Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluttomuus parisuhteessa - ongelma, jota ei voi ratkaista?

Vierailija
12.03.2025 |

Kirjoitin eilen toiseen osioon avauksen tästä, mutta poistettiin. En jaksa nyt uudelleen kaikkea kirjoittaa, mutta otsikossa perusväitteeni. Ja tässä perusteet: 

1. Jos en itse halua / ole kiihottunut, en pysty / halua harrastaa seksiä. En ole siis tätä ihmistyyppiä, joka ajattelee, että "kiihotut kyllä kun vain aloitat seksin". En kiihotu, vaan tämä tuntuu velvollisuudelta / pahalta. 

2. Jos joskus vastentahtoani olen suostunut seksiin mieheni mieliksi, tämä ei miehelle kelpaa, koska en osaa näytellä kiihottunutta ja tämä vie miehen halut. 

3. Olen tarjonnut miehelleni mahdollisuutta hakea seksinsä myös muualta, mutta ei halua tätä, koska kuulemma haluaa vain minua. 

Ja taustatiedot: olen siis 51-vuotias nainen ja ollut jo pari vuotta käytännössä kokonaan haluton (en edes ajattele seksiä koskaan). Syyt: pahat vaihdevuosioireet ja raskas elämäntilanne. 

Jos jollain on kokemuksia / ajatuksia / vertaistukea, luen niitä mielelläni! Haluttomuus ei itseäni varsinaisesti haittaa (eihän sitä osaa kaivata sellaista, mitä ei halua), mutta tietenkin aiheuttaa parisuhteessa hankausta ja tottakai alentaa mieheni elämänlaatua paljon.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ainakaan kiinnosta mikään että mies uhrautuu epäitsekkyyttään tyydyttämään minut. Tulee inhottava olo ajatuksestakin. Jos mies ei himoitse minua niin en innostu seksistä vaikka kuinka tietäisin että hän haluaa tyydyttää minut. Ei kiitos. 

En itse myöskään suostuisi tyydyttämään miestä ilman että omat tunteet pelissä, koska en viehättyisi miehestä joka on valmis sekaantumaan haluttomaan. Eikä olekaan tällaisesta kokemusta parisuhteessa. Ajoittaisesta haluttomuudesta tai vaikeuksista kyllä, mutta ei mitään että toinen olisi heti pettämässä saati vaatimassa että haluton tyydyttää suulla tai käsin. 

Muutenkin aina erikoisia nämä nettiehdotukset että se joka ei jaksa edes innostua yhteisestä rakastelusta ja nautinnosta juuri nyt niin hänen pitäisi oikein alkaa tuottamaan toiselle nautintoa samalla kun omat ajatukset ties missä!?

Usein mies on vain tyydytettävä, vaikkei itse haluaisi. Kyllä se mies pystyy saman tekemään naisellekkin.

Vierailija
62/64 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki minunkin haluton ja kyvytön mieheni on tarjoutunut "hoitelemaan minut" mutta pelkkä ajatuskin tekee pahaa. En pystyisi nauttimaan sekuntiakaan kun tietäisin että hän itse ei haluaisi olla siinä yhtään. En kyllä oikeasti pysty ymmärtämään kuinka kukaan pystyy sellaiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki minunkin haluton ja kyvytön mieheni on tarjoutunut "hoitelemaan minut" mutta pelkkä ajatuskin tekee pahaa. En pystyisi nauttimaan sekuntiakaan kun tietäisin että hän itse ei haluaisi olla siinä yhtään. En kyllä oikeasti pysty ymmärtämään kuinka kukaan pystyy sellaiseen. 

Voisiko se auttaa miestä pääsemään eroon kun saisi ilman paineita ensin auttaa sinua?

Vierailija
64/64 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aseksuaali?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi