Haluttomuus parisuhteessa - ongelma, jota ei voi ratkaista?
Kirjoitin eilen toiseen osioon avauksen tästä, mutta poistettiin. En jaksa nyt uudelleen kaikkea kirjoittaa, mutta otsikossa perusväitteeni. Ja tässä perusteet:
1. Jos en itse halua / ole kiihottunut, en pysty / halua harrastaa seksiä. En ole siis tätä ihmistyyppiä, joka ajattelee, että "kiihotut kyllä kun vain aloitat seksin". En kiihotu, vaan tämä tuntuu velvollisuudelta / pahalta.
2. Jos joskus vastentahtoani olen suostunut seksiin mieheni mieliksi, tämä ei miehelle kelpaa, koska en osaa näytellä kiihottunutta ja tämä vie miehen halut.
3. Olen tarjonnut miehelleni mahdollisuutta hakea seksinsä myös muualta, mutta ei halua tätä, koska kuulemma haluaa vain minua.
Ja taustatiedot: olen siis 51-vuotias nainen ja ollut jo pari vuotta käytännössä kokonaan haluton (en edes ajattele seksiä koskaan). Syyt: pahat vaihdevuosioireet ja raskas elämäntilanne.
Jos jollain on kokemuksia / ajatuksia / vertaistukea, luen niitä mielelläni! Haluttomuus ei itseäni varsinaisesti haittaa (eihän sitä osaa kaivata sellaista, mitä ei halua), mutta tietenkin aiheuttaa parisuhteessa hankausta ja tottakai alentaa mieheni elämänlaatua paljon.
Kommentit (64)
Haluttomia ei haittaa seksittömyys. Heillähän kaikki on hyvin. Ja naisia nämä useimmiten ovat. Halukkaammalle kärsimystä. Mutta sitä ei saa sanoa. Muuten on miessika, joka tulee jättää!
Vierailija kirjoitti:
Haluttomia ei haittaa seksittömyys. Heillähän kaikki on hyvin. Ja naisia nämä useimmiten ovat. Halukkaammalle kärsimystä. Mutta sitä ei saa sanoa. Muuten on miessika, joka tulee jättää!
Aina samaa sontaa...kyllä miehetkin osaa kiduttaa vaimojaan, olematta antamatta.
Varmaan kannattaisi kokeilla anaalia,sehän tuntuu olevan muodikasta nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina samaa sontaa...kyllä miehetkin osaa kiduttaa vaimojaan, olematta antamatta.
En kirjoittanut, että kaikki naiset. Tilastollisesti lienee niin, että nainen määrää seksin. Tasa-arvoa kannattavana väkisin ei saa ottaa ketään. Ja naisilla kiinnostus seksiin hiipuu useammin kuin miehillä. Lue, älä tee omia päätelmiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vain vaimo vihjaiskin, niin kyllä antaisin. Vieraille naisille en .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kirjoittanut, että kaikki naiset. Tilastollisesti lienee niin, että nainen määrää seksin. Tasa-arvoa kannattavana väkisin ei saa ottaa ketään. Ja naisilla kiinnostus seksiin hiipuu useammin kuin miehillä. Lue, älä tee omia päätelmiäsi.
No et ehkä sinä, mutta yleenäs vaan kirjoitetaan "naiset" sitä ja tätä. Eihän se ole niin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonihoitoja tai ero. Ihmettelen miksei mies lähde. Tai no, itsekin kyllä kärvistelin typerän pitkään tuollaisessa liitossa.
No varmaan yllätys sulle, mutta ei se seksi ole mitään sellaista, minkä takia ihan kaikki on uhrattavissa.
Kyllähän sitä lähes jokainen mies on vuosia joutunut jossain vaiheessa hakkaamaan hanskaan, eli ei todellakaan ole mitenkään poikkeuksellinen tilanne, ettei saa naista.
Kyllä se vain on niin, että en mä ainakaan vaimoani jättäisi, jos meidän parisuhteen ainoa ongelma olisi hänen haluttomuutensa (joka ei johtuisi minusta)
T. M37
No jos on alhainen libido, niin eihän seksin puuttuminen silloin mikään ongelma ole. Ap:n tapauksessa miehellä on haluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonihoitoja tai ero. Ihmettelen miksei mies lähde. Tai no, itsekin kyllä kärvistelin typerän pitkään tuollaisessa liitossa.
Hormonilisät eivät auta haluttomuuteen pätkääkään.
Jos hormoneista on puute ne todellakin auttaa. Jos ei ole puutetta niin lisä ei auta. Myös naisen testosteroni voi olla liian alhainen halun kannalta. Kannattaa mittauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ei ainakaan olisi miellyttävää jos kumppani jotenkin vastentahtoisesti tai velvollisuudesta tyydyttäisi minua. Sen sijaan minulle olisi tosi tärkeää että saisin edelleen kuulla olevani kaunis ja söpö ja rakas ja että meillä olisi paljon hellyyttä ja fyysistä kontaktia.
En ole koskaan ymmärtänyt miksi se muka olisi vastentahtoista. Jos kerran rakastan kumppaniani, ei se koskaan ole tai oikeastaan edes voisi olla vastentahtoista. Ei hän mahdottomia vaadi, kuten viisi orkkua päivässä, tai 40 asteen kuumeessa pitäisi ryhtyä toimeen tms. Ja tietysti voin kieltäytyä, mutta jos minusta tuntuisi että aina haluan kieltäytyä, niin en voisi mitenkään väittää rakastavani kumppania. Jos kielteisistä päivistä tulee viikkoja, ja viikoista kuukausia, ero olisi silloin oikea ratkaisu.
Jos nainen on haluton, voi siihen olla ainakin 2 syytä;hormoni vaje, tai sitten mies joka ei vain viitsi tyydyttää, ja siihen sitten typertyy. Ja molemmat yhdessä takuuvarma halujen tappaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan yllätys sulle, mutta ei se seksi ole mitään sellaista, minkä takia ihan kaikki on uhrattavissa.
Kyllähän sitä lähes jokainen mies on vuosia joutunut jossain vaiheessa hakkaamaan hanskaan, eli ei todellakaan ole mitenkään poikkeuksellinen tilanne, ettei saa naista.
Kyllä se vain on niin, että en mä ainakaan vaimoani jättäisi, jos meidän parisuhteen ainoa ongelma olisi hänen haluttomuutensa (joka ei johtuisi minusta)
T. M37
No ehkä sinulle. Minä en olisi parisuhteessa tai jäänyt parisuhteeseen jos seksi olisi loppunut. Enkä ole joutunut hakkaamaan puuttessa hanskaani sitten teinivuosien, vaikka olekin jo eläkeiässä. Elämä on valintoja ja minun elämääni on kuulunut rikas rakas seksuaalielämä mitä ilman en olisi suostunut elämään.
Haluttomuuteen olisi varmasti hyvä hakea muita tapoja kuin se perinteinen "kulli pilluun"-jyystäminen ja laukeaminen mahdollisimman nopeasti. Kaikenlaisella kiireettömällä koskettelulla ja hyväilyllä voi saada ihmeitä aikaan.
Hain seksiä muualta koska miestäni ei kiinnosta seksi. Haen asuntoa ja muutan pois ja käyn toisen miehen luona. Koen että olen viehättävä nainen ja haluan miehen läheisyyttä kuitenkin usein joten parasta on että eroan. Toinen mies halusi heti minua ja sain seksiä kunnolla pitkästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa erota tuollaisen takia. Vrt. jos harrastaisin esimerkiksi kalastusta yhdessä poikani kanssa, niin se voisi olla kiva yhteinen juttu, josta jäisi hienoja muistoja. Mutta jos poikani ei haluaisikaan kalastaa minun kanssani, niin julistaisinko, että minulla ei ole enää poikaa? Silloin kalastusharrastus ei enää yhdistäisi meitä, vaan erottaisi, ja se olisi aivan nurinkurista. Jos kalastaminen on itsetarkoitus lapsen ja vanhemman välisessä suhteessa, se kertoo siitä, että kalastus on minulle tärkeämpää kuin oma poikani. Silloin asioiden tärkeysjärjestys on väärä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tuossa on se, ettei ap ymmärrä olevansa vastuussa miehen tyydyttämistä. Hän ei halua haluta miehensä parasta, ajattelee vain omaa haluamistaan tai sen puutetta. Ikään kuin seksi olisi vain omien halujen tyydyttämistä.
Mitään ei ole tehtävissä jos kiinnostaa vain oma napa. Miehenä lähtisi kävelemään.
Miksei mies itse voi olla vastuussa omien halujensa tyydyttämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tuossa on se, ettei ap ymmärrä olevansa vastuussa miehen tyydyttämistä. Hän ei halua haluta miehensä parasta, ajattelee vain omaa haluamistaan tai sen puutetta. Ikään kuin seksi olisi vain omien halujen tyydyttämistä.
Mitään ei ole tehtävissä jos kiinnostaa vain oma napa. Miehenä lähtisi kävelemään.
Siksi, ettei niitä haluja tyydytä kuin naineen ja mielummin vielä pilluun naiminen. Oma kiva ei riitä mihinkään muuhun kuin v-käyrän nostatukseen ilman naista.
Sairastin itse joku vuosi sitten ja jouduin syömään todella vahvoja lääkkeitä. Meni ruoka- ja seksihalut kokonaan ja hermotus ihan sekaisin. Siitä huolimatta tyydytin vaimon nuolemalla ja sormin. Viagalla sai kullin kohtuu kovaksi, joten yhdyntääkin yritettiin ja onnistuikin, että vaimoni sai sentään vähän kullia. Monesti laukeaminen oli vaikeaa kuin hermotus oli sekaiin, mutta yhdessä yriittäen ja vaimon kovalla imutuksella jne.. saatiin aikaiseksi. Pidettiin yllä normaalia kerta viikossa seksiä, vaikka olikin työlästä. Mutta syystä, että molemmat olemme halunneet tyydyttää toisemme. Pidetty itsestään selvänä, että toisen tyydytyksestä pidetään huolta ja halutaan haluta jo toisen puolesta. Oma etu tulee sitten siitä, että kumppani nauttii ja saa tyydytyksen. Itsekkäiden ihmisten kanssa ei kannata olla parisuhteessa. Nykyisin palattu normaaliin, kun tervehdytty.
Moni nainen joutuu elämään ihan ilman seksiää ja kunnon tyydytystä, ja miehelle pitäisi silti olla aina valmiina. Ei noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, ettei niitä haluja tyydytä kuin naineen ja mielummin vielä pilluun naiminen. Oma kiva ei riitä mihinkään muuhun kuin v-käyrän nostatukseen ilman naista.
Sairastin itse joku vuosi sitten ja jouduin syömään todella vahvoja lääkkeitä. Meni ruoka- ja seksihalut kokonaan ja hermotus ihan sekaisin. Siitä huolimatta tyydytin vaimon nuolemalla ja sormin. Viagalla sai kulli
Mitä sitten tekisit, jos et yksinkertaisesti saisi pillua enää keneltäkään? Etkö saisi koskaan enää halujasi tyydytettyä vai? Sitten vitutuskäyrä vain nousisi nousemistaan koko loppuelämän?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kannattaisi kokeilla anaalia,sehän tuntuu olevan muodikasta nykyään.
Yleensä vaihdevuotiset naiset siirtyvät oraalisen seremonian suorittamiseen, mutta kun nainen itse on kylmä se alkaa pian tuntumaan hänestä inhottavalta. Sodoma-aukon rassaaminen varmaankin alkaa inhottamaan nopeammin.
Ameriikan Yhdysvalloissa wanhoille naisille tehdään erittäin paljon feikkaamisen mahdollistavaa toimenpidettä jonka nimi on "total hysterectomy", sinä naisesta poistetaan kohtu ja kohdunkaula. Tämä mahdollista sen että naisen vagina on edelleen käytettävissä vaikka nainen ei enää mitenkään reagoi seksuaalisesti, vagina ei kostu, vulva ei paisu lisäten riemuröörin kokonaispituutta. Ilman toimenpidettä kohdunkaula olisi kipeästi peitsen edessä, hedelmällisessä naisessa kohtu supistuu seksuaalisen kiihotuksen ansiosta vetäen kohdunkalan pois peitsen tieltä.
No se on sinun mielipide. Minulle seksi on erittäin tärkeä osa parisuhdetta. 15 vuotta kärvistelin, kunnes totesin että riittää.