Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyykö pankki oikeasti 200 euron talletuksen alkuperää?

Vierailija
12.03.2025 |

Jos talletusautomaatilla tallettaa. Sain mieheltäni lahjaksi 500 € käteistä ja haluaisin tallettaa sen, mutta ei siitä mitään todisteita pankille ole että mikä alkuperä.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran en voinut maksaa ammattiyhdistyksen matkaa Islantiin, koska yhdistyksellä oli danske bankin tili. Minulle ihan soitettiin ja kuulusteltiin mitä olen maksamassa ja kenelle. Sanoin että maksan mitä haluan minne haluan ja se asia jäi siihen. Suutuin.

Vierailija
82/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytälaatikkoon tuollaiset summat.

Tilanne on mennyt liian pitkälle, eivätkä pankit enää ole asiakkaan puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tilille paukahti mun äidiltä 100 000e eikä kukaan ole perään kysellyt.

Tassä keskustelussa ollaan rahanpesun alkulähteillä, eli siinä miten (laittomasti saatu) käteinen raha saadaan pankkitilille (lailliseksi) osaksi julkista systeemiä.

Kun raha on tilillä, mielenkiinto siihen vähenee. Oletetaan siis, että äitisi pystyy tarvittaessa kertomaan mistä on rahansa saanut.

Vierailija
84/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tilille paukahti mun äidiltä 100 000e eikä kukaan ole perään kysellyt.

Tassä keskustelussa ollaan rahanpesun alkulähteillä, eli siinä miten (laittomasti saatu) käteinen raha saadaan pankkitilille (lailliseksi) osaksi julkista systeemiä.

Kun raha on tilillä, mielenkiinto siihen vähenee. Oletetaan siis, että äitisi pystyy tarvittaessa kertomaan mistä on rahansa saanut.

Pankki on myös velvollinen ilmoittamaan verottajalle isommista summista lahjaveron takia.

Toteutuukohan tuo sitten...

Vierailija
85/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki on myös velvollinen ilmoittamaan verottajalle isommista summista lahjaveron takia.839

Toteutuukohan tuo sitten...

Toki kaikenlaista maailmaan mahtuu, mutta tuo tuskin pitää paikkaansa

Että pankeilla olisi listat ihmisistä, jotka ovat sukua toisIlleen. Tai vielä hurjempaa, että ne ilmoittelisivat umpimähkään 5000 euroa kolmessa vuodessa ylittävät tilisiirrot verottajalle...

Varmaan vastailevat lakiin perustuviin yksilöityihin tietopyyntöihin, mutta niilläkin on rajansa.

Ja kai se pankkisalaisuuskin jotain merkitsee...

Vierailija
86/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että rahat olivat vuosia piirongin laatikossa enkä pysty enää muistamaan mistä olen ne saanut.

Vierailija
87/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee talletettua, varsinkaan muutamaa satasta. 500,- tallensin joskus pari vuotta sitten, eikä perään kyselty. Mutta kyllähän tuollaiseen voisi vastata vaikka, että olivat nettikirppikseltä saatua tuloa, myin parit lasketteluvälineet tms. Kyselyt varmaan menevät, niin kuin joku jo sanoi, kun rahaliikenne tilillä on normaalista poikkeavaa. Ja jos on pienituloinen, saldo käy kuukausittain lähellä nollaa tai miinuksella, niin silloin jo 500,- tallettaminen taatusti herättää huomion poikkeavasta toiminnasta tilillä. Taas esim. minun tapauksessani käyttötilillä on aina vähintään 1000,-, jo aikoinaan kotona on opetettu, että aina pitää olla varmuuden vuoksi toimintatonni (silloin se kyllä oli markkoja) äkillisiä, yllättäviä tapauksia varten, jos jääkaappi tai auto hajoaa, koira sairastuu tms. Luottokortteja käytän harvoin ja maksan niillä tehdyt laskut aina kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä, yleensä ennenkin. Silloin tuollainen käteistalletus, kun se ei ole kuukausittaista, ei aiheuta pankin puolelta hälytyksiä poikkeavasta toiminnasta..

Vierailija
88/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysytty ja todella toivon ettei kysytä. Eihän tuollaiseen byrokraattien mielivaltaan voi alistua. Ei siinä olisi muuta vaihtoehtoa kuin taistella ihan miten pitkälle tahansa. Jos tuollaiseen alistutaan niin kohta pitää anoa vesassa käymiseenkin lupaa.

Lakiin perustuvaa kyselyä. Jos et vastaa, palvelut lukitaan. Siinäpä taistelet.

Niin, sitten lukitaan. Ole sinä kuuliainen alamainen, taitaa sopia sinulle.

kyllähän teitä tuulimyllyjä vastaan taistelijoita aina löytyy. Käytän mielelläni omat energiat muuhun, kun varojen alkuperäselvityksistä valittamiseen. 

Niin, on tehokasta ohjailla sekä ihmisten että muidenkin eläinten käytöstä luomalla tilanne jossa haluttu toiminta on ohjailtavalle juuri sillä hetkellä helpointa ja vähiten kuormittavaa.

Yksittäisten ihmisten valvonta, seuraaminen ja kaikenlaisten ilmoitusten ja selitysten vaatiminen lisääntyy koko ajan. Oletko miettinyt minkälaiseen yhteiskuntaan se johtaa? Valtion ja instituutioiden pitää olla olemassa kansalaisia varten, ei päinvastoin. Jos kaikki uudet lippulaput, selvitykset ja seurannat ja muu tunkeutuminen ihmisten yksityiselämään aina vain niellään mukisematta niin sitähän tulee kerta kerran jälkeen lisää. Koska aina joku byrokraatti keksii jotain uutta, jos ei muuten niin pitääkseen itsensä työllistettynä.

Tuo asioiden tekemisen helppoudella tai vaikeudella ohjailu toimii onneksi toiseenkin suuntaan. Jos kansalaisilta vaadittavat uudet byrokratiatemput eivät menekään tuosta vaan läpi vaan niiden vaatimisesta koituu vaativalle taholle vaivaa, kiusaa ja hankaluutta niin kynnys uusien temppujen keksimiseen kasvaa silläkin puolella.

Ei tässä mielipiteessäni ole kysymys vain tästä yhdestä turhasta lapusta vaan siitä, että asioiden luisumista väärään suuntaan pitää vastustaa isossa mittakaavassa, kaikkien vapautta ja yksityisyyttä arvostavien puolesta. Lampaat nyt aina menee jonossa sinne minne käsketään mutta jonkun täytyy yrittää.

Vierailija
89/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että rahat olivat vuosia piirongin laatikossa enkä pysty enää muistamaan mistä olen ne saanut.

Jos pankki on kiinnostunut rahojen alkuperästä, tuollainen selitys ei kelpaa. Pankilla on oikeus kieltäytyä ottamasta rahoja vastaan, jos niiden alkuperästä ei ole kuittia tai muuta luotettavaa selvitystä.

Olen ollut OP:n konttorissa todistamassa tilannetta, jossa eräs mies oli nostanut Nordean tililtään 500 € käteistä ja halusi tallettaa sen OP:n tililleen, mutta eipäs onnistunut, vaikka miehellä oli kuitti nostosta. Pankkivirkailija kieltäytyi ottamasta rahoja vastaan, koska rahat olisi pitänyt siirtää pankkien välillä tilisiirtona. En tiedä, saiko mies talletettua rahat takaisin Nordeaan ja tehtyä sen jälkeen tilisiirron, koska talletusten kyttääminen on mennyt ihan hulluksi. En voi käsittää, miksi jopa kymppitonnien tilisiirrot nettihuijarien ulkomaisille tileille onnistuu tuosta vaan samalla kun paljon pienempien summien talletusten kanssa ollaan ylitarkkoja.

Vierailija
90/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että myit persettä

Vierailija
91/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen säästänyt käteisenä ja ajattelin nyt tallettaa tilille yli tuhat. Tuleeko tuosta siis nyt soitto Nordealta?? 

Vierailija
92/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni summa niin epäilevät. Miljardit luikahtaa Panamalle kuin kusi lumeen, eikä kukaan kysele mitään.

Vierailija
93/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimia kun olen säästänyt reissurahat käteisenä kun olin töissä etten törsää niitä tilillä, nyt haluaisin tallettaa ne ja on yli 3000e, voinko laittaa pankkiin viestin että talletin reissurahat tililleni vai tuleeko tuosta ilmoittaa jotain? Voiko pankki jäähdyttää tilini?

Vierailija
94/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on siis parasta mihin EU-eliitti ja byrokraatit pystyvät yrittäessään torjua kansainvälistä rahanpesua, terrorismia ja muuta rikollisuutta. Takertumalla lillukanvarsiin tehdään rivikansalaisen käteisen käytöstä, jos ei rikollista niin ainakin hankalaa ilman, että sillä on mitään vaikutusta oikeiden rikollisten toimintaan.

Tulli muistaakseni antaa tuoda maahan kymppitonnin käteistä ilman eri selvitystä. Jos pankit hyväksyisivät nikottelematta edes suomalaisten keskikuukausipalkan (n. 3500 e) kokoisen talletuksen, säästyisi paljon turhaa työtä ilman, että sillä olisi mitään vaikutusra kiinni saatujen oikeiden rikollisten määrään.

Vierailija
95/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattavat kysyäkin. Ison firman verokikkailun perään eivät kysy, mutta parin sadan euron perään kyllä.

Juuri näin. 

Juuri siksi meillä on rikkaita tässä maassa. 

Vierailija
96/115 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pankki on kiinnostunut rahojen alkuperästä, tuollainen selitys ei kelpaa. Pankilla on oikeus kieltäytyä ottamasta rahoja vastaan, jos niiden alkuperästä ei ole kuittia tai muuta luotettavaa selvitystä.

Olen ollut OP:n konttorissa todistamassa tilannetta, jossa eräs mies oli nostanut Nordean tililtään 500 € käteistä ja halusi tallettaa sen OP:n tililleen, mutta eipäs onnistunut, vaikka miehellä oli kuitti nostosta. Pankkivirkailija kieltäytyi ottamasta rahoja vastaan, koska rahat olisi pitänyt siirtää pankkien välillä tilisiirtona. En tiedä, saiko mies talletettua rahat takaisin Nordeaan ja tehtyä sen jälkeen tilisiirron, koska talletusten kyttääminen on mennyt ihan hulluksi. En voi käsittää, miksi jopa kymppitonnien tilisiirrot nettihuijarien ulkomaisille

Niin kauan näin pitää saada tehdä kun rahat ei siirry pankista toiseen, Nordea Op välillä tilisiirrolla, saman päivän aikana, saati samantien. Tämä on ihan pankkien omaa kiusantekoa, ettei ne siirry. Itsekin joskus tein tuota kun lasteni pankki oli Nordea ja omani Handelsbanken. Siirsin käteistä pankista toiseen ihan omin jaloin.

Vierailija
97/115 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimia kun olen säästänyt reissurahat käteisenä kun olin töissä etten törsää niitä tilillä, nyt haluaisin tallettaa ne ja on yli 3000e, voinko laittaa pankkiin viestin että talletin reissurahat tililleni vai tuleeko tuosta ilmoittaa jotain? Voiko pankki jäähdyttää tilini?

Mikset avaisi toista tiliä pankkiin, mihin säästät? Tilejä voi avata netin kautta vaikka kuinka monta. Itselläkin on tuollaisia varten toinen tili. Pankkikortilla ei voi sieltä nostaa ekä maksaa. Saldo näkyy vain nettipankissa. Siirrän sinne aina kaiken ylimääräisen.

Vierailija
98/115 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pankeilla edes riitä resursseja tutkia jokaisen tavallisenkin asiakkaan rahaliikennettä. En tiedä millaiset järjestelmät pankeilla on eli tekevätkä jotain pistokokeita vai ilmoittaako järjestelmä epäilyttävän isoista tai tiuhaan toistuvista talletusmääristä, mutta ulkomailta tulleita rahasuorituksia kenties saatetaankin tarkkailla mikä olisi ymmärrettävää. Minulta ei ole koskaan kysytty edes yli tuhannen euron talletuksesta ja mitä väliä vaikka kysyisivätkin jos talletetulle rahalle on olemassa selitys.

Vierailija
99/115 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti laittaa todisteeksi kuvakaappauksia että olen myynyt tavaraa tori.fissä. 

Vierailija
100/115 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pieni summa niin epäilevät. Miljardit luikahtaa Panamalle kuin kusi lumeen, eikä kukaan kysele mitään.

Tämä. Talleta 500 miljoonaa, ei kysellä mitään. Mutta mees tallettaa hämärät 100 € niin johan kytätään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän