Miksi miehen raittius on naisille niin iso ongelma?
Taas taisi kuihtua yksi tapailu kasaan, kun naiselle raittiuteni oli iso ongelma. En puuttunut millään tasolla naisen juomisiin, mutta ilmeisesti oli liikaa, kun tilasin ravintolassa kivennäisvettä enkä olutta/viiniä. Tämä ei sentään epäillyt ex-alkoholistiksi niin kuin edellinen. Miksi miehen juomattomuus on niin iso juttu naisille?
Kommentit (188)
Mulle miehen juomattomuus on iso juttu, positiivisella tavalla. Itse en ole vuosiin käyttänyt alkoholia lainkaan ja mulla on entisyyttä alkoholiongelmaisen siippana, joten juomaton mies olisi taivaan lahja. Edellinen miesystävä oli raitistunut alkoholisti, joka kuitenkin aina riidan tullen alkoi virnuillen uhkailemaan, että hänpä taitaa nyt lähteä ryyppäämään. Ei lähtenyt, mutta ei tuo mukavaa käytöstä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raittiita naisia on vaikka kuinka. Tee heti ennen tapaamista selväksi ettet juo pisaraakaan. Varmasti joku pitää sitä plussana. Monet itse alkoholia käyttävät eivät pidä, kuten olet huomannutkin.
En halua määritellä itseäni tai ketään muutakaan sen perusteella käyttääkö alkoholia vai ei. Rinnastaisin asian siihen, että syökö hapankaalia vai ei eli varsin vähäpätöinen juttu. Asian korostaminen vain johtaisi monen osalta vääriin päätelmiin. Toisaalta niitä tuntuu tulevan muutenkin.
Ap
Se ei todellakaan ole sama asia kuin hapankaalin syöminen tai syömättömyys. En tiedä tykkääkö mieheni hapankaalista vaikka ollaan oltu 11 vuotta yhdessä. Sen sijaan tiedän että hän juo alkoholia, kuten minäkin, enkä ikinä ottaisi täysraitista miestä. Se on iso ero elintavoissa, liian iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt alkoholia, en tarvitse päihteitä mihinkään. Tanssin vaikka pöydillä ilman niitäkin.
Aloittajalla vaan ollut huono tuuri, suurin osa naisista varmasti arvostaa raitista miestä. Itse arvostaisin ilman muuta.
Mulla on täysraitis sukulaismies ja kyllä meillä on hauskaa. En silti tiedä, uskaltaisiko kumppaniksi sellaista ottaa. Ehkä haluan, että ihminen on raitis, mutta ei aatteellisesti mikään absolutisti. Pitää voida lipsua ihan kaikessa. Pelkään kontrollifriikkejä ja ihmisiä, joilla on voimakas tarve kontrolloida tai hallita kaikkea. Ihminen, joka ei ole periaatteellisesti täysraitis, on rennompi.
Joillekin tällaisille "rajattomille" ihmiselle pettäminenkin on ihan ok, riippuen tilanteesta.
Voi olla, että käyttää päihteitä, mutta ei pidä sitä ok:na.
Voi olla, että pettää, mutta ei pidä sitä moraalisesti hyvänä asiana.
Voi olla, että ihminen itsekin kärsii, jos tuollaisia asioita tapahtuu.
Voi olla, ettei ihminen itsekään halua niitä päihderiippuvuuksia ja pettämisiä, mitä lie.
Ihmiset tekee myös asioita, joita ei halua kenellekään.
Seurustelin joku aika sitten täysraittiin miehen kanssa. Mulle se oli iso plussa. Mutta sitten alkoi ilmestyä kaikkea outoa käytöstä. Myöhemmin selvisi, että mies on kännissä todella väkivaltainen, oli hakannut edellisen vaimonsa, joten siksi ei uskaltanut juoda yhtään. Sittemmin olen karsastanut täysraittiina. Yleensä ne on ex alkoholsteja tai sitten muuten jotain vikaa
Vierailija kirjoitti:
Yritäpä on ajokortiton.
Isohko osa naisista on etsimässä itselleen kuskia.
Mistä tuollaista olet päähäsi saanut ? 😅
Vierailija kirjoitti:
Täysraitista on vaikea saada mukaan mihinkään illanviettoihin tai juhliin tai ainakaan pysymään siellä pakollista kohteliaisuutta enempää. Tylsää. Kohtuus kaikessa on paras.
No, niin. Lopetettuani vähäisenkin alkoholinkäytön opettelin lähtemään kotiin siinä vaiheessa kun bileet ja seura muuttuvat huonoiksi. En usko että menetys on minun.
Minä tykkäisin elämäntavoistasi. En itsekkään juo, kun vähän ja todella todella harvoin. En ottaisi edes juovaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko jossain pikkupaikkakunnalla, jossa on tiukat sosiaaliset normit? En juo alkoholia, eikä minua ole koskaan sen takia jätetty kutsumatta illanviettoihin ja parisuhdekin sujuu hyvin vaikka puoliso välillä juo.
No en juonut alkoholia, mutta mun kaverit joi. Olin niiden mukana useinkin, kun ne joi kaljaa ja minä olin vesipulloni kanssa. En vaan ollut koko yön läpi vaan alkuillasta ja lähdin kotiin yleensä siinä vaiheessa, kun ne alkoi päihtymään ja alkoi tulla kaikenlaisia muita känniläisiä niiden seuraan. En mä missään isommassa humalaisessa porukassa selvinpäin pystynyt olemaan. Kavereille oli ihan koko ajan ok, etten juo niiden seurassa.
Kuulostaa siltä, että tuhlaat aikaasi råskaväen kanssa. Vaihda kavereita.
En ole tällä hetkellä noiden kanssa tekemisissä, koska muutin. Noi mä tunsin, koska me vietettiin joka viikko vapaa-aikaa samassa paikassa ja meillä oli yhteisiä kavereita. Käyn kyllä toisen työpaikalla, samassa ruokakaupassa melko usein. Kun toinen noista on kaupassa töissä. Ihan töissä toinen, toinen on wt.
Vierailija kirjoitti:
Täysraitista on vaikea saada mukaan mihinkään illanviettoihin tai juhliin tai ainakaan pysymään siellä pakollista kohteliaisuutta enempää. Tylsää. Kohtuus kaikessa on paras.
Ihme yleistyksiä. Minulla ei ole ollut alkoholin kanssa muita ongelmia, kuin se, että tulen väsyneeksi ja huonovointiseksi kohtuullisen pienestäkin määrästä alkoholia. En käytä enää alkoholia muiden mieliksi ja se tuntuu olevan yllättävän iso ongelma osalle lähipiiriä. Jaksan paljon paremmin juhlissa ilman alkoholia ja pidän juhlimisesta. Humalassa olevat eivät minua häiritse ja osa tutuista on kännissä todella hyvää seuraa. Heille alkoholi varmaan sopii minua paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin joku aika sitten täysraittiin miehen kanssa. Mulle se oli iso plussa. Mutta sitten alkoi ilmestyä kaikkea outoa käytöstä. Myöhemmin selvisi, että mies on kännissä todella väkivaltainen, oli hakannut edellisen vaimonsa, joten siksi ei uskaltanut juoda yhtään. Sittemmin olen karsastanut täysraittiina. Yleensä ne on ex alkoholsteja tai sitten muuten jotain vikaa
Älä yleistä, minun kumppani on raitis, ei ole alkoholisti, eikä myöskään tupakoi.
Fiksu tapaus kaikin puolin ja tekee töitä johon ei väkivaltaiset pääse
Vierailija kirjoitti:
Otitko siis puheeksi että et juo alkoholia? Vai itsekö nainen alkoi kysellä kun näki että otit kivennäisvettä?
Mä olen joutunut joskus kanssaolijoiden mielenrauhan takaamiseksi valehtelemaan, että pyysin baarimikolta kivennäisveteeni vodkaa. Sen jälkeen sulauduin aina porukkaan ja kaikki viihtyivät seurassani, kertoen aina uusille ihmisille hassuna juttuna että tuo nainen juo vettä ja vodkaa.
