Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyykö pankki oikeasti 200 euron talletuksen alkuperää?

Vierailija
12.03.2025 |

Jos talletusautomaatilla tallettaa. Sain mieheltäni lahjaksi 500 € käteistä ja haluaisin tallettaa sen, mutta ei siitä mitään todisteita pankille ole että mikä alkuperä.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kysy. Olen tallettanut joka kuukausi 500-1000 euroa kun olen isältä saanut eikä ole pankki kysellyt mitään moneen vuoteen. Isältä olen saanut rahaa jo vuodesta 2018 säännnöllisesti.

Mikä pankki?

Vierailija
62/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankilla on velvollisuus kysyä EU:n uusien määräysten mukaan. 

No ei näköjään ole jos monelta ei ole talletusten perään kyselty.

Tuttu asiakas, toistuva tapahtuma, pieni summa. Virkailija ottaa riskin. Elämä on.

Terveen järjen käytöllä ei tämän kanssa ole mitään tekemistä. Muista tämä kun kansanedustajaehdokkaasi seuraavan kerra vaatii rosvoja kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä miehen piti käteistä antaa eikä tilillesi siirtänyt suoraan? Ongelmaa ei olisi muodostunut. 

Vierailija
64/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniltämme kyseltiin kun talletti ylioppilaaksi päästyään noin 1000 euroa. 

Vierailija
65/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä otettaessa isoa summaa, kysytäänkö? Jos minulta kysyy, niin sanon, että  viinaan, naisiin ja hurjaan elämään.

Vierailija
66/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvitti kanssa kun eräs joulu annoin tyttärelleni käteistä 300 euroa.Niin pankki häneltä kyseli rahan alkuperää kun hän sen talletti.Ymmärtäisin jos olisi jatkuvasti tuollaisia talletuksia ja suurempia.Ihan on töissä käyvä tyttö.

Pankki kyseleekin henkilön tavanomaisuudesta poikkeavien talletusten perään, jos toiminta on ko asiakkaalle normaalia selvityksiä ei tarvitse samalla tavalla kysellä.

Vierailija
67/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysytty ja todella toivon ettei kysytä. Eihän tuollaiseen byrokraattien mielivaltaan voi alistua. Ei siinä olisi muuta vaihtoehtoa kuin taistella ihan miten pitkälle tahansa. Jos tuollaiseen alistutaan niin kohta pitää anoa vesassa käymiseenkin lupaa.

Vierailija
68/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysytty ja todella toivon ettei kysytä. Eihän tuollaiseen byrokraattien mielivaltaan voi alistua. Ei siinä olisi muuta vaihtoehtoa kuin taistella ihan miten pitkälle tahansa. Jos tuollaiseen alistutaan niin kohta pitää anoa vesassa käymiseenkin lupaa.

Lakiin perustuvaa kyselyä. Jos et vastaa, palvelut lukitaan. Siinäpä taistelet.

Vierailija
69/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ihmeen takia 200e veisi kukaan pankkiin...jos vaikka lapsesi saa 200 e lahjaksi niin siirrä omalta tililtäsi se 200 lapsen tilille ja pidä käyttörahana se saatu 200e

Vierailija
70/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kysy. Olen tallettanut joka kuukausi 500-1000 euroa kun olen isältä saanut eikä ole pankki kysellyt mitään moneen vuoteen. Isältä olen saanut rahaa jo vuodesta 2018 säännnöllisesti.

En usko. Joka tapauksessa tuosta menisi lahjavero tai ennakkoperintövero. Jossain vaiheessa tulee ilmi tuollaiset. On niin isoista summista kyse. 

Mistä sinä -- tai pankki -- tietää onko asianmukaiset ilmoitukset verottajalle tehty. Rahalliset seuraukset näkyvät vasta lopullisessa verotuksessa.

Ihan sama kuin  normaali palkka tai eläke. Pankki välittää saajalle tulevan summan. Ennakonpidätykset ja muut palkasta tehtävät vähennykset hoituvat omia reitään.

Pankki ei ole verottaja.

Vierailija
71/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tilille paukahti mun äidiltä 100 000e eikä kukaan ole perään kysellyt.

Vierailija
72/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitten lukitaan. Ole sinä kuuliainen alamainen, taitaa sopia sinulle.

Vierailija
73/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meiltä ainakaan kyselty mitään, kun nuori talletti viime kesänä rippilahjarahansa automaatilla, melkein 1500€.

Vierailija
74/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koska et ole nigerialainen prinssi tai muu vastaava henkilö. Silloin rahaliikenteestä ei kysellä mitään.

Vierailija
75/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä otettaessa isoa summaa, kysytäänkö? Jos minulta kysyy, niin sanon, että  viinaan, naisiin ja hurjaan elämään.

Nopeiden naisten ohela myös hitaat hevoset on yksi iso rahareikä.

Vierailija
76/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa ole koskaan kysytty. Nordean tili.

Vierailija
77/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitten lukitaan. Ole sinä kuuliainen alamainen, taitaa sopia sinulle.

kyllähän teitä tuulimyllyjä vastaan taistelijoita aina löytyy. Käytän mielelläni omat energiat muuhun, kun varojen alkuperäselvityksistä valittamiseen. 

Vierailija
78/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ette käytä käteisiä arjen menoihin ja muihin missä käteinen on mahdollista, niin ei tarvitse talletella. Ei teille kuitenkaan viikottain tuhansia euroja käteistä tule, etteikö sitä saisi kulumaan.

Vierailija
79/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin mummon vanhan vaasin, sain siitä 15000 euroa.

Vierailija
80/115 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tilille paukahti mun äidiltä 100 000e eikä kukaan ole perään kysellyt.

Sik'li totta. Ostettiin Suomesta lapselle asunto ja siirsin Englannista 160 000e. Kysyiv't sanoin, ett' palkkoja useammlta vuodelta ja lahetin yhden vuoden veropaatoksen. Se oli siina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi