Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyykö pankki oikeasti 200 euron talletuksen alkuperää?

Vierailija
12.03.2025 |

Jos talletusautomaatilla tallettaa. Sain mieheltäni lahjaksi 500 € käteistä ja haluaisin tallettaa sen, mutta ei siitä mitään todisteita pankille ole että mikä alkuperä.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysy. Olen tallettanut joka kuukausi 500-1000 euroa kun olen isältä saanut eikä ole pankki kysellyt mitään moneen vuoteen. Isältä olen saanut rahaa jo vuodesta 2018 säännnöllisesti.

Vierailija
42/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän pankissa sanoisivat jos kertoisit että myit pimperoa naapurin Peralle? Varmaan soittaisivat verottajalle että siellä se Liisa tienaa pimperolla... 

Pimperon myynti on Suomessa ihan laillista (paritus ei). Pankki ei ole verottaja.

Tiskillä joko hyväksyvät selityksen ja talletuksen tai sitten eivät.

Automaattitalletus on hieman mielenkiintoisempi kysymys. Miten palauttaa automaattiin syötetyt rahat joiden tallettamista eivät hyväksy. Tilisiirto ei tulle kyseeseen. Kirjeessä kai sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei ole vielä kysytty, kun tallennan lasten saamia käteislahjoja (joulu ja synttäri) talletusautomaatilla omalle tililleni, mistä siirrän ne sitten nettipankissa lasten omille säästötileille. 

Vierailija
44/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne rahat pitää sinne pankkiin viedä, pidä lompakossa ja maksa ostokset paperirahalla. Kaupassa ei kysellä rahojen perään.

Vierailija
45/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU:n digitaalinen valuutta tulee voimaan jo lokakuussa, sitten ei tehdä mitään ilman EU:n lupaa ja kontrollia ja valvontaa

Joku pilotti voi tulla jo tänä vuonna, eikä sen avulla kukaan valvo yhtään mitään.

Vierailija
46/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi lahjoittaa sinulle yhtään mitään? Rahan muodossa ainakaan. Varat voi olla yhteiset niin ei tarvitse rahoja siirrellä ja lahjoitella. Mutta periaatteessa kyllä voivat kiinnostua jos haluavat, ja kyllä puolisoidenkin välisistä rahalahjoista menee lahjavero (kun se 5000 kolmessa vuodessa ylittyy).

Meillä ei ole yhteiset varat. Hän lahjoitti minulle synttärilahjaksi yhden jutun niin, että käyn itse ostamassa sopivan. Mutta en saa sitä käteisellä ostettua ja siksi laittaisin tilille. Ap

Maksa muualla käteisellä niin tilille säästyy lisäsaldoa.

Vierailija
47/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankilla on velvollisuus kysyä EU:n uusien määräysten mukaan. 

No ei näköjään ole jos monelta ei ole talletusten perään kyselty.

Vierailija
48/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattavat kysyäkin. Ison firman verokikkailun perään eivät kysy, mutta parin sadan euron perään kyllä.

Johtunee siitä on joku jolla ei ole tuloja alkaa yhtäkkiä tallentamaan niitä satasia, niin herättää epäilyksiä. 

Vierailija
49/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne rahat pitää sinne pankkiin viedä, pidä lompakossa ja maksa ostokset paperirahalla. Kaupassa ei kysellä rahojen perään.

Olen eri, mutta jouduin sulkemaan kortit ja nostamaan käteistä. Minusta on aika hankala maksaa seteleillä, ja sitten vielä kaivella jotain kolikkoja, ettei tulisi kasaa uusia kolikkoja takaisin. Jotenkin lähes nolottaakin. Joten ajattelin käydä tallettamassa ainakin osan nostamistani rahoista.

Vierailija
50/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat sitten tietty itse pitää pankissa ne rahat jos ei saa tallettaja esitettyä vedenpitävää näyttöä rahojen alkuperästä kuitteineen kaikkineen? Kuitti varmaan pitäis siitä perseen myynnistäkin olla ja asiakkaan nimi ja kaikki tiedot.

