Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehen raittius on naisille niin iso ongelma?

Vierailija
12.03.2025 |

Taas taisi kuihtua yksi tapailu kasaan, kun naiselle raittiuteni oli iso ongelma. En puuttunut millään tasolla naisen juomisiin, mutta ilmeisesti oli liikaa, kun tilasin ravintolassa kivennäisvettä enkä olutta/viiniä. Tämä ei sentään epäillyt ex-alkoholistiksi niin kuin edellinen. Miksi miehen juomattomuus on niin iso juttu naisille?

Kommentit (188)

Vierailija
101/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein miehen mikä hyvänsä poikkeavuus on naisille iso turn off.

Ei kaikille mutta isossa kuvassa menee näin.

No eikö tuo nyt ole täysin luonnollista. Jos on jotenkin poikkeava niin on vähemmän ihmisiä joille se on ok.

Vierailija
102/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla raittiin tekemisissä juopon kanssa, siitä ei seuraa mitään hyvää. Itseäni lähtökohtaisesti ärsyttää jo ne satunnaiset kaljat jotka sitten usein johtaa useampaankin. En vaan mitenkään käsitä mikä pakko sitä kaljaa on saada kun itsellä ei moista riippuvuutta ole, mutta kukapa toisten riippuvuuksia ymmärtäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla raittiin tekemisissä juopon kanssa, siitä ei seuraa mitään hyvää. Itseäni lähtökohtaisesti ärsyttää jo ne satunnaiset kaljat jotka sitten usein johtaa useampaankin. En vaan mitenkään käsitä mikä pakko sitä kaljaa on saada kun itsellä ei moista riippuvuutta ole, mutta kukapa toisten riippuvuuksia ymmärtäisi.

Tämä ajatusmaailma raittiilla yleensä on. Nimitellään juopoksi ja pidetään itseään muita parempana. Ja sitten ihmetellään miksi ei kutsuta juhliin.

Vierailija
104/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ajatusmaailma raittiilla yleensä on. Nimitellään juopoksi ja pidetään itseään muita parempana. Ja sitten ihmetellään miksi ei kutsuta juhliin.

No mitä se on ellei riippuvuutta ja juoppoutta jos sitä alkoholia on säännöllisesti saatava. Ei kai se juoppous sitä pelkästään meinaa että juo itsensä johonkin peräkadulle pahvilaatikkoon.

Vierailija
105/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se on toisinkin päin: miehet ei vaan hyväksy, jos nainen ei juo. 

Se on kyllä niin päin, että Suomessa suhtaudutaan ikävällä tavalla niihin, jotka eivät halua juoda. Tyyliin "noita ei voi kutsua, kun ne eivät juo alkoholia". Kuitenkin alkoholia pidetään nykytietojen mukaan jonkinlaisena "myrkkynä".  En voi kuvitella, että alkaisin tyrkyttää jotakin haitalliseksi tiedettyä juomaa muille ihmisille ja vaatia, että heidän täytyy ehdottomasti juoda pari lasillista minun mielikseni.

Onko joku joskus vaatinut sinua juomaan pari lasillista omaksi mielekseen?

Kutsumatta jättäminen on eri asia kuin juoman tyrkyttäminen.

Juomia on tyrkytetty ja melkein pakotettu. Minut

Se nyt on selvä ettei kuivakurkkuja kannata kaikkiin kekkereihin kutsua. Siitä on turha loukkaantua.

Vierailija
106/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksesi pisti miettimään! Jostain syystä minulle tulee raittiista miehestä mielikuva joko alkoholistista tai  raivoraittiista niuhosta. Joko ollaan uskovaisia tai otetaan elämä muuten vaan liian tosissaan. Vaikka eihän tämä mitenkään pidä paikkaansa!

En itsekään juuri juo, mutta ehkä totaalikieltäytyminen tuntuu turhan ankaralta. Sama juttu siinä, että miehen kasvispainotteinen ruokavalio olisi plussa, mutta vegaanius miinus

Tupakoitko? Syötkö ostereita tai etanoita? Jos asiaa miettii tarkemmin, keksin ainakin omalla kohdalleni muitakin asioita, joiden suhteen olen "totaalikieltäytyjä" (karsastan vähän tuota nimitystä, koska se viittaa vakaumukseen eikä minulla ole sellaista alkoholiin liittyen). Jostain syystä alkoholittomuus nousee eri asemaan kuin sushittomuus.

Ap

Vierailija
107/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siten että toinen ei juo ja toinen juo. Toinen humaltuu ja vapautuu, toinen ei. Toisella on tahmea dagen efter juhlien jälkeen, toisella ei. Toinen haluaa juhlista kotiin klo 23, toinen bailaa aamuviiteen. Keskusteluissamme on huikea ero jos vain toinen on selvinpäin, vs. kun molemmat ovat nousuhumalassa."

Okei, tämän ymmärrän erinomaisesti. Alkoholilla on suurempi rooli elämässänne kuin se ottaako pihvin kanssa punaviiniä vai kivennäisvettä.

Ap

Tässä se taisi tullakin. Ehkäpä se tapailunainenkin haluaa juodessaan tempaista sen "viskipullon", eikä juoda yhtä lasia viiniä. Eikä kuunnella saarnaa, kun hiprakka muuttuu humalaksi ja siitä krapulaksi. Olisiko tuo sinulle ongelma? 

Ei olisi ongelma eikä minulla ole tapana muutenkaan saarnata. Tietysti jos nainen haluaa joka viikonloppu tempaista ja bailata aamuviiteen, ei varmaankaan olla oikeita toisillemme, mutta se ei liity alkoholiin vaan elämäntyylien eroihin.

Ap

Vierailija
108/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksesi pisti miettimään! Jostain syystä minulle tulee raittiista miehestä mielikuva joko alkoholistista tai  raivoraittiista niuhosta. Joko ollaan uskovaisia tai otetaan elämä muuten vaan liian tosissaan. Vaikka eihän tämä mitenkään pidä paikkaansa!

En itsekään juuri juo, mutta ehkä totaalikieltäytyminen tuntuu turhan ankaralta. Sama juttu siinä, että miehen kasvispainotteinen ruokavalio olisi plussa, mutta vegaanius miinus

Tupakoitko? Syötkö ostereita tai etanoita? Jos asiaa miettii tarkemmin, keksin ainakin omalla kohdalleni muitakin asioita, joiden suhteen olen "totaalikieltäytyjä" (karsastan vähän tuota nimitystä, koska se viittaa vakaumukseen eikä minulla ole sellaista alkoholiin liittyen). Jostain syystä alkoholittomuus nousee eri asemaan kuin sushittomuus.

Ap

Nämä kommenttisi kertovat sinusta kaiken oleellisen. Jos mies on niin taukki ettei näe eroa siinä, että ihminen ei syö sushia vs. ei juo alkoholia, niin ekat treffit jäävät usein viimeisiksi.

Vierailija
109/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et puuttunut mutta oliko naama silti mutrussa? 

Vierailija
110/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nämä kommenttisi kertovat sinusta kaiken oleellisen. Jos mies on niin taukki ettei näe eroa siinä, että ihminen ei syö sushia vs. ei juo alkoholia, niin ekat treffit jäävät usein viimeisiksi."

Suurin ero lienee siinä, että sushittomalle ei ole sushiravintolassa mitään. Alkoholiton kuitenkin löytää aina kaikkialta alkoholitonta juotavaa. En kuitenkaan usko, että tarkoitit tätä.

Ap

Vierailija
111/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on toisinkin päin: miehet ei vaan hyväksy, jos nainen ei juo. 

Jep, kauhea ongelma, jos treffejä ei voi sopia jonnekin juottolaan. Mua kiinnostaa yhtä paljon kaljalta haiseva mies kuin savutonta miestä tupakoiva nainen.

Vierailija
112/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joiden mielestä alkoholinkäyttö on jokin oletus tai itsestäänselvyys, eivät ole älykkäitä.

T: Viinalle perso mies

Vierailija
113/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein miehen mikä hyvänsä poikkeavuus on naisille iso turn off.

Ei kaikille mutta isossa kuvassa menee näin.

No eikö tuo nyt ole täysin luonnollista. Jos on jotenkin poikkeava niin on vähemmän ihmisiä joille se on ok.

Eli jos on pikkeuksellisen komea, rikas tai mukava niin se onkin huono juttu?

Vierailija
114/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan yleensä ole.

Vierailija
115/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin mikä se ero siis on?

Vierailija
116/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen absolutisti, jonka tunnen, on naimisissa. 

Vierailija
117/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei aina ole edes siitä että kukaan humaltuisi. Alkoholin juomiseen vain liittyy se että nyt rentoudutaan ja puhutaan luottavaisemmin. Vaikka olisi vain yksi viinilasi edessä, tunnelma vapautuu heti. Ihmiset ikään kuin asettavat sen tietyn mielentilan päälle.

Jos joku siinä vaiheessa ilmoittaa suureen ääneen että ei juo alkoholia, se on vähän sama kuin joku ilmoittaisi että ei syö synttärikakkua, kun muut ovat juuri istuneet pöytään. Tunnelma vähän latistuu. Itse varmaan tekisin niin että ottaisin vähän kakkua ja tuskin kukaan huomaisi jos en syö.

Illanistujaisissa voi ollakin virhe mainita ääneen, ettei juo. Ennemmin jättää vain tarjotut juomat juomatta ja antaa ne vaivihkaa jollekulle kaverille. Jos on oikein kivaa, niin sitä voi vaikuttaa jopa riemukkaasti humalaisemmalta kuin ne jotka juovat.

Sinulle alkoholin käyttö on siis uskonnon asemassa?

Vierailija
118/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko muuten vaan raitis vai alkoholisti? Raitista itsekin etsisin mutten sellaista, joka on ns. pakkoraitis alkoholismin takia. Näin naisena on tuntunut tosi vaikealta löytää raitista miestä, ovat tosi harvassa. Ainakin sellaiset ei-uskonnolliset :D

Tämä on se pointti.

Itse lopetin alkoholin päälle 30 vuotiaana, se ei vaan toiminut. Tätä moni epäileekin että mies lienee ex-juoppo kun sanoo ettei käytä alkoholia. Minä tosin voin jotain juoda seurassa mutta humalaan asti en kyllä mene. Kroppa puutuu, huono olo ei mitään lentävää fiilistä. Kalliit juomat sen takia. Olutta en voi sietää.

Vierailija
119/188 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otitko siis puheeksi että et juo alkoholia? Vai itsekö nainen alkoi kysellä kun näki että otit kivennäisvettä?

En ikinä ota asiaa itse puheeksi. Kaikki keskustelunavaukset alkoholiin liittyen ovat tulleet naisilta.

Ap

Vaikutat siltä, että salaat asian. Sun pitäisi olla avoin asian suhteen heti alussa

Vierailija
120/188 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nämä kommenttisi kertovat sinusta kaiken oleellisen. Jos mies on niin taukki ettei näe eroa siinä, että ihminen ei syö sushia vs. ei juo alkoholia, niin ekat treffit jäävät usein viimeisiksi."

Suurin ero lienee siinä, että sushittomalle ei ole sushiravintolassa mitään. Alkoholiton kuitenkin löytää aina kaikkialta alkoholitonta juotavaa. En kuitenkaan usko, että tarkoitit tätä.

Ap

En tarkoittanut. Vaikutat tosi simppeliltä kaverilta. Ehkä suurin ongelma deittailussa ei olekaan absolutismisi.