Miksi miehen raittius on naisille niin iso ongelma?
Taas taisi kuihtua yksi tapailu kasaan, kun naiselle raittiuteni oli iso ongelma. En puuttunut millään tasolla naisen juomisiin, mutta ilmeisesti oli liikaa, kun tilasin ravintolassa kivennäisvettä enkä olutta/viiniä. Tämä ei sentään epäillyt ex-alkoholistiksi niin kuin edellinen. Miksi miehen juomattomuus on niin iso juttu naisille?
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Minun käy vähän sääliksi leskirouva naisystäväni, joka kovasti toivoisi löytävänsä puolison elämäänsä. Monta hyvää raitista miestä on jo menettänyt, koska hän haluaa rentoutua viinin voimalla.
Eli hän ei ole menettänyt yhtään mitään, kun ei halua raitista miestä.
Vierailija kirjoitti: En ainakaan itse käsittänyt tuota kommenttia niin että juominen hävettää. Se saattaa hävettää että itse puhuu asioista ja käyttäytyy kuten humalaiset yleensä, kun toinen istuu selvinpäin ja käyttäytyy ja puhuu kuten selvinpäin tehdään. Niissä on hurja ero. Toinen vapautuu ja avautuu, toinen ei.
Tämä. Jopa Beatles oli aikoinaan vakavasti ajautumassa erilleen, kun jäsenet käyttivät keskenään eri päihteitä ja olivat eri aallonpituuksilla. Ei eletä tavallaan samassa maailmassa, mielentilassa, todellisuudessa. Itse en nykyisin juo ollenkaan, ja minun on pakko lähteä kotiin siinä vaiheessa kun huomaan kaverin päihtyvän iloista alkuhiprakkaa pidemmälle. En vain koe että hän on enää läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun käy vähän sääliksi leskirouva naisystäväni, joka kovasti toivoisi löytävänsä puolison elämäänsä. Monta hyvää raitista miestä on jo menettänyt, koska hän haluaa rentoutua viinin voimalla.
No eipä menettänyt rouva, eikä raitis mieskään menettänyt yhtään mitään koska ei halunnut viininlipittäjä frun kanssa seurustelemaan. Tilanne muy bien, 50-50.👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä menettänyt rouva, eikä raitis mieskään menettänyt yhtään mitään koska ei halunnut viininlipittäjä frun kanssa seurustelemaan. Tilanne muy bien, 50-50.👍
Juurikin näin, ja taas päästään siihen että absolutisti ei sovi yhteen alkoholia juovan ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tiedä mitään viinan juomisen ja yhden viinilasin välillä?
Ja millaisiksi "tärkeät ihmiset" muuttuvat? Millaisissa juhlissa oikein käyt? Ymmärrän että ei ole kivaa jos oksennellaan lattialle tai tapellaan. Mutta hyvin poikkeuksellista tuo on. Itse muistan yhden tapauksen 25 vuoden ajalta.
Vai onko äänekäs puhe ja nauru jo liikaa?
Totta kai tiedän, ja viihdyn hyvin silloin porukassa, jos ei kukaan juo humaltuakseen. Tällaisia ihmisiä on ystäväpiirissäni, eikä heitä haittaa, jos juon kivennäisvettä mieluummin. En ole mikään hissukka, minuäkin puhun äänekkäästi ja nauran paljon, ei siihen alkoholia vaadita. Mutta esimerkiksi tiettyjen sukulaisten juhlissa tai jos joukossa on vieraita ihmisiä, joilla on eri juomatottumukset, ei välttämättä olekaan niin mukavaa enää loppuillasta.
Ihan liia
Näemmä. Silti et oikein osaa muistella sosiaalisia tapahtumia muuta kuin negatiivisella mielellä.
Kannattaisi välillä vaikka vähän humaltua niin olisi kivampaa.
Miesystävä myös lopetti suhteemme, koska minä en juo. Olen vaan nähnyt liikaa mitä se alkoholi tekee ja miten se voi olla joillekin se suurin rakkaus, ja se asia joka tuhoaa kaiken. En myöskään välitä mausta tai humaltumisesta. Hän valitsi alkoholin.
Oli se alkoholittomuus itsellekin aiemmin ongelma. Mutta ei enää. Nykyään on muotia olla raitis ja noloa ihan kännissä.
Mulla on se ongelma, että alkoholiongelmaiset miehet ovat tosi kiinnostuneita. Mä en halua juoppoa mieskaveria. Ka dig kun en tupakoi, niin ne haluaa kans lopettaa.
Minusta ihmiset pit ihan itse muuttaa elämäänsä jos ei ole siihen tyytyväinen. En mä halua olla joku pippa laukka kellekään miehelle.
Totta kai tiedän, ja viihdyn hyvin silloin porukassa, jos ei kukaan juo humaltuakseen. Tällaisia ihmisiä on ystäväpiirissäni, eikä heitä haittaa, jos juon kivennäisvettä mieluummin. En ole mikään hissukka, minuäkin puhun äänekkäästi ja nauran paljon, ei siihen alkoholia vaadita. Mutta esimerkiksi tiettyjen sukulaisten juhlissa tai jos joukossa on vieraita ihmisiä, joilla on eri juomatottumukset, ei välttämättä olekaan niin mukavaa enää loppuillasta.
Ihan liian usein voi käydä niin, että ihmiset alkavat ilkeillä, piikitellä ja olla riidanhaluisia. Tiedän ihmisiä, jotka alkavat puhua rumasti puolisostaan tai perheenjäsenistään, työkavereistaan ym. vaikka olisivat läsnä. Toisille tulee paha mieli ja itku, jotkut alkavat riidellä takaisin. Tai sitten käyttäytyvät itse tavalla, jota ei ole kiva katsella. En tahdo nähdä sellaista, varsinkin kun samat ihmiset ovat selvin päin ihan fiksuja ja mukavia.
Sellaisissa juhlissa tai tapahtumissa en käy ollenkaan, joissa oksennellaan lattialle ja tapellaan. En tunne ketään sellaisia ihmisiä. Mutta joistakin alkoholi tuo esiin todella ikävän puolen, ja sitten jälkikäteen joko pahoitellaan "en minä sitä oikeasti tarkoittanut" -henkeen, tai esitetään ettei edes muisteta mitään. Muut kuitenkin muistavat ja ikävä fiilis jää, varsinkin kun tilanne toistuu useampaan kertaan. Joiltakin on välit menneet poikki tai jokin jäänyt hiertämään. Jos ihmiset jättäisivät juomisen siihen pieneen määrään, ei tuollaisia tilanteita tarvitsisi kenenkään kohdata. Minulla on aina hauskaa ja hyvä fiilis juhlissa ja tapaamisissa ilman mitään alkoholin tuomaa "rentoutumista ja estojen poistamista" alkuun.