Vierailija
51/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattavat kysyäkin. Ison firman verokikkailun perään eivät kysy, mutta parin sadan euron perään kyllä.

No mikä selitys niille mahtaa kelvata? Olen myös myynyt nettikirpparin kautta käteisellä lastenvaatteita ja niistä kertynyt jo 300€ käteistä. Ei niistä mitään kauppakirjoja ole, käytetyistä Reiman haalareista. Ap

No se on se selitys. Multa on pari kertaa kysytty, sanoin että myin käytettyjä huonekaluja. Siinä se.

Mutta jos ne kysyy jotain dokumentteja todisteeksi. Entä kun minulla ei ole antaa sellaisia? Ap

Emt sano vaan ettet anna, ne voi tehä susta jonku ilmoituksen johonkin, mutta yleensä nämä ilmoitukset eivät johda mihinkään toimenpiteisiin

Vierailija
52/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talletin Nordeaan muutamaa satasta ja todellakin kysyttiin mistä olen saanut rahat. T. entinen asiakas.

Vierailija
53/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ongelma esimerkiksi ylioppilas- ja muita valmistumislahjarahoja saaneille, jotka haluavat ostaa esimerkiksi kännyköitä, läppäreitä tai (loma)matkoja netistä.

Ei taida nykyään onnistua edes junalipun ostaminen käteisellä asemalta tai junasta. Minulle ei myyty parin sadan euron kännykkää käteisellä Elisan liikkeessä. Puhelinhuolto ei hyväksynyt 50 euron käteismaksua paikan päällä. Jne.

500 euron setelertä ei ole daanut pankeista pitkään aikaan, mikä ei ole suurikaB haitta, sillä ne eivät enää kelpaa minnekään.

Paineet päästä eroon käteisestä ovat kovat. Kohta se kelpaa vain ruokakaupassa.

Vierailija
54/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tallettaisit ne? Kaupan kassalla ei kysytä, mistä raha tuli. Helpompi käyttää ne.

Juuri näin ja luottokortti antaa joustavuutta, eli maksaa luottokortilla ja seuraavan kuun palkalla maksaa sen pois, käyttää käteisen ruokaostoksiin

Vierailija
55/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kannata tallettaa. Käteisellä voi maksaa kaupassa edelleen. 

Vierailija
56/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ongelma esimerkiksi ylioppilas- ja muita valmistumislahjarahoja saaneille, jotka haluavat ostaa esimerkiksi kännyköitä, läppäreitä tai (loma)matkoja netistä.

Ei taida nykyään onnistua edes junalipun ostaminen käteisellä asemalta tai junasta. Minulle ei myyty parin sadan euron kännykkää käteisellä Elisan liikkeessä. Puhelinhuolto ei hyväksynyt 50 euron käteismaksua paikan päällä. Jne.

500 euron setelertä ei ole daanut pankeista pitkään aikaan, mikä ei ole suurikaB haitta, sillä ne eivät enää kelpaa minnekään.

Paineet päästä eroon käteisestä ovat kovat. Kohta se kelpaa vain ruokakaupassa.

Ruokakaupasa maksankin aina käteisellä. Eivät valita. 

Vierailija
57/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei multa kysytty. Talletin 200 euroa tiskillä.

Kävi tuuri kenties

Vierailija
58/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vähää kannata pankkiin viedä, äkkiäkös tuon kuluttaa.

Vierailija
59/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hel vetin virkaa noilla uteluilla on jos niihin sitten kelpaa vastaukseksi joku myin persettä? Luuleeko ne että oikeasti sanottaisiin että rahaa tässä pesen eipä kummempaa?

Tai vaikka "voitin kaverin vedonlyönnissä"

Vierailija
60/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kysy. Olen tallettanut joka kuukausi 500-1000 euroa kun olen isältä saanut eikä ole pankki kysellyt mitään moneen vuoteen. Isältä olen saanut rahaa jo vuodesta 2018 säännnöllisesti.

En usko. Joka tapauksessa tuosta menisi lahjavero tai ennakkoperintövero. Jossain vaiheessa tulee ilmi tuollaiset. On niin isoista summista kyse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi