Miten olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle?
Voiko päästä eläkkeelle jos on fyysinen este. Vai pitääkö olla "päästä" seonnu?
Tuntuu että olen niin pitkään kulkenut tätä samaa polkua. Kun selän takia joudyin työelämästä pois. Kun loukkaannuin työtapaturmassa jo yli 10 v sit.
No täs ny aletaan selvittää vihdoin asioita. Toivon että saisin jonkun totuuden ny. Helpottaisi elämää. En pysty aiempaan fyysiseen amattiin. Jossa töitä voisi olla mut en ole niitä pystynyt enää tekee kokopäiväisesti. Tällä iällä ei mihkään yliopistoon pysty menee monen vuoden opintoihin.
Jos jotai lyhyttä löytää. Jossa aiempia opintoja hyväksi saisi. Tosin ei niistä opinnoista mitää hyötyä ole täs Suomen tilanteessa ainakaa.
Onko kellään kokemusta?
Kommentit (82)
En oikein ymmärrä kaltaisiasi ap, jos et kykene enää vanhaan työhön, miksi et vaihda työtä? Eihän silloin selkäsi estä sinua, ainoastaan työmarkkinatilanne. Toki ymmärrän että kohtaat ikäsyrjintää. Itse pääsin kun minulla on erittäin vaikea fyysinen sairaus, sekä erittäin vaikea vika päässä ja lisäksi muita sairauksia. Minä en enää kykene mihinkään, mutta haaveilen siitä jos pääsisi töihin ja voisi tienata kuten muut ja elää normaalia elämää. Nyt tuntuu, että elämä on loppu. Toki olen eläkkeestä kiitollinen. Mutta minun elämäni on yhtä kärsimystä sillä sairauteni vaikuttaa koko kehooni ja sen perustoimintoihin.
Olen vihervasemmistolainen enkä kykene työntekoon työpaikoilla valllitsevan toksisen ilmapiirin vuoksi, jonka valkoiset heteromiehet aiheuttavat.