Listatkaa konkreettisia esimerkkejä, joissa arvot ei kohdanneet deittikumppanin kanssa
Itsellä esim. erilainen suhtautuminen koulutukseen ja työhön (töissä käyminen vain rahan takia), erilainen suhtautuminen yleiseen sääntöjen noudattamiseen (ylinopeus, inva-paikalle pysäköinti, roskaaminen), erilainen suhde rahaan
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Deittikumppanilla (miehellä) oli lapsia, mutta ei viettänyt lapsen kanssa ikinä aikaa tai käynyt edes järkeviä keskusteluja. Poika pelasi koneella päivät pitkät ja yhdessä katsoivat vaan netflixiä. Jos yritin sanoa, että pitäisiköhän murrosikäisen pojan vähän liikkuakin ja oppia sosiaalisia taitoja niin mies vaan suuttui minulle. Tajusin, että en ikinä halaisi lapsia tuollaisen miehen kanssa tai elää äitipuolena tuollaisessa perhekuvioissa. Arjen perusasiat olivat niin kaukana siitä perhearjesta mitä itse arvostan.
Sinänsä olen samaa mieltä kanssasi liikkumisen ja sosiaalisten taitojen tärkeydestä. Mutta en menisi ikinä missään deittailuvaiheessa neuvomaan toisia lasten kasvatuksessa, tai missään muussakaan.
Kylläpä on nirsoa porukkaa. Ei kyllä ihme, että jäädään yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on nirsoa porukkaa. Ei kyllä ihme, että jäädään yksin.
Erilaiset arvot = nirsoilua?
Eikö parempi etsiä itselle sopiva kumppani, kuin sitten jossain vaiheessa kuunnella jatkuvaa nalkutusta?
Vierailija kirjoitti:
Suhtautuminen ylipainoon ja siihen että elämässä olisi hyvä jotain osatakin.
t. Mies
Ylipaino ei haittaa ollenkaan, mutta ylipainoisen kanssa arvot ei vaan kohtaa.
Alentavasti naisista puhuminen. Ämmättely ja nautaeläimeksi lastensa äidin nimittely. Julkisesti p*rnhub tekstillä varustetussa paidassa esiintyminen +40v ukkeli, hauska läppä varmaankin jossain nurkkakunnan räkälässä
Naiselle työ ja ura oli kaikki kaikessa.
Kyllä usein juttu päättyy heti alkuun jos toisella ei ole perus käytöstapoja.
Tupakointi on ehdoton ei.
Kerran tapailin mukavan oloista miestä, mutta sitten hän nauroi ja pilkkasi uskovaisia ihmisiä. En halunnut tapailla ihmistä, joka ei kunnioita muita ihmisiä, vaikka ei ole samaa mieltä heidän kanssaan esim. uskontoon liittyvissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei tällaista ole tullut, koska olen mennyt treffeille vain, jos toinen on vaikuttanut riittävän samankaltaiselta. Teen siis todella rankkaa etukäteiskarsintaa.
Ymmärrät varmaan, että moni ihminen myös valehtelee, että pääsee treffeille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta on tavallisen näköinen pohjalainen pottunokka, asuu vuokralla, on alakouluikäisen lapsen vuoroviikkovanhempi ja on julkisella sektorilla työssä, josta maksetaan noin 4 000 e kuukaudessa ja jonka nimike ei kerro alan ulkopuoliselle mitään. Tavallinen mies, joka ei kadulla käännä katseita, mutta just sopiva mulle ja tietenkin mielestäni ihana ja puoleensavetävä.
Miten vastauksesi liittyy liian erilaisiin arvoihin?
Se liittyi laatikkoleukakyselyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin syntymätodistuksen kaapista kun olin käymässä ja neidillä oli ikää vain 14-vuotta.sanoi olleensa 17...
Heh, Suomessa ei kenellekään ole syntymätodistusta kaapissa.
Ei niin. Usaan asumaan mennessä tämä on ongelma, kun järjestelmä ei ymmärrä sitä, ettei Suomessa anneta syntymätodistuksia. Piti lapsille tilata joku korvaava lomake.
Koska niitä lakattiin antamasta? Meillä on 90-luvun alussa syntyneistä lapsista saatu kummastakin, Naistenklinikalta.
Tämä ei ehkä ihan osu kysymykseen arvoista. Mutta mulla oli kerran puolisentoista vuotta katalonialainen seurustelukumppani, joka oli monella tavalla kiinnostava ja kuuma. Hän oli/on luonnontieteellisten aineiden opettaja. Minua rasitti enenevässä määrin se, että kun kävimme vaikkapa historiallisissa paikoissa tai lukuisissa taidekohteissa hän selitti koko ajan niitä paikkoja ja näyttelyitä, kun minä taas halusin kokea ne asiat omalla tavallani hiljaa täysin ilman, että toinen on niitä siinä sanoiksi määrittelemässä. Oli muitakin syitä miksi suhteemme ei jatkunut, mutta tämä oli yksi niistä.
Mies ei juuri tuntenut empatiaa masentuneita kohtaan ja omasi oikeistolaiset arvot. Lisäksi hän oli itsekäs, eikä antanut minun nukkua yöllä koska hänen piti saada pelata silloin :D Tuon tapailun jälkeen ymmärsin miten tärkeät samanlaiset arvot ovat.
Uskonto. Mies ajoi joka sunnuntai katolisen kirkon jumalanpalvelukseen 130 km suuntaansa ja kotona lauloi virsiä ja luki Raamattua.
