienkin ihmisten kanssa ilman että tarvitsi mitään erityistä "rohkaisuryyppyä". Normaaliin raittiuteen ei kuulu saarnaaminen muiden ihmisten alkoholin käytöstä, ja ne säästyneet rahat voi käyttää muihin menoihin kuten parempaan ruokaan, vaatteisiin tai erilaisiin harrastuksiin. Raittiina lihansyöjänä vierastinkin sellaisia vegaaneja, joilla on kova tarve puuttua muiden syömisiin.

Vierailija
175/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysraitista on vaikea saada mukaan mihinkään illanviettoihin tai juhliin tai ainakaan pysymään siellä pakollista kohteliaisuutta enempää. Tylsää. Kohtuus kaikessa on paras. 

Paitsi runkkaamisessa. 

Vierailija
176/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap'lle vinkki tässä: Täysin raittiitakin naisia on! Kuten vaikkapa minä. En käytä alkoholia ollenkaan, koska rakastan selvää ja raitista elämää. Kumppaninkin näin ollen tulee olla raitis, eihän siitä muuten mitään tule. 

Tsemppiä matkaan Ap! - kyllä sinä löydät samanlaisen naisen elämääsi...🥰

Vierailija
177/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan mieheni kanssa täysraittiita ja osataan nauttia elämästä ihan vesiselvinä. Joillekin se tuntuu olevan pienoinen ongelma joka lähinnä hymyilyttää. Vappubileisiin meitä ei oikein kaivata, mutta eipä tuo haittaa, kun tärkein ihminen elämässä on raitis.<3

Vierailija
178/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käy vähän sääliksi leskirouva naisystäväni, joka kovasti toivoisi löytävänsä puolison elämäänsä. Monta hyvää raitista miestä on jo menettänyt, koska hän haluaa rentoutua viinin voimalla. 

Vierailija
179/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla perjantaipullot auki, niin aihe ei kiinnosta. Sunnuntaina ehkä enemmän.😁

Vierailija
180/188 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 9 vuotta asunut Espanjassa ja täällä saa ihan kelvollista viiniä 1€ per litra. Paljon on silti vallalla täysraittius, eikä kukaan kysele miksi et ota. Siinä mielessä Suomessa on juntimpi meininki.