Kysyykö pankki oikeasti 200 euron talletuksen alkuperää?
Jos talletusautomaatilla tallettaa. Sain mieheltäni lahjaksi 500 € käteistä ja haluaisin tallettaa sen, mutta ei siitä mitään todisteita pankille ole että mikä alkuperä.
Kommentit (131)
Tyhjätaskutyöttömältä voi kysellä, miljonääriltä ei.
Vierailija kirjoitti:
Pankilla on velvollisuus kysyä EU:n uusien määräysten mukaan.
paskat ne mitään UUSIA ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen säästänyt käteisenä ja ajattelin nyt tallettaa tilille yli tuhat. Tuleeko tuosta siis nyt soitto Nordealta??
siksi pankit ovat sinulta KYSYNEET paljonko käytätä normaalisti käteistä. Kun summa on poikkeava ja tarpeeksi iso niin ihan 100% tulee kysely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että rahat olivat vuosia piirongin laatikossa enkä pysty enää muistamaan mistä olen ne saanut.
Jos pankki on kiinnostunut rahojen alkuperästä, tuollainen selitys ei kelpaa. Pankilla on oikeus kieltäytyä ottamasta rahoja vastaan, jos niiden alkuperästä ei ole kuittia tai muuta luotettavaa selvitystä.
Olen ollut OP:n konttorissa todistamassa tilannetta, jossa eräs mies oli nostanut Nordean tililtään 500 € käteistä ja halusi tallettaa sen OP:n tililleen, mutta eipäs onnistunut, vaikka miehellä oli kuitti nostosta. Pankkivirkailija kieltäytyi ottamasta rahoja vastaan, koska rahat olisi pitänyt siirtää pankkien välillä tilisiirtona. En tiedä, saiko mies talletettua rahat takaisin Nordeaan ja tehtyä sen jälkeen tilisiirron, koska talletusten kyttääminen on mennyt ihan hulluksi. En voi käsittää, miksi jopa kymppitonnien tilisiirrot nettihuijarien ulkomaisille
Niin kauan näin pitää saada tehdä kun rahat ei siirry pankista toiseen, Nordea Op välillä tilisiirrolla, saman päivän aikana, saati samantien. Tämä on ihan pankkien omaa kiusantekoa, ettei ne siirry. Itsekin joskus tein tuota kun lasteni pankki oli Nordea ja omani Handelsbanken. Siirsin käteistä pankista toiseen ihan omin jaloin.
no vain täysi idiootti siirtelee pankkien välillä rahaa käteisenä... varsinkin nykyään. Mutta jotkut ovat tosiaan niin idiootteja että näkevät täysin turhaan vaivaa asioissa joissa voi toimia helpommalla ja nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattavat kysyäkin. Ison firman verokikkailun perään eivät kysy, mutta parin sadan euron perään kyllä.
No mikä selitys niille mahtaa kelvata? Olen myös myynyt nettikirpparin kautta käteisellä lastenvaatteita ja niistä kertynyt jo 300€ käteistä. Ei niistä mitään kauppakirjoja ole, käytetyistä Reiman haalareista. Ap
No käytä ne käteisvarat ja säästä niitä rahoja joita sulla on tilillä. Ihme ongelma taas.
En lukenut ketjua, joten ehkä jo kirjoitin tämän aikaisemmin. Iäkäs yrittäjä, sukulainen, yritti tallettaa Nordeaan just muistaakseni yrityksen kassaa, n 200 e tms. Hän ei saanut talettettua rahaa, kun ei tiennyt, että oli salasana"PÄIVÄN KASSA".
Hän soitti miehelleni ja tämä meni yrittäjän kanssa pankkiin ja sai selville tämän suuren salaisuuden, jota ei vhangossakaan voitu ikäihmiselle sanoa, kun oli yksin asialla.🤨
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kysyisivät ja jos kysyvät sanot, että omat on rahasi.
Tee ihmeessä noin, jos haluat, että pankki ilmoittaa rahanpesuepäilyn sinusta rikospoliisille. Sen jälkeen olet poliisin tehotarkkailussa ja tilitietosi tarkastetaan säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattavat kysyäkin. Ison firman verokikkailun perään eivät kysy, mutta parin sadan euron perään kyllä.
No mikä selitys niille mahtaa kelvata? Olen myös myynyt nettikirpparin kautta käteisellä lastenvaatteita ja niistä kertynyt jo 300€ käteistä. Ei niistä mitään kauppakirjoja ole, käytetyistä Reiman haalareista. Ap
No käytä ne käteisvarat ja säästä niitä rahoja joita sulla on tilillä. Ihme ongelma taas.
Myös näin jäät kiinni rahanpesusta, kun tilivarojen käyttö loppuu / vähenee
Jos automaatilla ei kysytä, jos pankkiin niin kysytäön. Mutta riittää sinun sanasi alkuperästä, ei tarvi todistuksia. Sano että pidit kirppistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi lahjoittaa sinulle yhtään mitään? Rahan muodossa ainakaan. Varat voi olla yhteiset niin ei tarvitse rahoja siirrellä ja lahjoitella. Mutta periaatteessa kyllä voivat kiinnostua jos haluavat, ja kyllä puolisoidenkin välisistä rahalahjoista menee lahjavero (kun se 5000 kolmessa vuodessa ylittyy).
Meillä ei ole yhteiset varat. Hän lahjoitti minulle synttärilahjaksi yhden jutun niin, että käyn itse ostamassa sopivan. Mutta en saa sitä käteisellä ostettua ja siksi laittaisin tilille. Ap
Ootteko siis kämppiksiä eikä pariskunta?
.... et taida pahemmin sijoituspalveluita käyttänyt... pankit eivät KOSKAAN ehdottele sijoittamista OSAKKEISIIN oma-aloitteisesti.