En haluaisi täysin raitista miestä, sillä käytän itse alkoholia.
Jos olisin lihava, en haluaisi seurustella personal trainerin kanssa vaikka hän sanoisi että häntä ei haittaa painoni.
En haluaisi uskovaista miestä vaikka hän sanoisi että häntä ei haittaa että en itse ole uskovainen.
Koska kyllä nuo asiat alkavat haitata sitten kun vieraskoreus karisee. Ja sitten alkaakin yritykset muuttaa kumppania. Siinä onkin ikävä tilanne kun on sitoutunut ihmiseen jolle et kelpaa itsenäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raittiita naisia on vaikka kuinka. Tee heti ennen tapaamista selväksi ettet juo pisaraakaan. Varmasti joku pitää sitä plussana. Monet itse alkoholia käyttävät eivät pidä, kuten olet huomannutkin.
En halua määritellä itseäni tai ketään muutakaan sen perusteella käyttääkö alkoholia vai ei. Rinnastaisin asian siihen, että syökö hapankaalia vai ei eli varsin vähäpätöinen juttu. Asian korostaminen vain johtaisi monen osalta vääriin päätelmiin. Toisaalta niitä tuntuu tulevan muutenkin.
Ap
Se ei todellakaan ole sama asia kuin hapankaalin syöminen tai syömättömyys. En tiedä tykkääkö mieheni hapankaalista vaikka ollaan oltu 11 vuotta yhdessä. Sen sijaan tiedän että hän juo alkoholia, kuten minäkin, enkä ikinä ottaisi täysraitista miestä. Se on iso ero elintavoissa, l
Osaatko avata asiaa tarkemmin? En oikein saa kiinni miten raittiuden ja kohtuukäytön välillä on iso eri elintavoissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Päätit sitten tehdä tämän päätelmän yhden miehen perusteella. Kaikissa on jotain vikaa, mutta ei siihen välttämättä liity alkoholi tai sen käyttö mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se ei todellakaan ole sama asia kuin hapankaalin syöminen tai syömättömyys. En tiedä tykkääkö mieheni hapankaalista vaikka ollaan oltu 11 vuotta yhdessä. Sen sijaan tiedän että hän juo alkoholia, kuten minäkin, enkä ikinä ottaisi
Siten että toinen ei juo ja toinen juo. Toinen humaltuu ja vapautuu, toinen ei. Toisella on tahmea dagen efter juhlien jälkeen, toisella ei. Toinen haluaa juhlista kotiin klo 23, toinen bailaa aamuviiteen. Keskusteluissamme on huikea ero jos vain toinen on selvinpäin, vs. kun molemmat ovat nousuhumalassa.
Kaikki ihmiset eivät tarvitse tai kaipaa päihteitä vapautumiseen. Kukaan tuskin kaipaa krapulaa. Selvinpäin voi bailata aamuviiteen ja humalassa lähteä kotiin klo.23.
Joillekin täysi kieltäytyminen on helpompaa kuin kohtuudessa pysyminen. Niin ikävää kuin se onkin, ehdottomasta kieltäytymisestä tulee mieleen joko alkoholisti tai muuten hankala ja jyrkkä ihminen. Uskon kyllä että voit olla poikkeus pääsääntöön, mutta äkkiä tuollainen epäilys herää tutustumisvaiheessa.
Tapailet vääriä naisia. Mäkään en juo, enkä myöskään halua, että mies juo.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset eivät tarvitse tai kaipaa päihteitä vapautumiseen. Kukaan tuskin kaipaa krapulaa. Selvinpäin voi bailata aamuviiteen ja humalassa lähteä kotiin klo.23.
En ole ikinä nähnyt kenenkään bailaavan aamuviiteen selvinpäin. Puheet etukäteen ovat yleensä kovemmat kuin teot. Krapulapäivät ja -kävelylenkit oman miehen kanssa ovat mahtavia.
Ei minulle ole eikä ole koskaan ollutkaan.