Eräs exä vaati, että vain tunteista sai puhua ja pakollisista käytännön asioista. Esim menneisyydestä tai töistä puhuminen oli kielletty. Suhde ei kestänyt pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Asennevamma korkeaa koulutusta kohtaan. Monet yliopistotutkinnot oli hänen mielestään 'käsienheiluttelua'
Aika monella akateemisella on tämä asenne duunareita kohtaan.
Mies tykkäsi baareilla, minä samota metsissä. Tykkäsin herätä vapaapäivinäkin klo 7 aikaan, kun toinen makasi sängyssä puoleenpäivään, ja siirtyi siitä makaamaan sohvalle.
Miehen nikotiinipussikoukkuun jääminen kesken suhteen vs. minun terveet elämäntavat
Miehen suosikkisarja oli Salkkarit vs. itse katselen korkeatasoisia dokkareita, taidefilmejä jne.
Mulla oli jo lapsiluku täynnä vs. mies ei voinut ymmärtää, että en tosta noin vaan halua uudelleen äidiksi
Eläinten oikeudet ovat mulle tärkeitä vs. mies tykkäsi katsella härkätaisteluja viikottain viihteenä (oltiin tosin jo monivuotisessa suhteessa, kun hän tämän paljasti)
Mies tupakoi - ei ollut mainintaa profiilissa vs mun savuttomuus
Mies tykkää viettää kesäisin aikaa festareilla, hevimusa tärkeää vs. käyn silloin tällöin konserteissa, indiemusa tärkeää (toki ei se nyt tähän kaatunut, mutta selvästi vietämme aikaa eri tavoin, hän oli ehkä vähän liian päällekäyvä tyyliltään)
Mies selvästi matalammin koulutettu vs. minun akateeminen koulutus (= aiheuttaa useimmiten monia arvoristiriitoja)
Mies perussuomalainen vs. minä maltillisesti vasemmalla
Mies ajatteli suhteen yhteisen materian kautta, ulkonäköni taisi olla hänelle merkittävä tekijä suhteen muodostumisessa, hän ei ollut kiinnostunut mielipiteistäni vs. minulle syvällinen yhteys tärkeä, pohtivat keskustelut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asennevamma korkeaa koulutusta kohtaan. Monet yliopistotutkinnot oli hänen mielestään 'käsienheiluttelua'
Aika monella akateemisella on tämä asenne duunareita kohtaan.
Sen vuoksi onkin hyvä pariutua suunnilleen samantasoisesti koulutetun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin syntymätodistuksen kaapista kun olin käymässä ja neidillä oli ikää vain 14-vuotta.sanoi olleensa 17...
Heh, Suomessa ei kenellekään ole syntymätodistusta kaapissa.
Mulla on. Missä muuallakaan sitä pitäisin. Vaan miksi mies tutkii toisten kaappeja?
- Alkoholinkäyttö. Itse voin olla ottamatta lainkaan, toinen oli viikonloppuisin aina jokin lasi kädessä. En odota, että toinen on absolutisti, mutta voisi se käsi joskus irrota lasista. Jouduin kysymään eikö seuraani kestä ilman alkoholia. Yritti vähentää tuon jälkeen, mutta eihän se onnistu jos alkoholi on ongelma.
- Rahankäyttö. Itse tienaan ihan kivasti ja käytän rahaa myös mukavuuksiin. Miehellä oli tuplapalkka minuun verrattuna, mutta oli kuulemma idealisti eikä halunnut käyttää rahaa mihinkään. Siis mihinkään. Idealismi ei kuitenkaan ulottunut minun rahoihini, joten jätin suosiolla mahtavan tilaisuuden elättää aikuista lapsetonta ja varakasta miestä.
- Eläinrakkaus. Olen todella eläinrakas ja minulla on kaksi koiraa itsellä. Profiilissa asia tuotu esille mahdollisimman selvästi. Kerron että koirani ovat minulle tärkeitä, kuten kaikki eläimet. Silti törmän jatkuvasti miehiin, jotka sanovat olevansa tottuneita koiriin ja pitävänsä kyllä niistä, ja oikeasti se tarkoittaa, että ovat keittiönsä ikkunasta katselleet viimeiset 10 vuotta naapurin pystykorvaa. 'Tulisit mun luokse yöksi' 'Jaahas, missäs mun koirat sitten nukkuisi sun luona (katselen valkoista sisustuksen värimaailmaa)?' 'Ai etkö sä voi jättää niitä kotiin'...huokaus...Kunnioitan sitä, jos joku haluaa elää koirankarvattomassa kodissa, mutta valitse sitten seurasi sen mukaan.
- Seksi tapailuvaiheessa. Vaikka nykyaikana seksi tulee mukaan kuvioihin aika aikaisessa vaiheessa, niin minulle ei tule. Haluan tutustua ihmiseen ja kehittää edes hiukan tunteita, muuten siitä tulee pelkkä tekninen suoritus ja jos totta puhutaan, katselen siinä tapauksessa mieluummin maalin kuivumista. Hirveintä on, jos miehen keskustelutaidot on nollassa, mutta fantasioinnissa löytyy. Joo kuulen mielellään, miten parin tunnin tuttavuuden jälkeen minut haluttaisiin ottaa pöydän päällä saapikkaat jalassa. Ja kun en siitä syty, aletaan vonkua, että tuu nyt edes mun viereen makailemaan (niin saan vatkata sun rintaa). Todella epäseksikästä ja ällöttävää, ja epäkunnioittavaa.